Skocz do zawartości

Ursus C-360



Skrzynia projest półbiegu.

  • Like 4
  • Thanks 2



Rekomendowane komentarze

15 godzin temu, mariusz(ZDUN) napisał:

biegów będzie 30 przód i 6tył 

a to nie będzie typowy rewers tylko nietypowy 😄 , no to dość skomplikowane będzie ... jakieś siłowniki potrzebne dwustronnego działania trzy chyba , 

Rewers przy kierownicy no tak do tyłu spokojnie ale do przodu .... 1,2 ,3 ale 4,5 odpada , to jakiś sterownik trzeba żeby biegi zmniejszał przy ruchu do przodu od zera . A do przodu jak biegi będą się zmieniać wajchą bezstopniowo do przodu (że popychasz i same się zmieniają dajmy z 1 na 5 po kolei ) ???

Dobrze kombinuje co wykombinowałeś ??

Siłowniki po dwa na wodzik i pozycja zero na dwóch załączonych napełnieniach gdyż upuszczenie powietrza spowoduje załączenie biegu na zasadzie rozprężenia zakumulowanego w drugim ciśnienia... To tylko jedna z opcji ale jest możliwa mechatronika jak w skrzyniach w samochodach. Najprościej (znaczy to sprawa dyskusyjna 😁) zrobić preselektor np ba bębnie i obracać go silnikiem krokowym lub nawet hydrauliką. Niema tu czujnika obrotów wałka.... Rozpędziłem się bo zapewne będzie to dźwignia od 2345 z czujnikiem neutrala i rewers na "dżojstiku" między 1 a R bo nikt 1 nie używa a planetarka na wejściu da możliwości regulacji prędkości... Oczywiście blokada po załączeniu R na pozostałe wodziki nie jest jakaś skomplikowana.

Dnia 15.01.2020 o 08:47, Mikruss napisał:

w sumie na to wychodzi bo to wszystko wspólnego przodka ma i chyba  jak kojarze to majora 3011 hehe.

Ale tutaj to jest pokazanie co mozna zrobic w warunkach garazowych jakie modernizacje nawet 50 letniego grata a co dopiero na linii  produkcyjnej w nawet nieduzej fabryce. 

Pokazać to można, ale wyprodukować to później w tysiącach egzemplarzy, a co najważniejsze, zarobić na tym - to już inna melodia.

Dnia 15.01.2020 o 10:14, Partyzant85 napisał:

Zależy jaki kto ma garaż. W standardowych warunkach garażowych to można sobie uszczelkę pod głowicą wymienić a i tak głowicę do planowania trzeba dać.

Jeśli jest park maszynowy w postaci obrabiarek różnego typu i dobrego osprzętu do tych maszyn oraz lepsza spawarka to już można poszaleć z projektami. Do tego oczywiście różnego rodzaju wózki, suwnica  i wiele innych drobnych narzędzi.

Z projektami można szaleć, ale precyzja wykonania przede wszystkim. Przykład choćby silnika 3p i Ursusa pokazał że entuzjazm i wiedza nie wystarczą.

Dnia 16.01.2020 o 00:07, SamaPrawda napisał:

Zaciekawiło mnie to wszystko, ciekaw jestem jaki będzie efekt końcowy.

Przy tego typu ulepach ryzyk-fizyk. Albo  będzie działało, abo nie.

W końcu ktoś wykorzystał potencjał i wachlarz części rodziny UR1 ;) Wszystko spoko i ogromnie mi się podoba projekt, bo to w końcu to coś więcej niż przyspawanie kawałka pręta, co nam YT oferuje. Zastanawia mnie jak zrobisz napęd WOM. Przestrzeń na to przeznaczoną wykorzystałeś do wzmacniacza. Jest jakaś pokrywa skrzyni (ta związana z łożyskiem oporowym), w której jest możliwe ułożyskowanie zarówno koła WOM i wałka 2 stopnia, umieścić je przed ścianą skrzyni biegów ? Bo to w zasadzie jedyne rozwiązanie, żeby zrobić WOM. Jeżeli nie chcesz się dzielić takimi informacjami no to spoko. Tymczasem życzę powodzenia i czekam na kolejne kroki :D


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v