golobek

skrzynia powershift, dynashift, speedshift

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
masseyf30    82

A u mnie jest że jak ten przycisk wyciśnięty to jedzie szybciej, a jak wciśnięty to zwalnia.

 

Aha czyli ja też mam powershifta, a co to jest autotronic?? Bo jest też Datatronic ale to jest chyba ten komputer pokładowy na prawym słupku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Chyba ciebie ząślepiło, że to kupiłeś. Kto wie jak to naprawić skoro nie wiadomo co ci domorośli mechanicy tam na robili. Może wzmacniacz momentujest zespawany, dopływ oleju zatrzymany lub coś w tym stylu. Jedno jest pewne naprawa będzie droga. gdyby była tania handlarz naprawił by jak trzeba.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

Jeżeli po włączeniu jedzie wolniej to znaczy że masz zamienione miejscami koła w przekladni przyspieszacza. Albo ktoś zrobil to celowo bo potrzebował półbiegu wolniejszego albo pomyłka podczas skladania po naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Ale to chyba w niczym nie przeszkadza? Nic się przez to chyba nie stanie bo tak jeżdżę i na razie jest dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Miałem tak samo że jak wciśnięty to wolniej szedł ale to nie była wina mechaniczna że grzebanie w skrzyni tylko elektronika :P Byłem akórat u znajomego mechanika ( pracuje u Korbanków na serwisie) i przejeżdżał sie i zobaczył że tak jest , zostawiłęm na noc u niego i na drugi dzionek było już na odwórt :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

Fakt, można odwalić taki numer na przycisku włączającym. Wtedy przewód zasilający zawór (fioletowy) podłączamy do styku oznaczonego 5. Aby chodziło normalnie zasilanie włacznika na styk oznaczony +, przewód zasilający zawór na S1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Ale jakoś mi to nie przeszkadza, bo jak tam prąd nie dochodzi do elektrozaworu, to jedzie szybciej, to chyba lepiej jak częściej jest przycisk wyłączony jak włączony, bo częściej się jeździ na całych niż połówkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Bez powodu by go nie zrobili bo czemu by miał służyć skoro miał by przeszkadzać w czymś... po to jest żeby używać. Przycisk powinien być wyłączony (zostawiony na tej większej prędkosci ) przed zgaszeniem i do odpalania z tego co czytałem to ma ułatwiać odpalanie ( lżej dla silnika szczególnie w zimę kiedy olej jest gęsty ), dźwignia od WOM też na neutralnym powinna być.

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6402

No dobra czas odczarować To wszystko zależy od tego jak masz podpięty przewód zasilający elektrozawór. Jeżeli pod styk 5, prąd pojawi się przy przycisku niewciśniętym po wciśnięciu przycisku(pomimo zapalenia się podświetlenia przycisku) prądu nie będzie . Jeżeli podepniemy do S1 prąd pojawi się po wciśnięciu przycisku. Coś musi sygnalizowac pracę wzmacniacza i w tym wypadku jest to podświetlenie przycisku.

Co byście nie robili z tymi przyciskami przy uruchamianiu to i tak nie ma większego znaczena. Powodem jest brak ciśnienia w magistrali czyli dokąd nie zgaśnie kontrolka zaniku smarowania skrzyni biegów i tak żadne sprzęgło niczego nie załączy. A kontrolka nie zgaśnie do chwili osiągnięcia odpowiednich obrotów przez pompę hydrauliczną i tu koło się zamyka. Aby cokolwiek odciążyć należy wcisnąć przęgło do końca, wtedy odłączycie silnik od skrzyni i pozostanie do obracania tylko pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Me97    1

Jak na pierwszy rzut oka odróżnić skrzynie dynashift od speedshift patrząc tylko na rozkład biegów na drążku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    6

dynashift na drążku rewersu ma tylko oznaczenie przód - tył, bez grupy A-B, ale drążkami nie ma co się sugerować. W przypadku skrzyni dynashift przy kierownicy po lewej stronie powinna być wajcha do zmiany półbiegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo2115    0

Witam. Mam pytanie do kogoś mądrego. Mam problem ze swoim MF 3085 na Dynashifcie, mam obrócone półbiegi B na C, troche jest to uciążliwe, z D chcem wyłączyć to momentalne szarpniecie, ja już się nauczyłem gzem operować, by nie było tego przeskoku, ale to nie powinno tak działać. Po prawej stronie są 2 cewki, one są za to odpowiedzialne? bo nic innego nie mogę znaleść, po lewej stronie są ale do podnosnika. Zależy mi na szybkiej pomocy, Zawsze tez mogę pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

4 polbiegami operuja 2 elektro zawory ( w moim 8120 sa po prawej stronie tak za schodkami) moze tam ktos kable zle zalorzyl a moze cos jest przy tej dzwigience od zmiany polbiegow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo2115    0

ech niestetty przy dźwigni nic nie da sie przełożyc, bo co dziwne tam dochodzą tylko 3 przwody plus, masa i sterowniczy, kontrolki zapalaja sie odpowiednio do zmienionego półbiegu, ale idzie odczuć przemienione biegi, co dziwne, nie moge znaleść nic necie na ten temat i kilku mechaników się pytałem nie mieli takiego przpadku;/ a to przeszkadza a z tymi cewkami to się zastanawiałem wcześniej, będę musiał to sprawdzić, dzieki za podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K100    98

masz grupe biegów np. od1-18 i wszystkie zapinasz bez sprzegła jak brakuje mocy to zbijasz o 1 lub kilka w dół i odwrotnie w góre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Wzmacniacz momentu obrotowego- wciskasz przycisk po prawej stronie zielony ( przy nim są blokada i 4x4) i daje Ci wzrost obrotów o 30% pod obciazeniem. Używa sie go bez sprzegła i gdy ciagnik jedzie wolniej jest on włączony a po przyciśnięciu przycisku ciągnik zacznie jechać szybciej i wtedy zostaje wyłączony :) Można go używać kiedy się chce :)

 

Mówię o MF seria 30xx :)

Edytowano przez Lukash3060

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

A niby jak?? Tylko wzmacniacz włączasz bez sprzęgła, a reszta wszystko ze sprzęgłem. W Dynashifcie masz 4 półbiegi ABCD bez sprzęgła ale 1,2,3,4 są tak samo ze sprzęgłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K100    98

zacytował bym ale zaraz dostane bana dziwne te forum

powershift nic Ci nie wzmacnia to taki rodzaj przełożeń

dynashift to masz standardowo 4 biegi i własnie dynashift 4biegi (pół biegi ) pod obciązeniem w mf-ie to A B C D

powershift to wszystkie biegi pod obciazeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Power i Speed shift to wg mnie to samo.... Jeszcze nie widziałem żeby biegi bez sprzegła zmieniać w MF a działanie tych skrzyni jest proste : masz przycisk jak go wciśniesz jedziesz wolniej a co za tym idzie na danym biegu przy mniejszej predkosci masz większe obroty - tym samym zyskujesz moc i nie zadusisz go od razu :)

Przykład: Jedziesz z pługiem w jednym końcu pola amsz gline a w drugim piasek ( mówie dla przykładu) no i na pisaku radzi 2 spokojnie a na glinie już cieżko wiec wjeżdżajac w glinę odczówasz "duszenie" i jak widzisz że zaczyna mocno opadać z obrotów to włączasz sobie ten oto przycisk i obroty masz większe co daje więcej siły :) Prościej nie można chyba :)

  • Like 1

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

@Lukash3060 No teraz to elegancko wytłumaczyłeś, teraz to już każdy będzie widział :P

Edytowano przez masseyf30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj