Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

mam problem ze skrzynią a chodzi dokładnie o wałek główny który się łączy z wałkiem sprzęgłowym tam ś dwa łożyska igiełkowe i w ciągu 4miesięcy dwa razy mi się rozleciały z gury dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

A nie masz czasem luzu na łożyskach na wałku głównym skrzyni biegów, lub na łożysku które trzyma wałki sprzęgłowe?

Bo wygląda na to ,że cały opór spoczywa na tych łożyskach igiełkowych i przez to one się wyrabiają.

Posprawdzaj czy nie ma luzu. Jest jeszcze jedna opcja a mianowicie kiepskiej jakości te łożyska igiełkowe i się rozwalają.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamin60    1

A ile płaciłeś za łożysko ?? bo te chińskie za 11zł czy 20zł to pochodzi kilka miesięcy lub tygodni i od nowa rozpoławianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

A ile płaciłeś za łożysko ?? bo te chińskie za 11zł czy 20zł to pochodzi kilka miesięcy lub tygodni i od nowa rozpoławianie

 

miałem luz na trybie małym które skręca dwa łożyska w tylnym moście który idzie przez skrzynie ale skręciłem i wsadziłem dwa łożyska igiełkowe to te łożyska w wałku o którym mowa wyżłobiły progi i wałek główny środkowy do wymiany a łożyska kosztowały 11zl u nasz innych nie kupisz tylko mię ciekawi czemu łożyska wtopiły się w wałek tworząc próg 2 mm przecież wałek jest hartowany a wałek jest jeszcze oryginalny

 

A nie masz czasem luzu na łożyskach na wałku głównym skrzyni biegów, lub na łożysku które trzyma wałki sprzęgłowe?

Bo wygląda na to ,że cały opór spoczywa na tych łożyskach igiełkowych i przez to one się wyrabiają.

Posprawdzaj czy nie ma luzu. Jest jeszcze jedna opcja a mianowicie kiepskiej jakości te łożyska igiełkowe i się rozwalają.

 

miałem luz na trybie małym które skręca dwa łożyska w tylnym moście który idzie przez skrzynie ale skręciłem i wsadziłem dwa łożyska igiełkowe to te łożyska w wałku o którym mowa wyżłobiły progi i wałek główny środkowy do wymiany a łożyska kosztowały 11zl u nasz innych nie kupisz tylko mię ciekawi czemu łożyska wtopiły się w wałek tworząc próg 2 mm przecież wałek jest hartowany a wałek jest jeszcze oryginalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Czy przed montażem przymierzyłeś łożyska jak się obracają na tym wałku głównym,tylko wydaje mi się ,że jak by wchodziły bardzo ciasno nie założył byś wałków sprzęgłowych chyba ,że na siłę. Wygląda na to ,że poprostu się zatarły i rozsypały koszyczki ,to spowodowało bardzo duże tarcie i pod wpływem ciepła wałek się rozhartował i wytarł rowek. Tak jato sobie tłumacze. Jeszcze pytanie czy jak pierwszy raz rozbierałeś to oryginalne łożyska igiełkowe były dobre czy też rozlecone ? Wałek za pewnie był dobry wtedy? Robiłeś sprzęgło i wymieniałeś przy okazji te łożyska czy jak?


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy przed montażem przymierzyłeś łożyska jak się obracają na tym wałku głównym,tylko wydaje mi się ,że jak by wchodziły bardzo ciasno nie założył byś wałków sprzęgłowych chyba ,że na siłę. Wygląda na to ,że poprostu się zatarły i rozsypały koszyczki ,to spowodowało bardzo duże tarcie i pod wpływem ciepła wałek się rozhartował i wytarł rowek. Tak jato sobie tłumacze. Jeszcze pytanie czy jak pierwszy raz rozbierałeś to oryginalne łożyska igiełkowe były dobre czy też rozlecone ? Wałek za pewnie był dobry wtedy? Robiłeś sprzęgło i wymieniałeś przy okazji te łożyska czy jak?

 

po złożeniu wszystko luźno się kręciło nie było z niczym problemu kupię wałek główny i założę nowy . bo jak go kupiłem ciągnik i pierwszy raz zakładałem to znajomy mi przetoczył wałek tam gdzie chodzą łożyska igiełkowe bo jak się rozsypały to progi narobiły . A mi się zdaje po prostu że tryb który skręca 2 łożyska w moście był w tedy luźny i za pierwszym razem rozwalił łożyska igiełkowe rozhartowując czop wałka głównego bo moim zdaniem na tokarce nie powinien przetoczyć tam gdzie chodzą łożyska bo to jest utwardzane i nuż by pękł a moja wina chyba w tym jest że należało wyrzucić wałek główny a można zamiast łożysk igiełkowych wstawić tuleję z brązu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Jak chciałbyś uratować jeszcze ten stary wałek przez przetoczenie go do równego to możesz dotoczyć pod wymiar tulejkę z brązu i jak dobrze i dokładnie to zrobisz to powinno to wytrzymać.

Natomiast jeżeli chcesz wymienić wałek na nowy to mija się to z celem,należy wtedy założyć łożyska igiełkowe tak jak to wymślili w fabryce.

Jak znajomy Ci przetoczył ten wałek(jest to możliwe nawet na zahartowanym elemencie choć jest bardzo twardy) to już masz odpowiedz dlaczego się te łożyska rozsypały ,po prostu za duży luz był pomiędzy gniazdem a ośką i łożysko nie wytrzymało.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Radek000111
      na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718
    • Przez chucknorris
      Mam prośbę, ktoś posiada wiedzę jak wygląda mechanizm wspomagania sprzęgła, ściślej mówiąc jak wygląda mechanizm siłownika pneumatycznego znajdującego się pod podłogą kabiny z lewej strony. Pozdrawiam.
    • Przez stunte
      Witam, jestem tu nowy. Jeśli zły dział, to przepraszam.
      Mam taki problem:
      Pracowałem zetorem, zgasiłem go. Następnie odpaliłem i wcisnąłem pedał sprzęgła.
      W tym momencie pedał sprzęgła wraca na swoje miejsce, a sprzęgło nadal jest włączone. Nie da się go wyłączyć. Musiałem go holować spowrotem. Wiecie co to może być?
      Z góry dziękuję, za każdą poradę i pozdrawiam.
    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
×