Skocz do zawartości

T-25 Łańcuchowy napęd pompy wspomagania.


wlatcakomaruf

Tak to działa:




Rekomendowane komentarze

napęd z łańcucha jest hałaśliwy i awaryjny, to nie to samo co motocykl, ciągnik pracuje w skrajnych warunkach, zresztą kombajny zbożowe  mają napęd pompy na pasku klinowym , jest cichy i bardziej elastyczny

Odnośnik do komentarza

Zgadza się pasek jest cichy, elastyczny i w ogóle lepszy, ale jeden pasek do napędu pompy to stanowczo za mało. Pompa jednak stawia opór, tym bardziej, że musi podać 190bar, żeby otworzyć zawór w orbitrolu. Przy wydajności 16 litrów na minutę i takim ciśnieniu pompa stawia niesamowity opór i pasek musi ustąpić. Dodam, że zawór przelewowy w rozdzielaczu T-25 jest ustawiony na bodajże 130 bar.

Pasek miałem i przy skrajnych położeniach go "ścinało", naciąg mam porządny bo zrealizowany za pomocą 2 śrub pod pompą, nic to nie dało.

A co do elastyczności to naciąg łańcucha nie jest na sztywno, silnik drga i naciąg w jakimś stopniu te drgania "znosi".

https://picasaweb.google.com/110853152468745215753/NapedPompyWspomaganiaAncuch

Odnośnik do komentarza

Władek do cichych nie należy , więc raczej nie o hałas tu może chodzić ale o trwałość napędu pompy.Łańcuch w warunkach takiego zapylenia jakie panują w czasie prac polowych długo nie pochodzi.Radziłbym Ci zrobić napęd na dwa paski klinowe - jeśli to możliwe - ciszej , trwalej i w skrajnych położeniach jakaś namiastka zabezpieczenia przed przeciążeniem pompy.

Odnośnik do komentarza

Pochodzi, pojeżdżę i wtedy będziemy rozmyślać czy to dobre rozwiązanie czy też nie. Na dzień dzisiejszy chodził z godzinkę i nic się nie stało. :)

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

U mnie w miniładowarce mam na pasek 10mm szerokości i się nie ślizga

 

 

Odnośnik do komentarza

Ale masz ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego dużo mniejsze. Nie będę teraz szukał wzorów, ale poczytajcie trochę a zobaczycie jaką moc trzeba przekazać na pompę o wydajności 16 [l/min] i odpowiednio dla osiąganych ciśnień np. 130 a 190 [bar].

Piszecie, że się wam nie ślizga, a napiszcie jakie ciśnienie (zmierzone) panuje w układzie jak w waszym przypadku dźwigacie coś i nie możecie podnieść, lub siłownik dojdzie do końca?

W starym zetorze K-25 gdzie pompa podawała 70bar nowa, po zaślepieniu wyjścia hydraulicznego w korpusie można było wycisnąć z niej 120bar.

Na pewno przy wydajności 16 l/min i osiągniętym ciśnieniu 200bar pasek będzie się ślizgał.

Odnośnik do komentarza
Gość Profil usunięty

Opublikowano

a kto ci nie daje zmniejszyć ciśnienia do 100atm bo chyba aż takiego ciśnienia nie trzeba żeby skręcić kołami u władka to nie jakiś 6 tonowy ciągnik z oponami szerokosci 40cm ja bym proponował zrobić na pasek zębaty taki jak w rozrządach samochodowych

Odnośnik do komentarza

 W moim przypadku też na początku do napędu pompy w c-360 służyły  paski, pompa pracowała prawidłowo ale tylko bez obciążenia. Podczas nabierania łyżki żwiru oraz przełączeniu dźwigni w pozycje podnoszenia z pasków poszedł dym i po imprezie. Pompa stawia bardzo duży opór, więc przestańcie pisać bzdury z tymi paskami bo to już jest nudne. Zaraz ktoś napisze ''Bo w  Bizonie jest na paski i funkcjonuje'' , paski może zdały by egzamin ale przy większej średnicy kół oraz rozmiarze paska. Mam na myśli większą średnicę przylegania paska do koła pasowego i odpowiednim napięciu. @Gintek twój pomysł też przerabiałem, jedyny problem to idealne liniowe ustawienie kół od rozrządu. Bo inaczej pasek podczas pracy zsuwa się z koła i jest problem, obecnie moja pompa jest napędzana łańcuchem 3/8 i nie ma żadnego problemu. Łańcuch od czasu do czasu jest posmarowany olejem lub smarem.

Odnośnik do komentarza

nie zapominajmy że najbardziej trwałe silniki samochodowe mają rozrząd na łańcuchu i tam działa to przez lata i nie jest awaryjne ;)

Odnośnik do komentarza

nie zapominajmy że najbardziej trwałe silniki samochodowe mają rozrząd na łańcuchu i tam działa to przez lata i nie jest awaryjne ;)

 

Jak wyżej wymieniony komentarz przeczytałem to podważam sens tracenia czasu na zaglądanie dalej na komentarze do tego obrazka. I zastanowiłem się ale tylko na chwilę nad wiekiem piszącego i nad wiedzą merytoryczną, skoro występuje porównanie łańcucha rozrządu do rozwiązania o którym mowa na wstępie. Bożę widzisz a nie grzmisz!:)

Odnośnik do komentarza

zapomniałeś że łańcuch rozrządu w silniku pracuje w całkiem innych warunkach więc nie ma co porównywać do tego rozwiązania

Odnośnik do komentarza

@Yaro1976 do twojej wiadomości mam 23 lata i tytuł inżyniera techniki rolniczej i leśnej i nie była to praca inżynierska ze smażenia placków, a jak masz wątpliwości to kopię dyplomu mogę Ci przesłać tylko poproszę o adres @. Nie jestem tylko teoretykiem ale i praktykiem bo sporo sam konstruuję i za ok miesiąc fotki mojego sprzętu znajdą się w tej galerii. Co do innych warunków to w kombajnie masz podobne a w głupim polskim Bizonie np napęd przenośnika ślimakowo - palcowego masz realizowany za pomocą łańcucha. Jeżeli prędkość liniowa łańcuch nie przekracza 2 m/s to nic mu nie będzie i tyle w temacie. A co do porównania to chciałbym zauważyć że można je porównywać bo nie wiemy jakiej klasy jest zastosowany łańcuch a po drugie to kolega dobrze zrobił że nie zrobił napinacza na sztywno.

 

 

Odnośnik do komentarza

Mariusz, masz inża i takie rzeczy piszesz, Jako inż widzisz wokół czego temat sie kręci, a na siłę dajesz porównanie na rzecz łańcucha rozrządu. To tak jak w temacie o doborze opon do c385 zapytać o polecany rozmiar opony do ścigacza. Yaro miał racje na swój sposób.


Odnośnie tematu to piąteczka za prace ślusarskie do autora. Przyznam że bał bym się przy tym stać jak to ma max RPM, ale to moje zdanie. Zapytam jeszcze o średnicę kół pasowych które były wcześniej i nie zdawały egzaminu?


 

Odnośnik do komentarza

nie daję na siłę porównań bo podałem przykład Bizona i określiłem dokładną prędkość liniową przy której łańcuch ma optymalne warunki pracy a to już nie jest do łańcucha rozrządu tylko do zwykłych łańcuchów.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v