Polecane posty

Matey    895

zabij mnie, nie mam pojecia bo gonilem wtedy szybko po pompkę sprzegłową do sklepu...


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

byc moze zuzyty lyb niewyregulowany hamulec sprzeglowy. bo w zasadzie tego typu sprzeglo z odzielnym sterowanie womu to jesli juz sie rozlaczy to pozniej tylko powinny sie zgrac predkosci kol zebatych. u mnie w 7711 bylo podobnie na poczatku po zakupie biegi wchodzilky gladko pozniej troche 2 ngorzej, a po remoncioe sprzegla juz gorzej. nawet probowalem regulowac hamulec w roznych kierunkach ale bez wiekszego efektu, zeby zalaczyc bez  zgrzytu lepiej troche przytrzymac na sprzegle, oprocz 4 i 5 bo synchronizawane i dzialaja naprawde gladko


-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

no ale gdyby ten typ tak mial przed remontem to moze bym zrozumial, ale jest gorzej. W sobote sprawdzalem to byl lekki zgrzyt przy wbijaniu jedynyki/wsteka, z biegiem czasu juz wszystko idzie ze zgrzytem. Tarcze zalozyli z tego co ojciec mówi poprawie. Mieli problem zeby go zjechac, wchodził na frez wałka ze skrzyni do pewnego momentu i potem stawiał opór. Mechanik jeszcze twierdzi że zuzyty jest troche bolec i wytarta jest tulejka popychacza przy pompce sprzeglowej, ale to nie wydaje mi sie zeby zrobilo az taką róznice... Skrzywienie tarczy podczas zjezdzania raczej odpada, ale cholera wie

Patrzac przez okienko to wydaje mi sie ze lozysko oporowe robi mały ruch, wysuwa sie z centymetr i ledwo dotyka docisk, a odleglosci ustawione ponoc "ksiazkowo"


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a sprawdzałeś ustawienie wysprzęglnika jest jak instrukcja przewiduje bo tu właśnie reguluje sie hamulec skrzyni . Tam jest taka kołyska może się za mocno buja . A sprawdź jeszcze pompkę , moze słabo odpowietrzone  jest , wysuwa się tłoczek z wysprzęglnika . 

 

A doczytałem jeszcze sprawdź to co napisałem u mnie łożysko jest na styk łapek ,ale nie dotyka , A wg instrukcji ustawione łapki były przed zjechaniem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

A 4 i 5 ma synchronizowana czy na sprzęgle? Bo jesli synchronizowane i tez wchodzą ze zgrzytem to raczej coś ze sprzęgłem możne być np za duży luz na łopatkach i pomimo ze tloczek się wysuwa to sprząglo jest rozłączane za mało. Mozna tez przytrzymać pedał sprzęgła trochę dłużej wtedy walki wytracają prędkość i biegi wchodzą płynnie o ile sprzęgło dobrze rozłącza.

Edytowano przez adrian2
ortografia

-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

wiem, mam instrukcje, staralem sie ustawic wysprzeglik jak nakazuje instrukcja, tylko problem jest, ze ten pret ktory ustawia wysprzeglik i konczy sie gdzies przy skrzyni nie pozawala mi go ustawic ksiazkowo, tzn, tam gdzie wchodzi tak jakby w skrzynie biegow, moge caly ten element ruszac reką swobodnie. Wcisne raz sprzeglo i ustawienie tego wysprzeglika nie wraca do tego polozenia ktore bylo nastawione na poczatku. Jutro bede mial sworznie wysprzeglika czy przy popychaczu sprzegla i zobacze co sie wydarzy. Rozpolowienie ponowne to przezyje, obym znalazl przyczyne. Bo na moj mozg lozysko oporowe wysuwa sie zbyt malo (z 1,5cm) i tu lezy przyczyna


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek74    12194

sprawdź czy tuleja co są na niej widełki nie jest pęknięta miałem tak tylko na mechanicznym raz bylo dobrze a raz zgrzytało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

wsadzilem dziś nowe sworznie przy pedale sprzegla i na wysprzegliku, efektu zero, padla decyzja o rozpolowieniu ponownym i chyba jest przyczyna - zgieta tarcza sprzeglowa podczas zjezdzania ciagnika


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

O kurde . To się chyba baaardzo rzadko zdarza . Co mechanik na to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

chyba jeszcze nie wie bo sami rozbieraliśmy. zrobie jutro foto tej tarczy o ile nie zapomnę


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    17

i co sie okazalo? a tak wogole jaka tarcze kupiles tzn firma i zwykla, ze sprezynami czy z chinskiej porcelany😂. u mnie zwykla z chelmna jak narazie ponad 3 sezony przezyla.

Edytowano przez adrian2

-U-R-S-U-S- i wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Czy stary płyn moze byc przyczyna ze sprzego i hamulec nie chodzi tak lekko jak powinien? Z 10 lat na pewno nie byl zmieniany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Schuvi    0

Witajcie, mam pytanie.

Orientujecie się proszę które zetorowskie pompki sprzęgła oraz które wysprzęgliki jaką mają średnicę tłoczka? Jeśli coś znajduję to tylko mowa o wysprzęgliku 25mm, i o pompkach coś z 19mm, a nie wiem czy są różne.

Szukam zestawu 1:1 lub pompka większa od wysprzęglika.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Schuvi    0

Super. Dzięki.

