Quercus78

Kupno PRONARA 1025A

Polecane posty

wlamaj1    186

Powiedzcie co o tym sądzicie: mam do kupienia Pronara 1025 z roku 2004-2005 (dokładnie nie wiem) wraz z agregatem uprawowym 3,6m z Expomu i pługiem 4x40 zwykłym bez zabezpieczeń. Sprzęt jest niewypracowany (około 700 mth, pracował na 22 ha), znajduje się niedaleko ode mnie, właściciel chce sprzedać wszystko razem i raczej nie jest skłonny do negocjacji (przynajmniej narazie). Dzisiaj podesłałem tam "zwiadowcę" i wynegocjował cenę 78 tys. (gdy byłem osobiście to usłyszałem 80 tys).

Mam do obrobienia 24 ha ornego, 3,5 ha łąki i trochę mało czasu na to (pracuję też poza rolnictwem) i w zasadzie wystarczyło by mi 80 KM (optymalnie 90). Jestem zdecydowany na Pronara lub Belarusa i sprzęt wyżej wymieniony kusi stanem, odstrasza trochę skrzynią biegów i chyba najbardziej ceną. Poza tym zarówno agregat jak i pług mogłyby być trochę większe do tej mocy. Moim zdaniem to 60tys. za ciągnik i 10tys. za sprzęt było by OK. Myślę, że gdybym jeszcze trochę poczekał to za 75 tys. udałoby się to kupić ale niżej to już pewnie nie. Sprzęt jest do sprzedania od lata ubiegłego roku.

Czekam na Wasze wypowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Drogo chce , sam mam takiego i myślę , że sprzedać teraz to jest ciężko , a 78 tysia drogą nie chodzi . Takie ciągniki , może z większym nieco przebiegiem to widać w ogłoszeniach za + - 55 tyś., a za resztę sprzętu to 10 tyś . ew. można dać (o ile wogóle jest Tobie potrzebny ). Poszukaj jakiegoś 82-90 km.

Edytowano przez fezoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    186

Dzięki za odpowiedź. Powiedzcie mi jeszcze czy ma wskaźnik ciśnienia oleju w silniku czy tylko kontrolkę? Jest tam wskaźnik ciśnienia oleju ale chyba w skrzyni biegów bo ciągle pokazuje 0,8 niezależnie od obrotów. Dzisiaj byłem go oglądać i ma faktycznie 640 mth na liczniku, klucze i inne klamoty z którymi został kupiony też ma (nawet młotek taki sam jaki miał t25 kupiony 38 lat temu przez mojego tatę :)). Po prawej stronie silnika trochę cieknie z przewodu odprowadzającego olej z turbiny i z takiej zaślepki w bloku. Prawa przednia opona jest trochę bardziej zużyta niż lewa. Da się to zauważyć pomimo tego, że opony są prawie niezauważalnie zużyte. Hamulce działają lewostronnie (szkoda że ich nie rozpiąłem). Zrzucam to wszystko na karb "jakości" tego ciągnika - napiszcie jeśli jest inaczej. Pług 4x40 grudziądzki, elementy robocze w dobrym stanie, w agregacie redlice też w dobrym stanie i jeszcze nie odwrócone. Ciągnik z roku 2005, z tyłu CBM-y i na śrubie centralnej też. Jednym słowem pełen oryginał, pierwszy właściciel i cena kosmiczna (tak myślę i chyba dlatego nikt go jeszcze nie kupił) 76500 za wszystko. Może każecie mi się popukć w czoło ale jestem raczej skłonny go kupić (jednak ciągle się waham). Z drugiej strony kupić ciągnik gdzieś w świecie (ten jest 30 km ode mnie) ze stanem około 1500-1600 mth (dziwne że większość ma taki stan), użytkowany na niewiadomo jakim areale i z jakimi maszynami w cenie około 55000 to sam nie wiem. Tu dokładam około 10000 (nie licząc maszyn) i mam maszynę w miarę pewną (jak na pronara) i nie zużytą. Maszyny też oczywiście muszę kupić. Na tablicy jest też pronar 1025 z 2006 roku za 66500 ale z przebiegiem ponad 2600mth. Czy jest różnica między takim z 2005r a 2006r pomijając tablicę wskaźników?

Wiem, że nikt nie podejmie za mnie decyzji ale będzie mi miło jeśli coś napiszecie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam0702    2

ja mam pronara 1025 z 2002r i ma 3 tys godzin i nie mogę złego słowa na niego powiedziec. Zdarzają się drobne awarie ale jak w każdym ciągniku. Takie grubsze naprawy to turbina i pompa wtryskowa a teraz na wiosne bedzie trzeba zrobić sprzęgło. A inne naprawy to pęknięty wąż czy uszczelka pod głowicą. A co do chamulców to chyba każdy ma tak że jedno bierze. Jest to oszczędny ciągnik i naprawdę do każdej pracy ;p polecam go A co do ceny no to już ciężko powiedziec bo jak nie zużyty to chyba warto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fikun1    0

Nie bardzo rozumiem skąd u tak wielu użytkowników tak wiele poważnych awarii przy niskich przebiegach, mój 1025a ma 1700 mth, więc może nie za wiele jeszcze. w pierwszym roku silnik się wypocił na chyba każdej możliwej uszczelce, ale żadych szczelności nie stracił ani wycieków nie było. potem standardowo hamulce się zacinały, ale serwis to zrobił( za drugim razem) i cieknący olej ze sprężarki. z poważnych awarii to tyle, oczywiście były jakieś pierdoły z elektryką, przetarty kabel, nie działał jakiś przekaźnik, nie ładował akumulatorów,pęknięty przewód paliwowy, ale to są szczegóły łatwo i szybko naprawialne. poza tym ciągnik jest jak najbardziej ok, silny, duży uciąg, mało pali. ciąga agregat podorywkowy Żukowo 2,6 na spręzynach, unia tur 4+1 35 na spęzynach, agregat bierny 3m z poznaniakiem, w transporcie max co wiozlem to plyty betonowe ok 25 ton,a zboza do 20 ton(+ masa przyczep od 6 do 8 w zależności od zestawu), wiec uważam że to całkiem nieźle jak na taki traktorek. a czasami też w kość dostawał przy burakach,byl nawet taki rok że ten plug tylko w 4 skibach był ledwo ciągany przez 1025+952 z przodu i nic się nie psuło mimo ciężkich warunków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam0702    2

Pierwszy znak zapytania - nie ma.

Drugi - prawda

trzeci - brakuje

czwarty - zgrzyta

 

 

 

z każdą odp się zgodzę tylko że ciężko ruszyć z 1 szosowej pod obciążeniem dlatego ruszam z innego biegu. To jest maszyna prosta w naprawie która sporo zrobi w polu i w sumie nie jest taka droga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Jeżeli nie wymagasz zbytniego komfortu tylko niskich kosztów eksploatacyjnych i sporej mocy to ciągnik warty polecenia. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rkuban    15

@ Adam0702 z 1 szosowej z przyczepą 7t w tandemie ruszanie jest możliwe tylko na pół sprzęgle co w moim przypadku skutkowało już naprawą. z czwórki w dolnym zakresie i owszem rusza się ok ale co z tego jeśli trzeba się zatrzymać żeby wrzucić górny zakres, bo brak jest możliwości zmiany zakresu pod obciążeniem.

Skutek...., i tak palę sprzęgło na szosowej 1. W polu ta maszyna, powiedzmy jako tako się sprawdza ale do transportu się w ogóle nie nadaje.

@ wlamaj1 w moim 1221 jest wskaźnik ciśnienia oleju i ciśnienie jest stałe niezależnie od obrotów 0.8. A dzieje się tak dlatego że pompa jest tam bardzo wydajna i utrzymuje stałe ciśnienie za pomocą zaworu regulacji ciśnienia (przelewu).

Edytowano przez rkuban

Zetor Team
Posiadacze Zetorów zapisujcie się do naszego klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez W0jcik
      Witam. Tak jak w temacie, jaką ładowarkę wybrać plus minus do 35 tyś. Wiem że do takiej sumy pieniędzy nie znajdzie się czegoś super, ale zawsze coś będzie.
      Mam nadzieję że mi pomorzecie.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj