DTaras 1951 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 1951 4265 Jakiś reset na wodzikach od biegów w przód? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz(ZDUN) 327 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 327 3136 Tzn? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DTaras 1951 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 1951 4265 aby nie odpalić wstecznego z dajmy na to piątym Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz(ZDUN) 327 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 327 3136 aaa to będzie rozwiązane autorskim sterowaniem Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
piotreq8111 202 Napisano Styczeń 15, 2020 Mechanik z zamiłowania 202 1382 Koledze chyba chodzi o pozycję neutralną biegów do jazdy w przód podczas włączania wstecznego. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DTaras 1951 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 1951 4265 no nie opowiadaj, że ją zrobotyzujesz... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz(ZDUN) 327 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 327 3136 to nie opowiadam Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DTaras 1951 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 1951 4265 Szacun. Przewiduję, że na powietrze byłoby to sprytniejsze... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
SamaPrawda 412 Napisano Styczeń 15, 2020 Zaawansowany 412 2241 Zaciekawiło mnie to wszystko, ciekaw jestem jaki będzie efekt końcowy. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Mateusz_6340 27 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 27 191 Widać, że pan się zna na robocie 😀 Czekam na ukończenie pracy i jakiś film z działania tego wszystkiego 😉 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 397 7148 15 godzin temu, mariusz(ZDUN) napisał: biegów będzie 30 przód i 6tył a to nie będzie typowy rewers tylko nietypowy 😄 , no to dość skomplikowane będzie ... jakieś siłowniki potrzebne dwustronnego działania trzy chyba , Rewers przy kierownicy no tak do tyłu spokojnie ale do przodu .... 1,2 ,3 ale 4,5 odpada , to jakiś sterownik trzeba żeby biegi zmniejszał przy ruchu do przodu od zera . A do przodu jak biegi będą się zmieniać wajchą bezstopniowo do przodu (że popychasz i same się zmieniają dajmy z 1 na 5 po kolei ) ??? Dobrze kombinuje co wykombinowałeś ?? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DTaras 1951 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 1951 4265 Siłowniki po dwa na wodzik i pozycja zero na dwóch załączonych napełnieniach gdyż upuszczenie powietrza spowoduje załączenie biegu na zasadzie rozprężenia zakumulowanego w drugim ciśnienia... To tylko jedna z opcji ale jest możliwa mechatronika jak w skrzyniach w samochodach. Najprościej (znaczy to sprawa dyskusyjna 😁) zrobić preselektor np ba bębnie i obracać go silnikiem krokowym lub nawet hydrauliką. Niema tu czujnika obrotów wałka.... Rozpędziłem się bo zapewne będzie to dźwignia od 2345 z czujnikiem neutrala i rewers na "dżojstiku" między 1 a R bo nikt 1 nie używa a planetarka na wejściu da możliwości regulacji prędkości... Oczywiście blokada po załączeniu R na pozostałe wodziki nie jest jakaś skomplikowana. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
leniwiec_13 23 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 23 132 18 godzin temu, cichyh32 napisał: Z tobą 😉 Merytoryczna odpowiedź, nie ma co 👍 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz(ZDUN) 327 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 327 3136 Ten pomysł mam wgłowie od dawna ale wymaga dopracowania, wiec na temat szczegułów nie jestem w stanie jeszcze porozmawiać. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 397 7148 zgubiłem się jak rewers 1 z R 🤔 a jak reszty biegów używać ?? Chyba że rewers tylko 1i R a reszta normalnie bez rewersu ... to co wyrzucić na luz rewersu i dalej wajchować ?? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz(ZDUN) 327 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 327 3136 Spokojnie, do przodu będzie można włożyć dowolny bieg a rewers zawsze wybierze pomiędzy tym biegiem a wstecznym Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
dudek998 98 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 98 1110 mariusz(ZDUN) napisał: Ten pomysł mam wgłowie od dawna ale wymaga dopracowania, wiec na temat szczegułów nie jestem w stanie jeszcze porozmawiać. Chyba po to jest to forum... żeby ci ludzie podpowiedzieli jak to zrobic, ale niestety rzeczywistosc pokazuje swoje... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DTaras 1951 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 1951 4265 Jak Ty to??? Tzn skok przesuwki z 3 i 5 do N jest jednaki co z N do R ale to nie to. Gdyby wałek był podzielony... Ot zagadka.. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz(ZDUN) 327 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 327 3136 kolego dudek ja wiem jak to zrobić i nikt nie musi mi podpowidać jak to zrobić jest to kwestja dopracowania pomysłu w rzeczywistości wiec spokojnie. Dtrans nie mogę ci tego teraz wytłumaczyć jak bo nie chcę wszystkiego zdradzać jak już pisałem wcześniej. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DTaras 1951 Napisano Styczeń 16, 2020 Zaawansowany 1951 4265 Spoko - ot takie głośne myślenie... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Jarek1893 7 Napisano Styczeń 17, 2020 Nowicjusz 7 46 Z całego serca Ci kibicuje. Sam mam od kilku lat w głowie projekt, ale koszta niestety... Nie tak zaawansowany ale jednak kosztowny. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz(ZDUN) 327 Napisano Styczeń 17, 2020 Zaawansowany 327 3136 ten projekt w głowie trwa juz około 10 lat oczywiście razem ze wzrostem wiedzy cały czas ewoluował , realizacja jak juz pisałem trwa cos koło 2 lat i z pewności ą potrwa jeszcze drógie tyle. ale frajda na koniec bedzie wielka Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Kaszlak79 749 Napisano Styczeń 17, 2020 Zaawansowany 749 2769 Dnia 15.01.2020 o 08:47, Mikruss napisał: w sumie na to wychodzi bo to wszystko wspólnego przodka ma i chyba jak kojarze to majora 3011 hehe. Ale tutaj to jest pokazanie co mozna zrobic w warunkach garazowych jakie modernizacje nawet 50 letniego grata a co dopiero na linii produkcyjnej w nawet nieduzej fabryce. Pokazać to można, ale wyprodukować to później w tysiącach egzemplarzy, a co najważniejsze, zarobić na tym - to już inna melodia. Dnia 15.01.2020 o 10:14, Partyzant85 napisał: Zależy jaki kto ma garaż. W standardowych warunkach garażowych to można sobie uszczelkę pod głowicą wymienić a i tak głowicę do planowania trzeba dać. Jeśli jest park maszynowy w postaci obrabiarek różnego typu i dobrego osprzętu do tych maszyn oraz lepsza spawarka to już można poszaleć z projektami. Do tego oczywiście różnego rodzaju wózki, suwnica i wiele innych drobnych narzędzi. Z projektami można szaleć, ale precyzja wykonania przede wszystkim. Przykład choćby silnika 3p i Ursusa pokazał że entuzjazm i wiedza nie wystarczą. Dnia 16.01.2020 o 00:07, SamaPrawda napisał: Zaciekawiło mnie to wszystko, ciekaw jestem jaki będzie efekt końcowy. Przy tego typu ulepach ryzyk-fizyk. Albo będzie działało, abo nie. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
DTaras 1951 Napisano Styczeń 17, 2020 Zaawansowany 1951 4265 Obudowa jest dość mocna to raczej będzie działało. Pokrywę pewno dorobi nową.. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
pawel94 21 Napisano Styczeń 18, 2020 Zaawansowany 21 137 W końcu ktoś wykorzystał potencjał i wachlarz części rodziny UR1 ;) Wszystko spoko i ogromnie mi się podoba projekt, bo to w końcu to coś więcej niż przyspawanie kawałka pręta, co nam YT oferuje. Zastanawia mnie jak zrobisz napęd WOM. Przestrzeń na to przeznaczoną wykorzystałeś do wzmacniacza. Jest jakaś pokrywa skrzyni (ta związana z łożyskiem oporowym), w której jest możliwe ułożyskowanie zarówno koła WOM i wałka 2 stopnia, umieścić je przed ścianą skrzyni biegów ? Bo to w zasadzie jedyne rozwiązanie, żeby zrobić WOM. Jeżeli nie chcesz się dzielić takimi informacjami no to spoko. Tymczasem życzę powodzenia i czekam na kolejne kroki :D Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się