Zaloguj się, aby obserwować  
rafal2511

PROBLEM Z HAMULCAMI DEUTZ FAHR AGROPRIMA 4.51

Polecane posty

rafal2511    6

Witam

 

Posiadam deutza fahra agroprime 4.51 z układem hydraulicznym do przyczepy. Problem polega na tym że przyczepa nie hamuje (na przyczepie jest zamontowany siłownik hydrauliczny do hamulców). Wychodzi na to że jest popsuty zawór od sterowania na przyczepy gdyż jak był wyczyszczony to przez chwile łapał i hamulce były lecz teraz się przycina i nie puszcza oleju na przyczepę (a hydraulika przy ciągniku działa). I tu moje pytanie czy ten sam zawór steruje hamulcami przy ciągniku? Planujemy mu założyć układ pneumatyczny na przyczepę gdyż nowa przyczepa będzie tego wymagała gdyż będzie zawieszenie na poduszkach i pytanie czy jak zostawię ten zawór stary to czy będą hamulce przy ciągniku( aktualnie są lecz jak dla mnie to pedał za głęboko wpada)?

 

A może ma ktoś zawór taki o numerach: WABCO 4774035300?

 

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12

Hamulce w tych modelach są normalne czyli sterowane płynem poprzez naciśnięcie pompki i wytworzeniu ciśnienia w układzie. Jak się dobrze przyjrzysz to do tego zaworu powinieneś mieć przewód od hamulcy. Naciśnięcie pedału powoduje otwarcie zaworu w zaworze sterującym hamulcami w przyczepie. Sprawdź czy nie masz zapowietrzonych hamulcy. Z tego co piszesz ze były a po chwili nie ma to podejrzewam że poszły uszczelniacze w pompkach i nie trzyma ciśnienia co wiąże się ze zbyt małym ciśnieniem i nie otwiera do końca zaworu na przyczepę. Jak by były to uszczelniacze to podbierzesz od Peugota :D Jak by co to pisz :D powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

mówisz o uszczelniaczach w pompkach przy pedałach? może od początku zacznę. ciągnik kupiliśmy trzy lata temu. na początku nie podczepialiśmy hamulca do przyczep gdyż ciągnik posiada hamulce hydrauliczne a przyczepa pneumatyczne a w ciągniku hamulce były żyletka. w zeszłym roku na jesieni założyliśmy do przyczepy siłowniki hydrauliczne do hamulca lecz okazało się że hamulce przy przyczepie nie działają. na początku tego roku tur słabo podnosił i nie miał siły podnieś dwóch belek słomy. wymieniliśmy pompę na nową i poprawiło się na dwa tygodnie gdyż znowu były problemy z podnoszeniem. sprawdziliśmy cały układ i wyszło że zacina się zawór bezpieczeństwa. zawór został rozebrany i wyczyszczony i to pomogło gdyż tur bez problemy podnosił trzy belki po 330 kilo + masa krokodyla 400 kilo nawet na najniższych obrotach. po wyczyszczeniu zaworu pojawiły się hamulce przy przyczepie a zegar na wyjściu gniazda od hamulcy wskazywał 80 atmosfer po wciśnięciu pedału hamulca a jak sę podczepiło przyczepę to hamulce były bardzo dobre. w momencie gdy pojechało się że słoma to hamulce przy przyczepie znikły a w ciągniku są bardzo słabe a pedał strasznie wpada. mechanik stwierdził że jest to wina zaworu gdyż się przycina i nie puszcza oleju na przyczepę tylko z tym zaworem jest taki kłopot że nigdzie nie można go znaleźć a nawet z używkami jest kłopot żeby taki sam znaleźć. karol2306 mówisz że to może być wina pompek tych zaraz za pedałami że są słabe hamulce. a w którym miejscu się odpowietrza tu na odpowietrzniku przy tym zaworze czy jeszcze gdzieś bo ja zawsze tu na tym zaworze odpowietrzałem tak jak mi mechanik powiedział.

