Polecane posty

mam problem ze skrzynią a chodzi dokładnie o wałek główny który się łączy z wałkiem sprzęgłowym tam ś dwa łożyska igiełkowe i w ciągu 4miesięcy dwa razy mi się rozleciały z gury dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

A nie masz czasem luzu na łożyskach na wałku głównym skrzyni biegów, lub na łożysku które trzyma wałki sprzęgłowe?

Bo wygląda na to ,że cały opór spoczywa na tych łożyskach igiełkowych i przez to one się wyrabiają.

Posprawdzaj czy nie ma luzu. Jest jeszcze jedna opcja a mianowicie kiepskiej jakości te łożyska igiełkowe i się rozwalają.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

A ile płaciłeś za łożysko ?? bo te chińskie za 11zł czy 20zł to pochodzi kilka miesięcy lub tygodni i od nowa rozpoławianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ile płaciłeś za łożysko ?? bo te chińskie za 11zł czy 20zł to pochodzi kilka miesięcy lub tygodni i od nowa rozpoławianie

 

miałem luz na trybie małym które skręca dwa łożyska w tylnym moście który idzie przez skrzynie ale skręciłem i wsadziłem dwa łożyska igiełkowe to te łożyska w wałku o którym mowa wyżłobiły progi i wałek główny środkowy do wymiany a łożyska kosztowały 11zl u nasz innych nie kupisz tylko mię ciekawi czemu łożyska wtopiły się w wałek tworząc próg 2 mm przecież wałek jest hartowany a wałek jest jeszcze oryginalny

 

A nie masz czasem luzu na łożyskach na wałku głównym skrzyni biegów, lub na łożysku które trzyma wałki sprzęgłowe?

Bo wygląda na to ,że cały opór spoczywa na tych łożyskach igiełkowych i przez to one się wyrabiają.

Posprawdzaj czy nie ma luzu. Jest jeszcze jedna opcja a mianowicie kiepskiej jakości te łożyska igiełkowe i się rozwalają.

 

miałem luz na trybie małym które skręca dwa łożyska w tylnym moście który idzie przez skrzynie ale skręciłem i wsadziłem dwa łożyska igiełkowe to te łożyska w wałku o którym mowa wyżłobiły progi i wałek główny środkowy do wymiany a łożyska kosztowały 11zl u nasz innych nie kupisz tylko mię ciekawi czemu łożyska wtopiły się w wałek tworząc próg 2 mm przecież wałek jest hartowany a wałek jest jeszcze oryginalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Czy przed montażem przymierzyłeś łożyska jak się obracają na tym wałku głównym,tylko wydaje mi się ,że jak by wchodziły bardzo ciasno nie założył byś wałków sprzęgłowych chyba ,że na siłę. Wygląda na to ,że poprostu się zatarły i rozsypały koszyczki ,to spowodowało bardzo duże tarcie i pod wpływem ciepła wałek się rozhartował i wytarł rowek. Tak jato sobie tłumacze. Jeszcze pytanie czy jak pierwszy raz rozbierałeś to oryginalne łożyska igiełkowe były dobre czy też rozlecone ? Wałek za pewnie był dobry wtedy? Robiłeś sprzęgło i wymieniałeś przy okazji te łożyska czy jak?


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy przed montażem przymierzyłeś łożyska jak się obracają na tym wałku głównym,tylko wydaje mi się ,że jak by wchodziły bardzo ciasno nie założył byś wałków sprzęgłowych chyba ,że na siłę. Wygląda na to ,że poprostu się zatarły i rozsypały koszyczki ,to spowodowało bardzo duże tarcie i pod wpływem ciepła wałek się rozhartował i wytarł rowek. Tak jato sobie tłumacze. Jeszcze pytanie czy jak pierwszy raz rozbierałeś to oryginalne łożyska igiełkowe były dobre czy też rozlecone ? Wałek za pewnie był dobry wtedy? Robiłeś sprzęgło i wymieniałeś przy okazji te łożyska czy jak?

 

po złożeniu wszystko luźno się kręciło nie było z niczym problemu kupię wałek główny i założę nowy . bo jak go kupiłem ciągnik i pierwszy raz zakładałem to znajomy mi przetoczył wałek tam gdzie chodzą łożyska igiełkowe bo jak się rozsypały to progi narobiły . A mi się zdaje po prostu że tryb który skręca 2 łożyska w moście był w tedy luźny i za pierwszym razem rozwalił łożyska igiełkowe rozhartowując czop wałka głównego bo moim zdaniem na tokarce nie powinien przetoczyć tam gdzie chodzą łożyska bo to jest utwardzane i nuż by pękł a moja wina chyba w tym jest że należało wyrzucić wałek główny a można zamiast łożysk igiełkowych wstawić tuleję z brązu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Jak chciałbyś uratować jeszcze ten stary wałek przez przetoczenie go do równego to możesz dotoczyć pod wymiar tulejkę z brązu i jak dobrze i dokładnie to zrobisz to powinno to wytrzymać.

Natomiast jeżeli chcesz wymienić wałek na nowy to mija się to z celem,należy wtedy założyć łożyska igiełkowe tak jak to wymślili w fabryce.

Jak znajomy Ci przetoczył ten wałek(jest to możliwe nawet na zahartowanym elemencie choć jest bardzo twardy) to już masz odpowiedz dlaczego się te łożyska rozsypały ,po prostu za duży luz był pomiędzy gniazdem a ośką i łożysko nie wytrzymało.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj