Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karol0820    0

witam i mam prozbe proszę o rade mam massey fergusona 3080 i problem z hydrałlikom zaczeła mi się zapalać kontrolka od czujnika niby smarowanie skrzyni i zapchany filtr na pewno jest to ten czujnik który znajduje się zaraz styłu za filtrem to wiem na pewno

zaczeło się zapalac jak się rozgrzał a teraz zapala się nawet jak jest zimny odrazu gdy ja tylko nacisne na podnosnik do góry czy też nadół i jak chwile pochodzi to wspomaganie gópieje wymieniłem filtr i olej niby coś lepiej ale sie zapala ............... proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek88    1

witam i mam prozbe proszę o rade mam massey fergusona 3080 i problem z hydrałlikom zaczeła mi się zapalać kontrolka od czujnika niby smarowanie skrzyni i zapchany filtr na pewno jest to ten czujnik który znajduje się zaraz styłu za filtrem to wiem na pewno

zaczeło się zapalac jak się rozgrzał a teraz zapala się nawet jak jest zimny odrazu gdy ja tylko nacisne na podnosnik do góry czy też nadół i jak chwile pochodzi to wspomaganie gópieje wymieniłem filtr i olej niby coś lepiej ale sie zapala ............... proszę o pomoc

 

Możliwe że pompa hydrauliczna zaczyna Ci dogorywać, mślę że przydało by się zmierzyć ciśnienia, zarówno obieg dużego jak i małego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol0820    0

a czy po wymianie oleju trzeba gdzieś go otpowietzzać

 

a czy po wymianie oleju trzeba gdzieś go otpowietzzać

 

a czy po wymianie oleju trzeba gdzieś go otpowietzzać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odys2011    2

ciągnik jak każdy inny jak się nie psuje to jest wszystko dobrze a jak siądzie skrzynia to musisz się liczyć z dużymi kosztami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zolwik1990    1

Witam w swoim mf 3085 planuję wymianę uszczelniaczy na wyprzęgniku. Czy ciężko jest rozjechac ciągnik i jaki koszt tych uszczelek ? Dużo roboty żeby to zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Panowie, mam problem. Mianowicie w moim MF-ie 3080, skrzynia 32+32, gdy chce włączyć bieg na zakresie A, skrzynia zgrzyta. Nieważne, czy na żółwiu, czy na zającu. Zakres B działa normalnie. Czasem uda się wbić bieg w zakresie A i wszystko chodzi bez problemu, ale po przełączeniu na B i znowu na A nie działa. Co może być przyczyną?

 

Z góry dzięki za pomoc :) .

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktomek8    5

Miałem podobny problem tylko nie pamętam juz na ktorym zakresie. Przyczyną było odkręcenie się nakrętki na dolnym wale w skrzyni. Oczywiście ciagnik do rozpołowienia,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek9145    0

witam . mam problem z nagrzewnicą w masseyu 3080 tzn. wydaje mi sie ze jest zapowietzona . wie moze ktos jak ja odpowietrzyc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ona sama się odpowietrza jak układ jest w pełni otwarty(nagrzany) to nie ma opcji żeby tam jakieś powietrze było. A skąd Twoja taka myśl że zapowietrzona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Pewnie koledze nie grzeje i dlatego te podejrzenie ;) Na dachu tzreba otworzyć klapę, odkręcić plastikową osłonę od góry i przełożyć dźwigienkę przy nagrzewnicy czy jak to nazwać ( zamyka dopływ płynu lub otwiera z tad zimne lub ciepłe powietrze) . Jak otworzysz to będziesz miał ciepło. U mnie sie to rozwaliło i cały czas miałem ciepłe, w lato nie do wytrzymania - założyłem pod kabiną zawór kulowy i na zimę tylko odkręcam czy w razie potzreby w chłodne dni a tak zakręcam i mam zimno w kabinie ;)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja bym nie wytrzymał takiego czegoś jak zawór u cb i kupił bym choćby używkę nie jest to chodliwy towar i zapewne w niemal każdym dawcy jest do wyjęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

tylko te zawory są dośc wadliwe i jak ktoś keździł na wodzie to mało kiedy działa, sam szukam do swojego 675 takiego zaworu i nie mogę dostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam8550    15

Mi w landini też siadł zawór i dopasowałem od jakiegoś zetora. Kosztował ok 60zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Wbrew pozorom nie jest to uciążliwe :) W lecie zamykam bo ciepło nie potrzebne a jesienią i zimą otwieram i jest ok :) Jeżdżę na płynie nic się nie dzieje :) Kto co lubi, można by było tak jak mówicie kupić używkę czy zamiennik ale mi to nie przeszkadza :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kar0711    1

Witam. Co sadzicie o modelu mf 3080 silnik 6 bez turbo, rok 90 z Francji. Skrzynia prosta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kar0711    1

Tak napisał "skrzynia prosta" a co się pod tym kryje? cena 35 000 ale 7000 mtg .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

7000 mth to nie jest dużo ... Cena bardzo atrakcyjna :) kupuj


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Doradcy się znaleźli łatwo powiedzieć kupuj nawet nie widzieliście jak wygląda a tu już komuś kupno sugerujecie. Kupując taki ciągnik to trzeba mieć o nim trochę pojęcia i przynajmniej posadzić w nim swoje 4 litery i zobaczyć co i jak ta cena jest podejrzana jak za taki ciągnik a potem chłopak będzie zakładać tematy że to i tamto nie działa co robić......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

ja wiem czy taka super hiper cena za 24 letni ciągnik??

Jeżeli jest naprawdę w stanie bdb i opony maja min ok 70% bieżnika, to owszem cena realna, ale jeżeli jest goły bez obciązników, na oponach do wymiany itp to zawyżona o ok 5 tys zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

Doradcy się znaleźli łatwo powiedzieć kupuj nawet nie widzieliście jak wygląda a tu już komuś kupno sugerujecie. Kupując taki ciągnik to trzeba mieć o nim trochę pojęcia i przynajmniej posadzić w nim swoje 4 litery i zobaczyć co i jak ta cena jest podejrzana jak za taki ciągnik a potem chłopak będzie zakładać tematy że to i tamto nie działa co robić......

No to kolego na co czekasz rusz swoje 4 litery... obejrzysz maszynę i doradzisz koledze czy wart kupna.... Jak masz mf-a to coś tam powinieneś wiedzieć...


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No pewnie że mogę obejrzeć i doradzić niech przynajmniej rzuci link do jakichś fotek jak to cudo w tak promocyjnej cenie się prezentuje przynajmniej będzie odstawa dla tych co mówili ,,kupuj" bo warto czy coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Nie ma co sie kłucić Panowie :) Obaj dobrze mówicie - na zdjeciu nic nie zobaczymy poza wygladem a doradzać w ciemno tez nie ma co bo kogoś potem moze boleć kieszeń :) Najlepiej jak by troche opisał czy wszystko działa, napisać mu co ma sprawdzić i niech sprawdza jak wyjdzie ok to juz jego ryzyko kupi lub nie :)


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj