Skocz do zawartości

25 komentarzy

Rekomendowane komentarze

pewnie jakaś uszczelka poszła, olej się leje tak że cały silnik jest zachlapany, no i pewnie paliwo się dostaje do oleju, bo to widać po oleju który został wyrzucony z silnika, a poza tym sprawdzając teraz poziom oleju jest 2cm ponad max. Na szczęście na gwarancji, w poniedziałek mają przyjechać z serwisu po niego.

Jeśli się nie mylę chłodnica oleju jest z przodu przed chłodnicą cieczy (co widać na zdjęciu), więc byłoby widać, że cieknie z chłodnicy. Nic to - pozostaje czekać co powie serwis - na szczęście jest gwarancja.

"Kto ma Renault albo Iveco ten nie zajedzie daleko" stare powiedzenie doświadczonych kierowców ciężarówek. Lepiej chyba było go wziąć z silnikiem Perkinsa.

A ja słyszałem tak: Ranault i Iveco- nie zajedziesz daleko.

Odwet kierowców Iveco : Man i Renówka to ch_ _ nie ciężarówka.

 

;):) ja mam renaulta ale megana.

 

Mój Tata pracuje w drogownictwie i jeden kierowca odpalając swoje ok 10 letnie Iveco zauważył palącą się kontrolkę oleju. Okazało się, że silniczek wyrzucił rurą wydechową kilka litrów. Silnik do remontu (gdzieś z 400 km) - ok. 10 tyś zł. Smutne..

czyli tylko scania i volvo, coz od tego jest gwaracja zeby sie na niej ciagniku psuly. Najwazniejszy jest okres po gwarancyjny:)

 

 

 

napisz jeszcze przebieg tego auta, pewnie pod 1 mln km:P

A ja i tak wierze w Mana! Scania oczywiście - king of the road i Volvo ma najmocniejszą ciężarówkę seryjną bodajże 700 km.

Szkoda pronara, nerwówka właścicieli bo kasa wydana, radość z zakupu nowego sprzętu a tu taki numer...

 

XSC przebiegu nie znam, to było z pół roku temu. Właściciel nie miał go od nowości. Kupił z zagranicy.

e tam, jak tylko serwis uzna, ze nie wyniklo to z winy uzytkownika to nie wiem czym sie przejmowac:)

Znam przypadek 3 miesiące po kupnie scani R420 albo 480 już nie pamiętam przejechane hmm 30tyś nie całe i na trasie siadła coś w skrzyni :) Inny przypadek scania z półautomatem koleś jechał pod Belgię(dziewicza trasa skakanki) jedzie spowrotem i coś zaczynało się dziać z półautomatem (nie pamiętam co) dokulał się do Drezna i wezwali serwis (serwis z Polski przyjechał dokładnie z Opolszczyzny) 5h majstrowali i zrobili. Koleś roszył przejechał granicę i d*p to samo a serwisanci już pod Opolem byli. Jaki z tego morał nie ma samochodów idealnych, moim zdaniem MAN to najpewniejsze choć użytkownicy początkowych TGA nie byli do końca zadowoleni bo elektronika padała. Zawór sprężarki 2 tyś :( ale późniejsze modele były bardziej dopracowane. Narazie nic o TGX nie słyszałem ani pozytywów ani negatywów. A znam 2 przypadki iveco przejechane 1mln km i silnik zaczoł nawalać a drugi po 9 latach też coś w silniku choć naprawdę nie wiem co bo w pracy nie jestem od podsłuchiwania :)

 

 

Lef scania to Quen of the Road a MAN posiada w swej ofercie dwu osiowy ciągnik siodłowy o mocy 680 więc 20km to nie dużo :)

 

Dziwi mnie jedno czemu jest dużo Scań o mocy 360-380km

Jak serwis uzna gwarancję to niczym się nie przejmować. Ale jak naprawią usterkę i sytuacja nie daj Boże powtórzy sie w okresie pogwarancyjnym to już można się przeją lekko lub bardziej.

 

Z tego co wiem kierowcy na Mana nigdy nie narzekali, na Scanie, znam opinie co do starszych modeli np te starsze eRki, że do miliona dochodzą bez awarii, później w niektórych autach potrzebna była ludzka ingerencja.

Dzisiejsza oszczędność materiałów i wyrzyłowanie wszystkiego do granic możliwości...

 

 

 

Król/Księżniczka On/Ona :) wszystko jedno ;) Wygrywała "zawody" w transporcie.

Bzdetne pierd.... co lepsze i która lepsza...milion to powinna wychodzić z palcem w du... każda ciężarówka (chyba, ze miała kierowce rzeźnika). Kolega ma trzy Renówki Magnumki z przebiegami ok. miliona i śmigają spokojnie i praktycznie bezawaryjnie (wiadomo; olej serwisy, amortyzatory no i tarcze sprzęgłowe, to akurat leci). Ma tez jeszcze starsze Renault major (powoli już klęka)i dafa 95 które zbliżają się już albo za 1,5miliona i tylko Daf-ik miał robiony silnik. A nowe Volvo z 08r. już jak nie urok to sraczka, bzdety, ale wkurzające...... A co do awarii w Pronarku, lepiej ze się przydarzyło na gwarancji niż po...., zerknij czy Ci płynu nie ubyło skoro masz więcej oleju, mógł się intercooler rozszczelnić i przepuścić płyn do oleju (nie zawsze się rozszczelni na zewnątrz....)

Wlodiw jak widać zdania są podzielone. W każdym stadzie znajdzie się czarna owca.

Jednak prawdą jest powiedzenie - jak dbasz, tak masz. W przypadku Twojego kumpla sprawdza się to idealnie.

 

Daro81 jak przyjedzie serwis, to napisz proszę, co uznają za przyczynę tej awarii.

powiem wam tyle, ze niema co kupywac u dilerów, ja kupywalem prosto z białorusi i niemam zadnych problemow ciagnik mam 7 lat 1500mth i niemialem problemow z olejem, poszlo mi tylko 4 miesiece emu lozysko w tylnym moscie to sam to naprawilem

Co kupiłeś prosto z Białorusi?? Pronara prosto z Białorusi kupiłeś :lol: Chyba nie wiesz co mówisz, bo Pronary są składane w Polsce anie na Białorusi. A ten Pronar to też jest w polce składany i nigdzie indziej tak samo jak twój :lol:

awaria zdarza sie nawet najlepszym. a takiego pronara koles w wiosce ma to prawie rok nim śmiga i na razie bez zarzutów z tego co wiem

serwis dopiero dziś przyjechał i jednak się okazało że to chłodnica oleju jest pęknięta i w czasie pracy wentylator wciągał olej i rozrzucał po całym silniku. A w silniku jest normalny poziom oleju, nie wiem jak wcześniej ojciec sprawdzał że widział że za dużo jest... coś musiało mu się przewidzieć:) w każdym razie teraz trzeba czekać na nową chłodnicę oleju, także nic poważnego ale jednak awaria.

No to zgadłem :mellow: stawiasz flaszkę.... ;) temat jest taki jak masz kiepskie dziurawe drogi, to upuśc trochę powietrza w kołach bo drgania na dolach zbyt bardzo przenoszą się właśnie na chłodnice olejowe, w Zetorach tez to się zdarza (to samo jest z akumulatorami umieszczonymi z przodu, rozssypują się ), byc może te chłodnice robi ten sam producent i są zbyt słabej jakości...

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×