Skocz do zawartości

Zetor 5711 Wspomaganie Siłownik


Tomaszek8504

Tak to u mnie rozwiązaliśmy. Zrezygnowaliśmy ze sworzni aby można było idealnie wyregulować skręt w każdą stronę i można zmieniać końcówki drążków na dedykowane do tego ciągnika. Taniej, prościej i chyba lepiej (sworzni do tego siłownika i na ten traktor chyba nie robią) Siłownik jest od 80-ki z przednim napędem ponieważ  kiedyś kupiłem orbitrol 160 z Ostrówka. Kierownica powinna dać się kręcić najmniejszym palcem ale zobaczymy w praktyce. Koszt mnie zadziwił bo wyszło prawie 2000zł, a gotowe 2300zł ale moje na pewno jakościowo lepsze będzie. Brakuje mi tylko śruby drążonej pompy wspomagania gwint M27, nigdzie u nas jej nie mieli.




Rekomendowane komentarze

czyli zamiast kupić gotowca to zaoszczędziłeś raptem 300zł, i zamiast zamontować to jednego dnia szarpiesz się z tym już z tydzień???

Odnośnik do komentarza
Te łożyska w siłownikach są wieczne w porównaniu do przegubów. Do regulowania zbieżności masz poprzeczny drążek, więc nie wiem po co to smomplikowałeś. Pewnie nie spodziewał się takiego kosztu instalacji.
Odnośnik do komentarza

wiesz jak to jest przy takich instalacjach, warto usiąść, policzyć wszystkie koszta, a potem przemnożyć to co wyszło przez 1,5, bo z reguły dojdzie coś o czym nie pomyśleliśmy

w zeszłym roku montowaliśmy drugą sekcję do tura, i po podliczeniu wszystkiego okazało się że najtaniej wyszło kupić gotowy zestaw, montaż gotowca trwał 4 godziny od A do Z, przez ten czas nie zdążyłbym pewnie nawet pomierzyć i jechać zakuć wymaganych węży hydraulicznych, a znając życie z którąś zakuwką bym się pomylił i trzeba byłoby jechać jeszcze raz poprawiać

Odnośnik do komentarza
trzeba bylo dac silownik miedzy kolami znacznie lepsze rozwiaznie baedziej precyzyjne bo przechyla sie silownik razem z osia no wrazie cos nie wplywaja na niego luzy na sworzniu . niby to nie durzo ale po drodze duzo lepiej sie jedzie z wieksza predkoscia
trzeba bylo dac miedzy kolami silownik lepiej sie prowadzi po drodze wtedy z wieksza predkoscia nie ma wtedy takiego wplywu jak zrobia sie jakies luzy na przodku
Odnośnik do komentarza
chciałeś za oszczędzić ? i wydałeś 2 tyś ? 👦 Hym .... taniej było założyć elektryczne wspomaganie od Scenica ... 150 zł :-) siłownik było dać między kola ... przynajmniej sworzeń główny mniej by dostawał po tyłku, co dalej fajna podpora, ale musisz dać druga, połączyć lej sprzęgłowy z siodłem przednim, inaczej go rozerwiesz ... To tak w skrócie :-)
Odnośnik do komentarza

siłownik w tym miejscu to pomyłka, lewa zwrotnica i oś szybciej wyleci

trzeba było zakładać z tłoczyskiem po obu stronach równolegle do osi

Znalezione obrazy dla zapytania siÅownik skrÄtu

Odnośnik do komentarza

Bałbym się tym wyjechać na ulicę, ciekawe co powie diagnosta na przeglądzie jak zobaczy to cudo.

Odnośnik do komentarza

Gotowe wspomagania są akurat dobrze zrobione. Z tym nigdy bym na drogę nie wyjechał. Tu nie tylko o swoje bezpieczenstwo chodzi, ale innych.

Odnośnik do komentarza
W którym miejscu to jest lepsze od gotowca? Jak przy MTZ przerabiałem to zamiast 1600 dać za gotowca, ogarnąłem wszystko za mniej niż 500 zł i wygląda to naprawdę dużo lepiej niż tu.
Odnośnik do komentarza
ludzkie wymysły nie znają granic, biorąc pod uwagę że to Zetor to pompę od wspomy miał a po 2,3tys chodzą kompletne wspomagania a tu za tłok i orbitrol wyciepal 2. i te końcówki na tłoku na kurw.... mac było go wstawić między kola
Odnośnik do komentarza

To jest układ kierowniczy ludzie stwarzasz zagrożenie na drodze i to że rozcioles siłownik to jest karygodne tak się nie robi ! Szło dorobić przejścia mocowania a nie tak po chamsku 😱

Odnośnik do komentarza

I tak prawie w osi drążek do tłoka dospawal ? 

Może jestem już ślepy 😊

Edytowane przez Esab200
Odnośnik do komentarza

Podobne wspomaganie komplet kosztuje 2400 zł a mi wyjdzie koło 2 tyś. To gotowe musi być słabsze, za same porządne przewody  zapłaciłem ponad 500, pompa hylmet dałem 300 za nową ale kosztuje w sklepie 450zł, orbitrol ostrówka używany z kierownicą 400zł a w zestawie co to za orbitrol, china czy turcja. U ślusarza zapłaciłem za kilka elementów koło 200zł i te elementy w gotowych nie występują bo to zetor z 72 roku. Może nie wygląda estetycznie ale jak pomaluję będzie lepiej. Spawy na pewno nie puszczą bo mój tata był zawsze jednym z najlepszych spawaczy w dużych hutach i zakładach na śląsku, lata praktyki, teraz już wzrok nie ten i spawarka 30 letnia. Siłownik między kołami chciałem ale większe koszty, wąsów podwójnych do zetora nie robią a taki obustronny siłownik kompletny 1000zł, ja nie będę ciezarów dzwigał nim i to nie 360 żeby zwrotnice leciały, fabrycznie nowsze zetory mają siłownik wzdłuznie i jest dobrze. Tutaj nie ma prawa nic się urwać, o jakie bezpieczenstwo sie martwicie. A jak się coś urwie to w ciezkiej pracy na placu,polu na pewno nie na drodze gdzie nie ma obciazenia 

Odnośnik do komentarza

Tu nie o estetykę chodzi, tylko te spawy przy siłowniku.  Nie chcę wiedzieć jak spawali przeciętni spawacze w tych hutach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v