Chcę kupić pompkę oraz wysprzęglik by zamontować w ursusie 360. Ale jak czytam że pompka ma 19mm a wysprzęglik 25mm to boję się że wysprzęglik będzie za krótko wychodził bo mniej płynu. Gdyby dać 1:1 wtedy pracowałyby równolegle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to tak ma być idzie o przełożenie , pedał masz więcej wciskać mniejsza siła potrzebna , a wysprzęglnik wyjdzie mniej -ruch mniejszy ale większą siłę będzie miał . 

TAk pompka fi 21 ; wysprzęglnik fi 27-28 . Teraz odległość osi obrotu od cięgiełka pompki na pedale 34 mm , ale to nastawisz żeby pompka miały pełny ruch na swoim pedale.

A dźwignia od łożyska sprzęgła w skrzyni od osi obrotu do cięgiełka wysprzęglnika 113 mm, a i najważniejsze ruch w tej odległości od niewciśniętego do pełnego wciśnięcia pedału (przy skrzyni )  15 mm .

I tu musiałbyś najpierw pomierzyć żeby ci starczyło ruchu bo 360 masz dwa stopnie i aż mnie ciekawi ile tam ruchu jest ?? 

Ale na af ktoś zakładał już kabinę samoróbkę do 360 i podwieszane pedały tylko nie pamietam jak tam z sprzęgłem było czy oryginal dwa stopnie zostało przerobione na hydrauliczne czy rozdzielone 

A jeśli idzie o pompki i wysprzęglniki polecam frakow markę juz dawno założone i zapomniałem co to odpowietrzanie i przecieki nie to co inne niepodpisane 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

Czym moze byc spowodowany duzy luz na dzwigni od 1 stopnia sporzegla tam gdzie dochodzi wysprzeghlik. Przez to wysprzeglik przy wciskaniu az sie tł9oczek wysuwa z wysprzeglika? Łozysko oporowe jest przy samych łapakch, mam wrazenie jakby to byl luz miedzy widelkami a łozyskiem wyciskowym

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tłoczek nie może wychodzić może łapki masz przeregulowane , chyba że wysprzęglnik za dużo cofnięty on wachliwie zamocowany że przy wciśnięciu jeszcze nie tylko łożysko popycha ale i hamulec skrzyni załącza . Taki pręt gwintowany nad nim z regulacją coś tak w połowie trochę dalej powinien być , masz instrukcje tam jest jak to wyregulować .

 

Widełki z łożyskiem na sztywno nie są ale luz to max ok 5-10 mm (obudowa łożyska ma wypustki żeby widełki jej nie opuściły) 

A sprawdzałeś ręką ile się dźwigienka ruszy na sucho 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2133

No wlasnie bardzo kolo 2 -3 cm. Łozysko wyciskowe jest przy samych łapkach. Jedyne co mi przychdozi do glowy zeby nie rozpoławiać to wydłuzyc o pare cm popychacz wysprzeglika zeby tłoczek by bardziej schowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

 wloz nakretke 8 i powinno wystarczycz i tak jak psze kolega wyreguluj ten pret z nakretka-tak zeby popychacz byl jaknajbardziejw jednej osi z tloczkiem.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2

Witam ile ma wystawać łożysko oporowe 1stopnia poza łożyskiem 2 stopnia przed zjechaniem nie zostało ustawione sprzęgło do jazdy na pewno nie mogą być równo bo wom ciągle ciągnie i nie można rozłączyć, jak ustawie że wystaje ok 2cm poza drugiego stopnia wom już działa dobrze biegi niby też ale czy tak może być? Zetor 5245 pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikolas29    450

Może jest tu taki temat po ruszamy ale mi sprzęgło się ślizga w zetorze7211. W bronach na 3 biegu nie idzie tylko 2 trzeba co może byc

Edytowano przez nikolas29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    793

Mam pytanie odnośnie działania sprzegla drugiego stopnia w Zetorze 5211. Wczoraj zostalo złożone sprzeglo z nowymi tarczami, nowymi dzwigienkami, nowe sprężyny, śruby, kamienie i nowym łożyskiem oraz nową tuleją i mam problem z hamulcem od WOM, mianowicie nie rozłącza on napędu wałka. Linka naciągnięta oporowo, dzwignia u dołu również dochodzi na maks i wom nadal się nie rozłącza nawet pod obciążeniem. Dodam, że przed remontem sprzegla wyłącznik również nie działał tak więc raczej bym odrzucił tezę że mechanik mógł coś źle złożyć. Gdzie mogę szukać przyczyny? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

hamulcem?-sprzegłem ,sprawdź we dwóch najlepiej ile się porusza ta dźwigienka od widełek łożyska , mam ten problem że nowa już druga linka nie działa -napnę ją ale pancerz jest sprężysty i się skraca przez co linka nie działa jak trzeba ale pod obciążeniem da się zatrzymać wom .

 

Albo źle złożone miałem tak tarcza od WOM odwrotnie ... przez co nie da się wysprzęglić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
    • Przez Kobra66
      Witam! Potrzebuję pomocy odnośnie sprzęgła a mianowicie ciągnik kupiony z rozsypanym sprzęgłem czyli nie na chodzie, sprzęgło udało się poskładać ale nie wiem jak mają być powkręcane śrubki regulacyjne w dźwigienkach aby nie były za długie lub za krutkie i jeszcze jedna sprawa jak prawidłowo krok po kroku wyregulować sprzęgło 1i 2 stopień. I czy da się je wyregulować przed spułowieniem czy tylko i wyłącznie po społowieniu ciągnika. Wszystkie informacje będą cenne gdyż nie mam instrukcji obsługi a najlepiej by było jakby było coś z instrukcji napraw. Jeżeli ktoś posiadał by coś takiego to będę wdzięczny, pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj