Skocz do zawartości




Zdjęcie

100 lat marki DEKALB - 100 lat wysokich plonów

Napisany przez agrofoto, 21 luty 2012 · 799 wyświetleń

Dodany obrazek


DEKALB – światowa marka na rynku nasion obchodzi w tym roku 100 lat istnienia.

W 1912 roku jedenastu rolników, w stanie Illinois w Stanach Zjednoczonych, założyło stowarzyszenie, którego celem było podniesienie wydajności upraw kukurydzy. Trzy lata później rozpoczęto pierwsze prace hodowlane kukurydzy.

W 1925 roku została wyhodowana pierwsza hybryda kukurydzy DEKALB.

W 1938 roku stowarzyszenie DEKALB przekształca się w firmę nasienną. W latach 60-tych firma otwiera pierwsze oddziały w innych krajach, najpierw w Ameryce Południowej (Meksyk, Argentyna) a w latach
70-tych i 80-tych w Europie (Włochy, Hiszpania, Francja, Turcja, Węgry i Polska).

Pierwszą odmianę kukurydzy typu single cross DEKALB XL45 firma wprowadza na rynek w latach 60-tych. W 1981 roku powstaje dział biotechnologiczny. W latach 90-tych rozpoczyna się rozwój biotechnologii. Powstają pierwsze produkty w technologii Yield Gard, posiadające gen odporności na omacnicę prosowiankę. Kolejną grupę stanowią produkty w technologii Roundup Ready – odmiany kukurydzy posiadające gen odporości na Roundup.

W 1998 roku nastąpiło połączenie firmy Monsanto z firmą DEKALB.

DEKALB nieustannie się rozwija, nie tracąc przy tym swojego charakteru. Tak samo jak 100 lat temu, gdy rolnicy z Illinois postanowili wspólnie zatroszczyć się o rozwój i dobre perspektywy na przyszłość, tak też dzisiaj DEKALB wciąż inwestuje w nowoczesne badania oraz testowanie odmian, aby dostarczać produkty najwyższej jakości.

Obecnie produkty DEKALB są dostępne w ponad 100 krajach na świecie. Są to nie tylko nasiona kukurydzy, ale również rzepaku, soi, sorgo i lucerny.

Firma przykłada dużą wagę, aby oferowane produkty były dostosowane do różnych warunków klimatycznych i stosowanej agrotechniki. Również w Polsce od 2006 roku rozwijana jest sieć doświadczeń polowych, gdzie testowane są odmiany kukurydzy i rzepaku ozimego pod kątem dopasowania do warunków klimatycznych i agrotechnicznych naszego kraju. Dzięki temu firma ma pewność, że polskim rolnikom może zaoferować nasiona, które będą doskonale sprawdzać się w polskich warunkach.

W ciągu 100 lat nasiona z logo skrzydlatej kukurydzy zyskały na świecie zaufanie milionów rolników.