Skocz do zawartości

Zetor 5711 Wspomaganie Siłownik



Tak to u mnie rozwiązaliśmy. Zrezygnowaliśmy ze sworzni aby można było idealnie wyregulować skręt w każdą stronę i można zmieniać końcówki drążków na dedykowane do tego ciągnika. Taniej, prościej i chyba lepiej (sworzni do tego siłownika i na ten traktor chyba nie robią) Siłownik jest od 80-ki z przednim napędem ponieważ  kiedyś kupiłem orbitrol 160 z Ostrówka. Kierownica powinna dać się kręcić najmniejszym palcem ale zobaczymy w praktyce. Koszt mnie zadziwił bo wyszło prawie 2000zł, a gotowe 2300zł ale moje na pewno jakościowo lepsze będzie. Brakuje mi tylko śruby drążonej pompy wspomagania gwint M27, nigdzie u nas jej nie mieli.




Rekomendowane komentarze

wiesz jak to jest przy takich instalacjach, warto usiąść, policzyć wszystkie koszta, a potem przemnożyć to co wyszło przez 1,5, bo z reguły dojdzie coś o czym nie pomyśleliśmy

w zeszłym roku montowaliśmy drugą sekcję do tura, i po podliczeniu wszystkiego okazało się że najtaniej wyszło kupić gotowy zestaw, montaż gotowca trwał 4 godziny od A do Z, przez ten czas nie zdążyłbym pewnie nawet pomierzyć i jechać zakuć wymaganych węży hydraulicznych, a znając życie z którąś zakuwką bym się pomylił i trzeba byłoby jechać jeszcze raz poprawiać

trzeba bylo dac silownik miedzy kolami znacznie lepsze rozwiaznie baedziej precyzyjne bo przechyla sie silownik razem z osia no wrazie cos nie wplywaja na niego luzy na sworzniu . niby to nie durzo ale po drodze duzo lepiej sie jedzie z wieksza predkoscia
trzeba bylo dac miedzy kolami silownik lepiej sie prowadzi po drodze wtedy z wieksza predkoscia nie ma wtedy takiego wplywu jak zrobia sie jakies luzy na przodku
chciałeś za oszczędzić ? i wydałeś 2 tyś ? 👦 Hym .... taniej było założyć elektryczne wspomaganie od Scenica ... 150 zł :-) siłownik było dać między kola ... przynajmniej sworzeń główny mniej by dostawał po tyłku, co dalej fajna podpora, ale musisz dać druga, połączyć lej sprzęgłowy z siodłem przednim, inaczej go rozerwiesz ... To tak w skrócie :-)

Podobne wspomaganie komplet kosztuje 2400 zł a mi wyjdzie koło 2 tyś. To gotowe musi być słabsze, za same porządne przewody  zapłaciłem ponad 500, pompa hylmet dałem 300 za nową ale kosztuje w sklepie 450zł, orbitrol ostrówka używany z kierownicą 400zł a w zestawie co to za orbitrol, china czy turcja. U ślusarza zapłaciłem za kilka elementów koło 200zł i te elementy w gotowych nie występują bo to zetor z 72 roku. Może nie wygląda estetycznie ale jak pomaluję będzie lepiej. Spawy na pewno nie puszczą bo mój tata był zawsze jednym z najlepszych spawaczy w dużych hutach i zakładach na śląsku, lata praktyki, teraz już wzrok nie ten i spawarka 30 letnia. Siłownik między kołami chciałem ale większe koszty, wąsów podwójnych do zetora nie robią a taki obustronny siłownik kompletny 1000zł, ja nie będę ciezarów dzwigał nim i to nie 360 żeby zwrotnice leciały, fabrycznie nowsze zetory mają siłownik wzdłuznie i jest dobrze. Tutaj nie ma prawa nic się urwać, o jakie bezpieczenstwo sie martwicie. A jak się coś urwie to w ciezkiej pracy na placu,polu na pewno nie na drodze gdzie nie ma obciazenia 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v