Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam takie pytanie, ponieważ w następnym tygodniu chcę wymienić sprężyny amortyzujące w przednim moście i teraz moje pytanie brzmi, jak się do tego odpowiednio zabrać, co należy po kolei odkręcać aby zdjąć zwolnicę i dostać się do sprężyn. I jak wygląda montaż takiego mostu do kompletu z nowymi sprężynami, czy stawiają jakiś duży opór przy dokręcaniu wszystkich części? i jeszcze ostatnio kupiłem takie gumowe pierścienie podobno na tą tuleje do uszczelnienia, aby olej nie uciekał górą, czy to jest to czy powinno być coś innego?

Opublikowano

Podnosisz przedni most, odkręcasz obudowę zwolnicy z piastą kola i na bok, cztery śruby tulei i zwrotnica spada w dół. Wiercisz otwór w tulei zewnętrznej w otworze łożyska, składasz do kupy nawet bez oringów i olej się nie leje. Kalamitki trzeba jeszcze założyć bo wtedy lubi zwrotnice złapać.

Opublikowano

No bo tak, ja początkowo myślałem odkręcić 6 śrub które jest nad zwolnicą, ale rozumiem, że jednak tą zwolnicę gdzie indziej się odkręca, więc trzeba ta pokrywkę od spodu odkręcić tam? (jeszcze nie jestem wtajemniczony w to więc nie posługuję się tak biegle nazwami fachowymi opisując) czyli odkręcam te 4 śruby od spodu zwolnica spada, a sprężyna rozumiem że znajduje się wewnątrz tulei i powinna wysunąć się razem ze zwolnicą w dół?

 

Opublikowano (edytowane)

Jest caluśi temat o tym... tylko mi się szukać nie chce. Samą zwolnicę wypadało by rozebrać by wywiercić otwór w tulei. Dzięki niemu uchodzi z niej powietrze nie wyciskając przy tym oleju. A by zwrotnicę  zdjąć trzeba odkręcić cztery śruby po przekątnej.  Jest sześć ale te dwie zostawiasz.  Zwrotnica jeśli nie jest zapieczona sama zleci na ziemię.

 

Edytowane przez seweryn20
  • Like 1
Opublikowano

Ok, dzięki za pomoc, po niedzieli się zabieram za robotę i w razie czego jakbym miał jakieś wątpliwości to się tu dopytam, taka pomoc jest pomocna i tak ogólnie to coś powoli jestem w stanie sobie rozczytać w katalogu, bo wiadomo przesiadka z typowego naszego Ursusa to pierwsze wrażenie było takie dość szokujące, bo w końcu do naprawy większy, ale szczerze jak się powoli wtajemnicza to jakoś to idzie, jeszcze raz dziękuję :)

Opublikowano

panowie a nie da sie wywiercic bez zdejmowania calosci i bez kalamitki? nie ukrywam ze ja juz z jednej strony wymienialem oringi bo cieklo a teraz widze z drugiej zaczyna sie pocic, ale wtedy jeszcze nie znalem sposobu z odpowietrzeniem.

Opublikowano

aaa, to w tym miejscu to wiercicie, a ja myslalem ze na zewnetrznej "obudowie" zwrotnicy pod oringiem...  a jak tam w srodku to po co kalamitka jak i tak tam nie dojdziesz ze smarem bo to jest zamkniete?

Opublikowano

aha, czyli w srodku przewiercic a ewentualnie na zewnatrz pod origiem kalamitka, teraz czaje... a powiedz mi w srodku w jakims okreslonym miejscu ten otwor? widze na oko ze wiertlo ok fi 8?

Opublikowano
https://www.agrofoto.pl/forum/topic/40410-jak-i-czym-jest-smarowania-zwrotnica-w-mtz-82/?do=embed. Tu jest o tym napisane więcej. Z tego co pamiętam to otwór minimum 10 mm jak najwyżej się da.
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie co do odpalania, to czy wymiana pompki zasilającej pomaga w odpalaniu? Po za tym wydaje mi się, że jedna z najważniejszych przyczyń złego odpalania kiedyś były lejące wtryskiwacze, a teraz po prostu lejące bokiem 2 wtryskiwacze, jakoś się ten pompiarz nie postarał i ich nie skręcił dokładnie...

Opublikowano

No u mnie właśnie MTZ na zaciąg pali przepięknie, ale z rozrusznika tak ciężko łapie, a po za tym to mi się dziwnie pompa ręczna zaciąga i nie mogę jej nigdy pierwszy raz wyciągnąć jest tak zassana, że szkoda gadać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v