Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam pneumatyczne z ciężarówki za śmieszne pieniądze, a mechaniczne można kupić za grosze na złomie
ja u siebie myślę obniżyć oparcie bo fakt jest trochę za wysokie ,zrobiłem na nim 20 godzin i praca bez porównania z zwykłym siedzeniem

Opublikowano (edytowane)

Po zaoraniu 4 ha, z okolicy klawiatury zacząłem słyszeć lekkie stukanie, które występuje tylko przy powiedzmy 800obr./min. Przy minimalnych obrotach czy powyżej 1000 nie słychać. Nie jest to tłuczenie czy dudnienie, tylko jakby ktoś łyżeczką w dekielek pukał. Myślicie, że to tylko luz zaworowy?

 

Dodatkowo przy podnoszeniu zamiast odbić dźwignia, to był tylko trzask trybów. Ale okazało się, że ząbek od dźwigienki włączania pompy się wyrobił i na razie podwiązałem ją drutem.

 

Pozostaje tylko te stukanie i trzeba jutro zajrzeć.

Edytowane przez LTZ55a
Opublikowano

Witam kolegów, tak po trochu robię tego MTZ-a mojego i powiem, że już i w pole nim sobie wyjeżdżam, ale zauważyłem że u mnie napęd coś przedni nie działa, no to wziąłem  podniosłem przód na lewarku i kręcę kołami i wszystko gra, włączam napęd a tu sie dzieją jak dla mnie cuda no bo jak kręcę kołami 9z tego co mi wiadomo to w ogóle przecież nie powinno iść kręci (wałka od napędu nie można kręcić bo go skrzynia blokuje prawidłowo) ale jak kręcę jednym kołem to drugie obraca się do tyłu i tak na zmianę, czy tak powinno być? bo mi się coś zdaje że nie. Podejrzewam że coś nie gra z przednim mostem, tylko co?

Opublikowano

Mechanizm różnicowy to ze ci drugie w druga strone sie kreci to wina tego mechanizmu pod silnikiem masz podpore która łączy oba wały kardana musisz zdjac wałki tylko nie mam pojecia z której strony i musisz dokrecic nakretke bo pewnie sie te tarczki slizgaja, nigdy mi to nie wysiadło tak więc pomoge tylko tyle ile umie, Seweryn jest obeznany w  tych traktorach jego pytaj, ale zreszta juz ten temat gdzieś był o tym ze nie działa przedni naped musisz szukać.

Opublikowano (edytowane)

Nakrętka jest w podporządkować od strony tylnego mostu. Odkręcić flanszę wału, klucz, rura i wio.

A następnym razem będziesz sprawdzał działanie napędu to podnieś tylko jedno koło.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

zbyszekbrzuze

 

dokładnie jak wbijesz sworzeń mozesz być pewny na 98 prcent że ci giere wywali bokiem bo zacznie się obracać w tłoku sworzeń opalarką rozgrzać tłok i tyle 

tomaszek83

bierz siedzenie z Agromar z podłokietnikami za 900zł naprawdę bardzo dobre siedzenie założyłem też do c360 bo za niewielkie pieniądze jakość bardzo dobra

Opublikowano (edytowane)

To przecież normalne że przy włączonym napędzie kręcąc jednym, kołem drugie obraca się w przeciwnym kierunku a wał napędowy stoi.

Inna sprawa czy pod obciążeniem napęd ciągnie. Trzeba doprowadzić do sytuacji że tył zacznie kopać, wtedy załączyć przód i zobaczyć czy przednie koła też zaczną się obracać.

 

Witam kolegów, tak po trochu robię tego MTZ-a mojego i powiem, że już i w pole nim sobie wyjeżdżam, ale zauważyłem że u mnie napęd coś przedni nie działa, no to wziąłem  podniosłem przód na lewarku i kręcę kołami i wszystko gra, włączam napęd a tu sie dzieją jak dla mnie cuda no bo jak kręcę kołami 9z tego co mi wiadomo to w ogóle przecież nie powinno iść kręci (wałka od napędu nie można kręcić bo go skrzynia blokuje prawidłowo) ale jak kręcę jednym kołem to drugie obraca się do tyłu i tak na zmianę, czy tak powinno być? bo mi się coś zdaje że nie. Podejrzewam że coś nie gra z przednim mostem, tylko co?

To przecież normalne że przy włączonym napędzie kręcąc jednym, kołem drugie obraca się w przeciwnym kierunku a wał napędowy stoi.

Inna sprawa czy pod obciążeniem napęd ciągnie. Trzeba doprowadzić do sytuacji że tył zacznie kopać, wtedy załączyć przód i zobaczyć czy przednie koła też zaczną się obracać.

 

Panowie, dmuchnęło mi uszczelkę i wygląda tak jak na zdjęciu. Co mogło być przyczyną? bo spodziewałem się delikatnego pęknięcia a tu takie coś. Do końca chodził bez żadnych oznak tylko zaczęło się lekko pocić od strony kabiny.

post-34912-0-19124300-1503387473_thumb.jpg

Edytowane przez mani51
Opublikowano

No i już właśnie miałem doprowadzone do tej sytuacji że tył się kopał a przód ani drgnie, bodajże tylko wałek sie kręcił bo pod kabiną widziałem ale tego drugiego już nie było widać, więc nie wiem czy też się kręcił.

Opublikowano

A jakby to było to sprzęgło w podporze to czasami jakbym kręcił kołami na włączonym napędzie to nie powinien ten wałek od przedniego mostu się kręcić? Bo u mnie wałek ani drgnął na włączonym (cały) i myślałem że u mnie coś w moście przednim coś nie gra.

Opublikowano

Jeśli sprzęgło w podporze ślizga to oba wałki będą się kręcić na wyłączonym napędzie lub gdy przedni most nie ma oporu i ciągnie kołami. Gdy sprzęgło ślizga przednie koła stoją a kręci się tylko wał pierwszy od strony przystawki skrzyni. Ten od mostu stoi w miejscu. 

Opublikowano

NIe nie, przepraszam może źle to wyjaśniłem, chodziło o to że na podniesionym przodku i włączonym napędzie . Jak wyłączę to normalnie i koła i wałki się równo kręcą. a jak włączę to tylko kołami ruszam a wałek to ten od mostu też sie nie ruszy

Opublikowano

Czyli działa. Podnieś tylko jedno koło to nie ukręcisz na włączonym napędzie za skarby świata.

A sprzęgło w podporze ślizga tylko pod dużym obciążeniem i nie sprawdzisz jego działania rękoma. Dokręć je i tyle.

Opublikowano

Klątwy ciąg dalszy.

Jako że mój poprzedni post został zignorowany, to przyczyną pukania były pęknięte sprężyny zaworowe.

Tylko dlaczego pękły aż 3 ?! 

2 duże i 1 mała. Nie rozumiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v