Skocz do zawartości

Ursus C-360



Skrzynia projest półbiegu.

  • Like 4
  • Thanks 2



Rekomendowane komentarze

slawek74 napisał:

Kaszlak79 ty chyba źle sypiasz kłócisz się ze wszystkimi o wszystko lepiej zajmij się swoim ulepem 😃 z tego co tu widać to ten projekt ma nie wiele wspólnego z c360

I dlatego nie ma to wg. mnie najmniejszego sensu. Poza tym radzę się zapoznać ze znaczeniem słowa "ulep" oraz popracować nad pisownią jako taką 😉.

danielursus3p napisał:

3 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

Ja też nie chcę być uszczypliwy, ale z twojego postu wynika że jesteś geniuszem albo jego odwrotnością - ot też mam takie skrajne pojmowanie 😉.

 

Taki sam sens jak dla kogoś dłubanie przy tym ulepem który nikt nie wie czy zadziała.

 

Nie szarżuj chłopaczku, tyle ci powiem. 

Bo?? Tyle się zapytam.

Jarek1893 napisał:

Jeśli cała seria "lekka" Zetora nie miała by sensu, to czemu oni w sumie po większych i mniejszych zmianach produkują bodajże po dziś dzień? Fakt że Polacy tak się nie przykładali do niej jak Czesi, mieliśmy inny rząd, inną sytuację i nikomu nie potrzebną licencję...

Ale to co tworzy autor zdjęcia to nie seria UR 1 ale warsztatowy ulep, klejony dla frajdy. Seria UR 1 to było przemyślane przedsięwzięcie, tworzyli ją młodzi inżynierowie więc była innowacyjna i została szybko wprowadzona. Dlatego na początku lat '60-tych była strzałem w dziesiątkę. Potem niestety coraz bardziej odstawała od konstrukcji Zachodnich. A Ursus zawsze miał problemy z jakością. Licencja to całkiem inny temat, to były sny o potędze w postaci 75 tys. produkowanych ciągników rocznie.

Po pierwsze jestem inżynierem po drugie jestem młody przynajmniej tak mi się wydaje po trzecie konstrukcja jest bardzo przemyślana pracuje nad nią już kilka lat i dopasowanie części które można tu zastosować nie było proste i wymagało ode mnie bardzo dużej wiedzy tyle w temacie mojego ulepa...... 

Edytowane przez mariusz(ZDUN)
2 godziny temu, slawek74 napisał:

Kaszlak idź do lekaża od noguw bo na tego ode łba już za puzno 😛 jeszcze coś😃🐴

Sławku, litości... 😂😂

2 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

I dlatego nie ma to wg. mnie najmniejszego sensu. Poza tym radzę się zapoznać ze znaczeniem słowa "ulep" oraz popracować nad pisownią jako taką 😉.

Bo?? Tyle się zapytam.

Ale to co tworzy autor zdjęcia to nie seria UR 1 ale warsztatowy ulep, klejony dla frajdy. Seria UR 1 to było przemyślane przedsięwzięcie, tworzyli ją młodzi inżynierowie więc była innowacyjna i została szybko wprowadzona. Dlatego na początku lat '60-tych była strzałem w dziesiątkę. Potem niestety coraz bardziej odstawała od konstrukcji Zachodnich. A Ursus zawsze miał problemy z jakością. Licencja to całkiem inny temat, to były sny o potędze w postaci 75 tys. produkowanych ciągników rocznie.

Jaśnie Kaszlaku, skończ waść swe wywody. Mariusz powiedział, po co ten projekt powstaje... 

2 godziny temu, slawek74 napisał:

Kaszlak idź do lekaża od noguw bo na tego ode łba już za puzno 😛 jeszcze coś😃🐴

Z grzeczności nie skomentuję...