 

Hamulce w tych modelach są normalne czyli sterowane płynem poprzez naciśnięcie pompki i wytworzeniu ciśnienia w układzie. Jak się dobrze przyjrzysz to do tego zaworu powinieneś mieć przewód od hamulcy. Naciśnięcie pedału powoduje otwarcie zaworu w zaworze sterującym hamulcami w przyczepie. Sprawdź czy nie masz zapowietrzonych hamulcy. Z tego co piszesz ze były a po chwili nie ma to podejrzewam że poszły uszczelniacze w pompkach i nie trzyma ciśnienia co wiąże się ze zbyt małym ciśnieniem i nie otwiera do końca zaworu na przyczepę. Jak by były to uszczelniacze to podbierzesz od Peugota :D Jak by co to pisz :D powodzenia

'

a to znaczy że ty halulce są tak jak w c360 pompka podaje olej do tłoczka który rozpiera szczęki, nie jest to w ten sposób że pompka pcha olej do tego zaworu a później olejem z hydrauliki dopiero rozpiera tłoczek i szczęki a ten zawór tylko steruje hamulcami przy przyczepie?. wiem trochę plątam ale no niestety nie mogę dojść z tym do ładu a hamulce są potrzebne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12

w momencie gdy pojechało się że słoma to hamulce przy przyczepie znikły a w ciągniku są bardzo słabe a pedał strasznie wpada. mechanik stwierdził że jest to wina zaworu gdyż się przycina i nie puszcza oleju na przyczepę

 

 

Zawór się przycina bo nie dostaje odpowiedniego ciśnienia od pompek nożnych. Zacznij od wymiany gumek/uszczelniaczy w pompkach. Koszt to ok. 20zl.

 

a to znaczy że ty halulce są tak jak w c360 pompka podaje olej do tłoczka który rozpiera szczęki, nie jest to w ten sposób że pompka pcha olej do tego zaworu a później olejem z hydrauliki dopiero rozpiera tłoczek i szczęki a ten zawór tylko steruje hamulcami przy przyczepie?. wiem trochę plątam ale no niestety nie mogę dojść z tym do ładu a hamulce są potrzebne

 

Zrobiłeś trochę maślane masło :D Pompki od hamulców masz pod osłona z przodu po prawej (tam gdzie gaz ręczny) i tam przy nich masz jedno odpowietrzenie. Następnie odpowietrzniki masz po jednym przy bębnach (z tyłu) i jeśli masz zawór hydrauliczny na przyczepy to tam masz kolejny odpowietrznik. W tych modelach jest tak że hamulce są jak w c360 (na płyn nie na olej hydr.) z tym że naciśniecie pedału hamulca powoduje otwarcie zaworów w tym zaworze WABCO a on podaje pod ciśnieniem olej hydrauliczny z pompy.

 

Zrobiłem ci kilka fotek, może coś Ci to powie :D

Zdjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

ok dzięki wiem że trochę namotałem u mnie akurat odpowietrznik przy pompkach mam od strony silnika pod maską gdyż pompki są tu umieszczone a zawór u mnie jest trochę inny gdyż dochodzą u mnie dwie rurki doprowadzające płyn hamulcowy do zaworu wabco. kupiłem taki zawór jak jest u ciebie na jedną rurkę doprowadzającą do zaworu założyliśmy go i podłączyliśmy pod jedną rurkę a drugą zaślepiliśmy (nakrętka z starego zaworu z kulką w środku) i odpowietrzyliśmy na wszystkich odpowietrznikach i jest ok ciągnik hamuje bardzo dobrze koła blokują a na wyjściu z tyłu zegar pokazuje po wciśnięciu pedału hamulca na najniższych obrotach 10 atmosfer ( w takim przypadku powinna być wina zaworu) wiec powinno być w porządku. prawdopodobnie dziś będzie szykowany transport słony więc po podczepieniu przyczepy się okaże jak będzie hamował.

 

dzięki za rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deutz333    0

rafal2511 czy mógłbyś dać jakiś namiar gdzie i za ile kupiłeś ten zawór, u mnie jest na jedną rurkę od płynu wabco 4774033220 dzięki z góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj