Lampa ostrzegawcza w C-360
 

Lampa ostrzegawcza w C-360

  • 8298 wyświetleń

Informacje o zdjęciu Lampa ostrzegawcza w C-360

Zrobione z SAMSUNG SM-G357FZ

  • 3.5 mm
  • 1/225
  • f f/2.6
  • ISO 50



Rekomendowane komentarze

Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Masz rację, bo ludzie widząc żółte światło trochę się boją takiego pojazdu, ale jak dużo ludzi zacznie nadużywać to inni kierowcy przestaną zwracać uwagę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomo12
  • 373 3011

Dokładnie to miałem na myśli w mojej poprzedniej wypowiedzi :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rollermix
  • 30 212

To co napisałeś dotyczy ładunku a nie ciągnika z maszyną. Natomiast dopuszczalna szerokość ciągnika rolniczego to 2,55m, a z maszyną na przednim lub tylnym TUZ 3m. Powyżej 2,55m jest to już pojazd nienormatywny, (np. kombajn) i wymaga zezwolenia kat. II, które wydaje starosta. Obowiązuje to do szerokości 3,2m. Powyżej tej szerokości wymagane jest pozwolenie kategorii IV, które wydaje GDDKiA.

Pojazdy wolnobieżny może mieć 3m szerokości 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomo12
  • 373 3011

Ale czy ta wypowiedź @Elektrotechnik temu zaprzecza?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rollermix
  • 30 212

Tak, bo kombajn do 3m nie wymaga zezwolenia kat. II. Nadal jest to pojazd normatywny

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/po-drodze-na-blizniakach-nie-pojedziesz,53323.html

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

No niby tak tam piszą, jednak w nowelizacji ustawy o ruchu drogowym z 2003r. znalazłem, że kombajn jest już pojazdem nienormatywnym i wymaga zezwolenia kat. II. Trzeba by to wyjaśnić jak to w końcu jest, bo w każdym źródle inaczej piszą. Ale jeżeli faktycznie tak jest jak napisałem, to powyżej 3,2m można się poruszać wyłącznie z pilotem i pozwoleniem kat.IV.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Prawie anonimowy
  • Pigmei
  • 1868 3252

Tego wątku nie da się jednoznacznie wyjaśnić , temat tak śliski że nawet policjanci go nie tykają jak nie muszą dopiero jak jest zdarzenie drogowe to próbują się w tym odnaleźć tak jak i firmy ubezpieczeniowe. Najczęściej kończy się na łatwym do naciągnięcia określeniu nie zachowania szczególnej ostrożności

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Pietras892
  • 945 5797

moj kombajn ma szerokość ponad 3,6m w kołach.... wiec zgodnie z prawem musze jezdzic z pilotem mimo ze ciagbe heder na wózku ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

Wg. tego co znalazłem to tak. Pozwolenie IV kat. wydaje GDDKiA i zgodnie z przepisami musi być pilot.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Pietras892
  • 945 5797

Czyli większość z nas jezdzi nie zgodnie z przepisami. Mam nadzieje że nikt tych przepisów nie bedzie egzekwował i dalej bedzie po staremu. Co do kogutów na kombajnie mam 3szt, działa to szczegolnie na nie pewne kobiety ktore zjeżdżają prawie do rowu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Przepisy nie nadążają za życiem  B)  . Dużo nowych traktorów potrafi poruszać się z dużo większą prędkością niż 30km\h , a bodajże z taką prędkością maksymalnie może się poruszać ciągnik rolniczy .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Prawie anonimowy
  • Pigmei
  • 1868 3252

To miło z ich strony bo zjeżdżać powinien kombajn, on tu jest utrudnieniem w ruchu i zazwyczaj nie mieści się na swoim pasie 

Co do samych pomarańczowych  kogutów niezależnie od pod pojazdu na którym są włączone to nie daje im żadnego pierwszeństwa ani przywilejów. Dobrze gdyby wszyscy o tym pamiętali

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3899 48870

nie wiem czy nie było jakiejś aktualizacji ale co do pozwoleń to jeszcze miało znaczenie po jakiej drodze jedziesz.

Inne zgody były dla gminnych i powiatowych, inne dla wojewódzkich a jeszcze inne na krajówki

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Gość Profil usunięty

Napisano

  • Gość Profil usunięty

No to teraz też tak jest. Starostwo może wydać pozwolenie kat. II, jednak z tym pozwoleniem na autostradzie nie pojedziesz, a np. z pozwoleniem kat. IV, które wydaje GDDKiA już można.

Przepisy nie nadążają za życiem  B)  . Dużo nowych traktorów potrafi poruszać się z dużo większą prędkością niż 30km\h , a bodajże z taką prędkością maksymalnie może się poruszać ciągnik rolniczy .

Tu nie chodzi o to co dany pojazd potrafi. Samochody też mogą jeździć 200km/h, ale w obszarze zabudowanym nadal będzie obowiązywało ograniczenie do 50km/h. Po prostu te ograniczenia nie wynikają z konstrukcji pojazdu.

 

Trochę odbiegliśmy od tematu z tymi kombajnami, jednak wniosek jest jeden: w 99% przypadków montowanie lampy ostrzegawczej na ciągniku nie ma większego sensu, bo i tak nie ma gdzie jej użyć. I nie ważne jest czy jest to 330, 360, czy Fend 936. Chyba, że pojazd ponadnormatywny i porusza się ze stosownym pozwoleniem, to wtedy użycie tej lampy jest obowiązkowe.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3899 48870

prawnie i formalnie nie ma,

praktycznie ma duze - z autopsji jazda z pługiem czy uprawowo-siewnym 3m na kogucie powoduje ze auta zwalniaja i jakos cudownie kleja sie do krawedzi jezdni a nie do srodka

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Prawie anonimowy
  • Pigmei
  • 1868 3252

 kleją się do środka bo po prostu mogą, to jest ich pas   :) , a Ty czy ja mamy się trzymać swojego paska asfaltu, jak zjeżdźają to robią to grzecznościowo co wypada zauważyć i przynajmniej podziękować ,

 

Przy kolizji w  takim przypadku w pierwszej kolejności policja sprawdza kto przekroczył oś jezdni. Znam to z autopsji przy drobnym zdarzeniu zimową porą gdzie malowane pasy były pod warstwą zajeżdżonego śniegu i trzeba było je odkopywać by określić winnego

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • BARTEK92
  • 34 272

A kto udowodni Ci że ten albo ten pojazd przekroczył swój pas na śniegu to jeszcze widać ale na czystej drodze z regóły ciągnik z agregatem jest szerszy niż jakaś osobówka to jak samochód zetnie zakręt to czyja będzie wina ? kto mu udowodni że zjechał z swojego pasa każdy by musiał mieć kamery bo winny i tak ciągnik. W żniwa to skręcić do posesji bym nie mógł bo mimo że mam włączony kierunkowskaz to i tak  wyprzedzają totalne debile i tak pomagają światła w maszynach to nikt i tak się nie przejmie bo przecież przed ciągnikiem zdążą, a co do lampy błyskowej to już pare przypadków widziałem gdzie była potrzebna bo wiele maszyn jest takich które zasłaniają światła przy ciągniku i taka lampa do jadącego samochodem bardziej pomoże niż zaszkodzi, zwykły rozsiewacz kupiłem teraz 2000 kg i musze zamątowac dodatkowe lampy bo zasłania przy ciagniku

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

Udowodnią , udowodnią , i jeszcze biegłego zapłacić każą :unsure: .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • BARTEK92
  • 34 272

miałem taki przypadek kumpel na wąskiej drodze zjechał jakiemuś pacanowi osobówką a tamten wogóle się tym nie przejmował i nie zjechał i strzaśli się lusterkami, policja przyjechała uznała współwine chodz ślady na poboczu były kto ustapił a kto nie i taka jest sprawiedliwość a lusterko przy nowym aucie trochę kosztuje dobrze że ac było i tak właśnie polska policja udawadnia kto ma racje, może jak by się stało coś poważnego ktoś by ucierpiał to tak ale w innym przypadku mają to gdzieś

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bandit66
  • 343 2810

Panowie ja mam ursusa c 4011, mam pola przy słynnej dwupasmowej Zakopiance. Załóżmy sytuację, że każdy z Was pędzi na majówkę do Zakopanego jadąc zgodnie z przepisami gdzie nie ma ograniczeń 100 km/h. (Znając życie, większość jedzie szybciej). W takiej sytuacji włączając się do ruchu i będąc pełnoprawnym użytkownikiem drogi, widoczny na drodze lampy sprawne, trójkąt ostrzegawczy, Pojazd nie przekracza dozwolonej szerokości itd. Muszę z prawego pasa zjechać na lewy aby skręcić na dodatkowy pas do skrętu lub przełączkę między nitkami drogi.

Czy niektórzy nadal uważają, że to bezpodstawne używanie lampy ostrzegawczej W małym ciagniku???
Kierowcy nie patrzą na małe ciągniki, nie widzą kierunkowskazów i w tym problem. Ja wole być widoczny...

_______________

Pozdrowienia :)
 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robson69
  • 45 345

zgadzam się, na pewno nie zaszkodzi szczególnie na drogach krajowych gdzie zwykle wszyscy szaleni wyprzedzają jak się da wczoraj sam spieprzałem do rowu bo debil na 3 szedł :) 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj