Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tą fajnością to nie do końca, więc przerabiają na rozrusznik. Fajne to było jak maszyna pracowała na odludziu i nie trzeba pilnować akumulatorów i ich stanu. Rozruch na powietrze był dość często stosowany by być niezależnym od "himerów" elektryki w warunkach polowych.

Opublikowano

Nigdy nie nawalał rozruch powietrzny więc wykonanie było dobre zawsze były problemy z rozrusznikiem. A jak sprężarka siadła to brało się butle z powietrzem z innego BWP-a i dalej "jazda"!!!

Opublikowano

Buta był niewielka jakieś 4l. Powietrze szło z butli na elektrozawór (przycisk uruchamiał elektrozawór i otwierał zawór) a następnie przewodem do rozdzielacza który był zazębiony z rozrządem a następnie sześć przewodów na karzdy cylinder w spesjalne otwory prowadzące to cylindra. I TYLE!!! Żadna filozofia!!!

Opublikowano

Podgrzewacz to taka rura która siedzi w zbiorniku oleju i w tej rurze jest druga rura w której przepływa płyn chłodniczy. Do tego wszystkiego idzie wtryskiwacz paliwa (ropa) i świeca spiralna na zewnątrz jest silnik elektryczny zasilany z akumulatorów a do silnika podłączony jest: pompa wodna, pompa paliwa i wentylator (coś jak turbina). Zasada działania: Nagrzewamy świecę spiralną i następnie włączamy silnik on nam pompuje paliwo na wtryskiwacz wdmuchuje powietrze do podgrzewacza by wytworzyć lepszy płomień i pompuje po obiegu płyn chłodniczy. W podgrzewaczu powstaje płomień który ogrzewa zarówno olej i płyn chłodniczy. OD TAKI WYMYSŁ RUSKICH, ale fajna rzecz! Jak to jest teraz w ciągnikach że są świece płomieniowe lub żarowe, albo te grzałki w bloku to te urządzenia by sobie na syberi nie poradziły tylko podgrzewacz :)

Opublikowano

co do odpalania na zaciag to przypomniala mi sie ciekawa historia jak sasiad zostawil sobie ciapaja na piatce pod gorke. jak zatrzeszczalo w skrzyni to az na balkon wyskoczylem. co do palenia ciapka to jak mialem pradnice siadnieta to 5 albo 6 i z gory, a do tylu to odpreznik do gory i jazda.

Opublikowano

U nas ostatnio rzadko na zaciąg się odpala, 60-tka pare razy nie chciała z akumulatorów to odpalaliśmy tak. A renówki to się nie da na zaciąg po prostu :) W tamtym roku jak chcieliśmy tak odpalic to na asfalcie na najwyższym biegu oczywiście nie dało się przełamać tylko gumę na asfalcie zostawiała na polu to wogóle można pomarzyć :) Ale to najlepiej pokazuje jaką kompresję ma silnik, swoje też dokłada zestopniowanie skrzyni biegów :)

Opublikowano

pisałem już że to bardziej od skrzyni zależy a co do remontowania to starszy sprzęt jest niż te popularniejsze serie .14, .34 czy .54 i w nim skrzynia nie cierpi tak przy odpalaniu na zaciąg. A co do kompresji to fakt, przesadziłem z tym, nie ma wielkiego wpływu ale na pewno jest dobra, wogóle to ten silnik jest w swietnym stanie :)

Opublikowano

Można Zetora Forterrę odpalać na zaciąg? Bo słyszałem że ciągników z półbiegami nie można zaciągać, ani z mokrym sprzęgłem ( wogle on ma mokre czy suche sprzęgło?). Rewers mechaniczny to raczej w niczym nie przeszkadza, ale jak to jest z tymi półbiegami i sprzęgłem? Dodam że odpalaliśmy go tak kilka razy i nic się nie stało, ale czy można tak robić?

Opublikowano

Mokre tzn chodzi ci o hydrauliczne? To sie nei da. Prosty przykład z roboty Fendt 611 Żeby zostawic go na pochyłym terenie, to albo tur na dół o ile ma tamten ma. Lub reczny hamulec. Inaczej ucieknie :) Bo zostawisz na biegu a on sobie jedzie jak na luzie :) Fakt, leciutko sie operuje. Ale tego nei zaciagnie :)

Opublikowano

Fendt ma inaczej, bo ma sprzęgło turbomatik. Zetor jak stoi na biegu to nie zjedzie z górki. Zetora da radę zaciągnąc, bo tak robiliśmy ale chodzi mi o to czy na dłuższą metę może to być szkodliwe ze względu na sprzęgło i półbiegi.

To że sprzęgło jest na wysprzęgliku hydraulicznym czy na linke nie ma nic do tego, bo przecież starsze zetory 7211 mają sprzęgło wspomagane hydraulicznie i zaciągają ludzie i się nic nie dzieje, zresztą co innego hydrauliczne wspomaganie sprzęgła, a co innego sprzęgło mokre czy suche.

Opublikowano

ja próbowałem zaciągnać c-385 bo na rozrusznik nie dało rady w mrozie -18 na starym rozruszniku to wam powiem ze chociaz była na luzie to 60 miało co robić a koło w 80 przez pierwsze 5 metrów ani drgneły do tyłu się kreciły ale do przodu nie dopieo przy drugej próbie jako tako zaczeły się krecic ale do odpalenia marzenia dopiero jak na lesna linie wjecjaliśmy a było pod górkę i tez nie do odpalenia na 4 biegu tylko się koła ciągły dopiero przy pomocy rozrusznika tzn w trakcie ciągniecia ruszyłem rozrusznikiem wał to odrazu się silnik krecił i odrazu zapaliła :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam mokre sprzęgło w Fergusonie, nie ma takiej opcji, żeby zapalić go na zaciąg. Sprzęgło ciągnie tylko przy pracującej pompie hydraulicznej. Nie można zostawić zgaszonego na biegu bo po ok minucie sprzęgło puści i ciągnik zacznie się toczyć.

Nie wiem jak wygląda sprawa z półbiegami, ale pewnie podobnie bo to też sprzęgła mokre, chyba, że za ściskanie odpowiada sprężyna.

Opublikowano

To moi kuzyni ciągali tak trzydziestke ale renówką osobową. A 60-tke czy 902 to normalnie zimą zaciągamy jak nie chcą odpalić bo przeważnie więcej stoją niż jeżdzą albo wstawiamy na ogrzewaną hale.

Opublikowano

my jak zaciągalismy c360 to zaczęła białym dymem walić i przez kilkaset metró nic nie łapała.nikt nie wiedział co jest,były podejżenia,że sie zatarł a co sie okazało?-ukręcił się wałek napędzający pompe paliwową.dodam,że awaria naprawde ciężka w zdiagnozowaniu

Opublikowano

Moj znajomek ma 330m rok prod. 1991. I gdzies tak od roku 1995 pali codziennie na zaciag. Ostatnio mu cos czesto sprzegło siada to pewnie od tego palenia. Ale on nie kupi akumulatorów bo woli tak kase przepic niz kupic aku.

Opublikowano

Jak kupowalem ciagnik i jak ogladalem to kazalem gosciowi zapalic powiedzial ze nie ma sprawy wsadzi syna i kazal mi pchnac jak sie rozbujal z gorki to od razu zapalil pierwsze co sie zapytalem czy ma wogule akumulator do tego ciagnika odpowiadzila nie i chcial mi zalatwic tir ropy opalowej to byl naprawde gosc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v