Uziu92 7975 Napisano Marzec 21, 2019 Uziu92 7975 20594 po za tym motul się popsuł, jeździłem na nim i przeszedłem na coś innego. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 21, 2019 A co ci silnik popsul? Gdyby mi ford nie konsumowal oleju pewnie nadal jezdzil bym na motulu ale za drogi szpas byl i teraz jezdze na elfie za 80zl 5l Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7975 Napisano Marzec 21, 2019 Uziu92 7975 20594 5l motula 135-140 zł. Silnika nie popsuł ale dłużej na zimnym szklanki grały i brał go silnik 2 x tyle co teraz tego co mam zalanego, do tego doszły mnie słuchy że motul ten xclean z fabryki we Włoszech to już nie syntetyk tylko HC grupa do tego jest on do aut z dpf low saps, ja nie mam filtra więc mi taki olej nie potrzebny, taniej o podobnych parametrach jest valvoline synpower, 100 zł za 5 l, ma normę mb229.5 a to już jest coś. dobry a nawet bardzo dobry jest jeszcze ravenol vst ale niestety strasznie podrozal z 130 na 150-160 zł za 5l ale to prawdziwy syntetyk z pao i parametry super, w tej cenie co był nie było za bardzo nic lepszego. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 21, 2019 Na czasie będę wymieniał pierścienie to spróbuję tego valvoline. Ogólnie mi silnik działa cichutko na każdym oleju ale to kwestia odpowiedniego wyregulowania zaworów. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PaweLisowicz 88 Napisano Marzec 21, 2019 (edytowany) Zaawansowany 88 1138 Ja teraz do swojego będę lał millersa 0w30 XF . @Uziu92 Masz absolutną racje. Widać że w temacie siedzisz trochę Nadmienię tylko że valvoline maxlife znacząco zmniejsza pobór oleju, ale tyko w przypadku gdy uszczelniacze są już zużyte. Edit: Castrola unikać jak ognia. Robi brązowy nalot w silniku i potem paznokciem trzeba drapać, żeby zeszło... Edytowano Marzec 21, 2019 przez PaweLisowicz Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7975 Napisano Marzec 21, 2019 Uziu92 7975 20594 max life akurat nie testowałem, ale ten synpower jest spoko, nawet jak jest na HC to i tak ma sporo domieszki pao, na pewno więcej od niektórych drozszych olei, no i co ciekawsze nie jest tak podrabiany jak inne, bo podróbki motula to normalnie w hurtowni w swoim miescie na półce widziałem. to samo tyczy się castrola, mobila i innych najchętniej kupowanych olei. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PaweLisowicz 88 Napisano Marzec 21, 2019 Zaawansowany 88 1138 Motula miałem i też d*py nie urywa. Maxlifa używałem w oplu bo pobór byl 1l-1000km i to była wina pierścieni to jak go przypiłowałem na Słowacji po autostradzie to do następnej wymiany ani grama mi nie wziął Ale nie wnikajmy bo to auto to zagadka heh. Mam teraz Gulfa i bardzo ładnie chodzi . Tani i nie wali kasy na reklamy jak castrol, więc i cena niska. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7975 Napisano Marzec 21, 2019 Uziu92 7975 20594 mi motula silnik brał 100ml mniej więcej na 1000 km, zalezy jak się piłowało, teraz wziął niecałą setkę na 2600 km. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
tytanowyJanusz 3614 Napisano Marzec 21, 2019 Zaawansowany 3614 13436 mój opel benz 16 zaworowy też brał olej to zaaplikowałem mu Turdusa 😂a teraz to ma luksus bo dostał Fuchsa takiego samego co 60tke zalałem i pobór oleju znikł, cichsza praca😄 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PaweLisowicz 88 Napisano Marzec 21, 2019 Zaawansowany 88 1138 @tytanowyJanusz Też mam 1.6 16-zaworowego tylko że z twinportem. Rozumiem że mowa o 15w40? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 21, 2019 Ale na zapieczone pierscienie chyba nie ma mocnych?? Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PaweLisowicz 88 Napisano Marzec 21, 2019 (edytowany) Zaawansowany 88 1138 @songo Muszę jeszcze naftą przepłukać silnik i zobaczymy co i jak, gdyż na razie 3 razy wymieniałem olej co 5-7kkm wraz z płukanką i efekt mizerny. Silnik jako tako igiełka jest tylko te niemieckie wymiany oleju co 30kkm.... Edytowano Marzec 21, 2019 przez PaweLisowicz Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 21, 2019 No moj tez kompresja i moc w porzadku ale w pierscieniach zapiekly sie kanaly olejowe i d*pa bierze litr na 1000 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PaweLisowicz 88 Napisano Marzec 21, 2019 (edytowany) Zaawansowany 88 1138 I co teraz zamierzasz? Ja do oleju doleje z litr nafty i popłukam z 15min i zobaczymy. Samej nafty albo ropy trochę boję się wlewać bo ciśnienia nie bd. Edytowano Marzec 21, 2019 przez PaweLisowicz Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 21, 2019 Ogladalem na yt plukanki nafta i nic nie dawalo musze, umowic sie z mechaniorem na wymiane pierscieni, bo autko fajne tylko silnik bardzo bublowaty Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
PaweLisowicz 88 Napisano Marzec 21, 2019 Zaawansowany 88 1138 Ja gadałem z mechanikiem to odradził mi remont bo te nowe części zamienne to 100kkm nie przejadą.... Kazał dolewać oleju a potem jak kupię nowe to na sprzedaż. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
leszekd 110 Napisano Marzec 21, 2019 Zaawansowany 110 1227 Polecam ten kanał Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 21, 2019 2 godziny temu, PaweLisowicz napisał: Ja gadałem z mechanikiem to odradził mi remont bo te nowe części zamienne to 100kkm nie przejadą.... Kazał dolewać oleju a potem jak kupię nowe to na sprzedaż. To kup ori czesci, jak dla mnie warto remontowac jezeli auto jest warte wiecej jak remont a dolewaniem i paleniem oleju mozna zabic katalizator. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
agrarmrc 88 Napisano Marzec 21, 2019 Zaawansowany 88 793 Jak moja Astra F brała olej to wymieniłem uszczelniacze na zaworach. Przy jeździe do 120km/h oleju nie bierze. Jak pocisne więcej to już trochę łyka. Ale w tej chwili ma 410tys. km z czego 230tys km na gazie i 27lat. Mam nadzieje że korozja ją nie zabije tak szybko i jeszcze z 5 lat wytrzyma 🙂 Kiedyś lałem olej Lotosu i zaczęła mrugać kontrolka od oleju, po zmianie na elfa już ponad 100tys. i nic nie robiłem z silnikiem i jest wszystko oki i jeździ bezproblemowo. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 21, 2019 Jak są wyjechane uszczelniacze to zmiana oleju może coś pomoże.. ale jak są zapieczone pierscienie to żaden olej nic nie pomoże. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7975 Napisano Marzec 21, 2019 Uziu92 7975 20594 kup najtanszy olej aby miał jak najwyzszy tbn i pół na pół z naftą i i tak ze dwa razy, w miskę Ci tam pewnie wiecej jak 3-4l nie wchodzi to 5 oleju i 5 nafty i za 100 zł masz 2-3 płukania. Są jeszcze płukanki długodystansowe, też mozesz zalać po tym płukaniu naftą i zrobić tam te km co oni podają na etykiecie i znów zmiana oleju, zawsze wyjdzie taniej jak remont i mechanik a na pewno nie zaszkodzi, tylko pamiętaj zawsze nowy filtr, ale do benzyniaków filtron czy tam sedziszów albo nawet jakis chinski na czas płukania kosztuje grosze. A pierscienie się zapiekły bo ktoś na czas oleju nie wymieniał i lał do tego badziewie, ale nawet badziewie na czas wymieniane takiego bajzlu nie zrobi. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Gość Napisano Marzec 22, 2019 Ale moge wtopic 100zl i nic to nie dac to lepiej moze do remontu ta 100 dolozyc. Jakos watpie ze cos pomoze na zapieczone pierscienie Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Uziu92 7975 Napisano Marzec 22, 2019 Uziu92 7975 20594 to już Twoja sprawa co z tym zrobisz. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się