mani51 373 Napisano Luty 6, 2013 Zaawansowany 373 3993 Tylko że łańcuch rozrządu pracuje w warunkach niemal idealnych, w kąpieli olejowej i zapewne dokładność wykonania jak i same materiały są z innej półki. Tak jak mówi autor pomysłu - zobaczymy ile to wytrzyma i chwała mu za to, że poświęca swój ciągnik dla dobra ogółu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mariusz0209 22 Napisano Luty 6, 2013 Zaawansowany 22 338 jest masa maszyn gdzie do transmisji napędu jest wykorzystywany łańcuch i pracują w różnych warunkach więc i tu nie będzie źle moim znaniem. I prawdą jest że wszyscy możemy spekulować a i tak czas pokaże. Jeżeli paski się nie sprawdziły i autor pomysłu się do tego przyznał to napewno jeżeli paten z łańcuchem się nie sprawdzi to też to zrobi. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
wlatcakomaruf 19 Napisano Luty 6, 2013 Zaawansowany 19 644 Witam, panowie nie kłóćcie się tak. @asasinator666 - pompa tylko do wspomagania, wzorowałem się na oryginalnym; @gintek "a kto ci nie daje zmniejszyć ciśnienia do 100atm bo chyba aż takiego ciśnienia nie trzeba żeby skręcić kołami u władka" - zgadza się, ale nie będę grzebał w orbitrolu, żeby zmienić wartość nastawy zaworu przelewowego, który otwiera się przy 190 barach; @UrsusFan1222 - dokładnie jak piszesz, z paska przy granicznych położeniach tylko trociny szły; @mariusz0209 - no np. mercedes 190 1989rok i silniczek jak igiełka ale tam jest precyzja, u mnie łańcuch pochodzi z WSK`i koło zębate na silniku 15z a na pompie 13z, jak będę w stanie to na pewno poinformuję o usterce napędu ; @lukaskurp - wbrew pozorom takiego strachu nie ma, miękko to chodzi, gorzej byłoby gdyby, jak wspomniał Mariusz napinacz byłby na sztywno, koło na wale silnika oryginalne T-25 od sprężarki (chyba 13cm) a na pompie było 12cm; jeździło się fajnie ale cięło pasek przy granicznych położeniach siłownika; @mani51 - nic mu się nie stanie, najwyżej trochę lakier się poskrobie, w razie awarii zmienię koła zębate z powrotem na pasowe i już; Wiele maszyn ma napęd łańcuchowy, i motory też tak jeżdżą, a co będzie za miesiąc, dwa czy rok z tym napędem to czas pokaże. Pasek nie zdał egzaminu, więc trzeba coś kombinować. Pamiętajmy, że każdy z nas dysponuje innym zapleczem technicznym, inną wiedzą i innymi umiejętnościami, dlatego każdy z nas ma prawo do własnego zdania. Pozdrawiam wszystkich. Średnica, po której pracował pasek na kole pasowym wału: 11cm, średnica koła pasowego na pompie 95mm. Gdyby był pasek 17mm może byłoby ok, chociaż pewnie i tak by się ślizgał, musiałby być na prawdę mocno napięty co miałoby wpływ zarówno na panewkę wału jak i łożyska przystawki pompy. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się