19 minut temu, mariusz(ZDUN) napisał:

Po pierwsze jestem inżynierem po drugie jestem młody przynajmniej tak mi się wydaje po trzecie konstrukcja jest bardzo przemyślana pracuje nad nią już kilka lat i dopasowanie części które można tu zastosować nie było proste i wymagało ode mnie bardzo dużej wiedzy tyle w temacie mojego ulepa...... 

Cóż, pozostaje życzyć powodzenia - to nie złośliwość z mojej strony. Zdania jednak nie zmienię, podobnie jak Ty.

11 godzin temu, sebe1033 napisał:

ale używa się jednego , inaczej jedna przekłądnia planetarna jedno przełożenie , a że działanie przekładni planetarnej może być różne to inna sprawa (zależnie która część bedzie napędzana a która napędzająca )

Jest szereg konstrukcji w których wykorzystuję się "dwa napędy" miedzy innymi robi to Fendt a w świecie automotiv Toyota w priusie, w kilku specyficznych obrabiarkach również potkałem się tym ciekawym rozwiązaniem. W większości skrzyń automatycznych efekt straty wykorzystywany jest do hamowania. 

Seria ciężka innowacją nie była nawet w latach 60, tyle że praktycznie nie odstawała od światowego poziomu. Tworzona była nie przez młodych, a doświadczonych inżynierów, podzielonych na kilkanaście zespołów, sprawdzenia i badań dokonywano w kilkunastu różnych ośrodkach. Poświęcono na to kilka lat i to w dwóch państwach, podobny  rozmach dziś ma się tylko w lotnictwie. Dla zobrazowania, dziś jeden inżynier w dziale R&D zarabia rocznie około 100tys PLN, wyobraź sobie zespół składający się dajmy na to 5 inżynierów + prototypownie+ badania+homologacja koszty wyjdą naprawdę grube. 

Mariusz robi sam i widać że wie co robi, ja np z dużą ciekawością czekam na zdjęcia i opis mechatroniki skrzyni. 

Ja Kaszlaka nie rozumiem,bo jeśli ktoś robie sobie dany pojazd na oryginał to u takiej osoby nie ma pojęcia jak bezsens czy się nie opłaca.Liczy się efekt i jak najbliżej oryginału,tu jest podobnie nie opłacalne ale wypróbowanie swoich sił,ile ja bym dał żeby mieć taką wiedzę oraz zdolności jakie ma Mariusz.Co zrobić są ludzie i taborety.

a dla mnie nie 😂 czekam na dalsze postępy prac , może i lepiej że koledze długo zejdzie zawsze to będzie na co czekać 😁, a tak na raz to się zobaczy i zaraz zapomni .

 

A @Kaszlak79 rozumiem o co mu chodzi po prostu taka kombinacja nie ma sensu z racji że już są nowsze modele zrobione z takimi kombinacjami , a tu się w starym grzebie i dokłada i przerabia , a @Mariusz (ZDUN) sam wspominał że robi to nie tyle do pracy w polu co do pokazania że można -ma zdolności 

Z niecierpliwością czekam na efekt pracy. Bardzo lubię oglądać takie przeróbki. Rzadko można jednak coś takiego zobaczyć, bo przeważnie większość woli zamiast budować  "wynalazków" poprostu w wolnym czasie zamknąć warsztat i inaczej spędzić czas. 

Jesli nie problem, to mam pytanie:

Jakie prędkości, lub przełożenia będą osiągane są tej skrzyni biegów?

 

Dnia 30.01.2020 o 15:32, mariusz(ZDUN) napisał:

Po pierwsze jestem inżynierem po drugie jestem młody przynajmniej tak mi się wydaje po trzecie konstrukcja jest bardzo przemyślana pracuje nad nią już kilka lat i dopasowanie części które można tu zastosować nie było proste i wymagało ode mnie bardzo dużej wiedzy tyle w temacie mojego ulepa...... 

a mając taką wiedzę ,umiejętności ,zaplecze i możliwości techniczne nie myślałeś o zaadaptowaniu jakiejś mocnej samochodowej przekładni CVT?


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v