Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Henryk85    1

Takie pytanie...czy zawsze podczas prac polowych używacie przedniego napędu?
Zauważyłam że czwórkę obrotowa mój ciągnie bez przodu równie dobrze.
Na większości filmów na YouTube widzę że blokadę podczas orki większość ma.
Takie pytanie z innej beczki.
Jak to ma się na spalanie i trwałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    312

Przód to prawidłowa asekuracja. Blokad używamy do ratunku. Ja blokuję tylko wtedy jak mam przejechać przez bagienko na moim polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    312

zawsze jest lepiej jak lepsza przyczepność tylko jak zdejmiesz moment na przód bo zazwyczaj kręci się szybciej to tył przestaje mieć tendencję do kręcenia jednym kołem. Do tego trzeba więcej powera bowiem w mechaniźmie przełożenie przez satelity zmienia przełożenie główne . Ciągnik jest ustabilizowany przodem. Jak mimo wszystko zaczyna stawać masz wiadomoś żeby zmniejszyć obciążenie. Tak mi się wydaje, że wciąż obciążona blokada to nic dobrego jeżeli się mylę to korygujcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    238

Jak może zmienić się przełożenie na głównej przekładni? Mechanizm różnicowy nic Ci nie zmieni, musi przekazać moment jedynie potrafi go rozdzielać na koło bardziej obciążone.

Jazda na blokadzie tylko i wyłącznie w razie konieczności.

Różnica w uciągu dla 4x4 będzie znaczna, nawet jak nie można odczuć poślizgu kół tylnych załączając przód ciągnik zwiększy prędkość. 

Co do trwałości to wiadome że więcej używasz = mocniej zużywasz. 

Odnośnie oszczędności to jeśli przy tej samej dawce paliwa ciągnik zwiększa prędkość znaczy tylko że więcej nim zrobisz na tym samym paliwie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Chodziło właśnie o te cięższe pracę typu orka.
Do lżejszych przód nie będzie potrzebny.
Chciałem opinię użytkowników jak używacie.
Blokady nie należy nadużywać? A dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Załóż sobie GPS i sprawdź jaką prędkością bedzie orał z przodem ,a  jaką bez. Wtedy zobaczysz jak naprawdę jest różnica. To będzie jakieś 1-1,5 km/h w uprawie to samo.

Tylko jak będziesz miał radar to wtedy zobaczysz jaki poślizg ma ciągnik z napędami.Różnica jest spora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Do orki używałem przodu ale poprostu zauważyłam że i bez niego ładnie sobie radzi.
Ale lepiej w takim razie go używać ma lżej ciągnik.
Czyli blokada sporadycznie ale widzę że ludzie oraja na blokadzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

Nie zauważysz na oko ile daje napęd.

Blokada tylko do problemów, np.  jak zaczyna się kopać.A jak robią filmiki to włączają blokadę bo szybszy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    555

a komu moze blokada szkodzic? zablokuje dyfer i ciągnie... kwestia mieć PROSTE pole a takich pewno nie uraczysz :P Nie włączać jej jak już jedno koło mocno buksuje a drugie stoi bo faktycznie może dojść do awarii sprzęgła. Jeśli elektronika sprawna to włączasz przy wjeździe na pole, wyłączasz jak skońćzysz i pasuje

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Niektórzy stwierdzaja ze uzywac tylko w najtrudniejszych warunkach.
Wlasnie z blokada wydaje mi się że idzie jak burza oczywiście w polu.
Np.z pola ściągnąć pełne przyczepy zboża też z blokada pójdzie chyba lepiej. Po łuku z blokada mogę jechać?
Sorki nie zauważyłam odp. Że tylko prosto można używać

Edytowano przez Henryk85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Uciąg jest duży nawet na tylnym napędzie. Oczywiście bez przesady. Mi na 4 klasie z pługiem 4x44 na około 27 cm głębokość MF 4255 ciągnął bez napędu jak z napędem z taką samą szybkością. Włączanie napędu w czasie jazdy praktycznie nic nie zmieniało. Opona tył 16,9 z ciśnieniem około 1,2. Oczywiście orzę z włączonym 4wd. Ale wtedy jakoś zapomniałem i dopiero na końcu pola się zorientowałem.

Nawet na suchym miękkim podłożu np w zabiegach uprawowych. gdzie mamy dobry uciąg. Używając przedniego napędu zmniejszamy ryzyko kolein. Przednie kola ciągnące mają mniejszą tendencję do zapadnia się niż przednie koła pchane.

Blokady możemy użyć dla poprawienia trakcji i stabilności za w czasu. Tak zaleca instrukcja. Wbrew pozorom instrukcja masseya odradza stosowanie blokady w sytuacjach ekstremalnych. Nie pamiętam w tej chwili jak to dokładnie brzmiało. Teraz mam 4270 i na jednym szczególnie grząskim polu używam blokady i napędu 4x4 oczywiście np przy siewie na wiosnę. Robię całe przejazdy na blokadzie wyłączając ją na uwrociach. Mam blokowane hydraulicznie oba mosty i poprawia to trakcję, zimniejsza koleiny itd. Jeśli na uwrociu blokada się nie wyłączy od razu czuć to na kierownicy, którą wyrywa w przeciwną stronę niż chcemy skręcać i cały traktor nie chce skręcać. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i hamulec i po kłopocie.

Jazda na blokadzie na miękkim polu nie stanowi większego problemu. Tak samo jak z włączonym napędem. Na miękkim podłożu naprężenia w układzie spowodowane różnicą w obrotach poszczególnych kół się niwelują  poprzez ich uślizg. Z blokadami nie możemy jeździć na twardym podłożu. Podobnie jak nie można po twardym szybko jeździć a w zasadzie w ogóle jeździć z włączonym przednim napędem. Przyczepność jest duża a zablokowane blokadami mechanizmy różnicowe i brak centralnego mechanizmu tworzą w układzie duże naprężenia i prowadzą do jego zniszczenia.

Opony powinny mieć jednakową wysokość bieżnika. Z przodu w żadnym wypadku nie mogą być z niższym bieżnikiem. Czy z na tyle małym ciśnieniem, które znacznie zmniejszy ich obwód. Bo to do prowadzi do zniszczenia przedniego mostu. Nawet od samej jazdy bez przedniego napędu a tylko hamowania na asfalcie.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Dzięki że podzieliliscie się opinią odnośnie używania przodu.
Mam jeszcze pytanie odnośnie guzika który znajduje się w rzędzie nad guzikiem od napędu i blokady.Mam tam na rysunku jakby amortyzacje narzędzia które jest zaczepione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    555

wątpie żeby do amortyzacji był przycisk poza EHR. A poza tym akumulatorów hydraulicznych pewno nie masz na wężach podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Przy orce zawsze używam 4x4 i blokady. Jedno koła idzie w bruździe po twardym a drugie na zewnątrz po miękkim (czy to obornik czy to resztki pożniwne) a więc jak ma nie być uślizgu. Raz przy orce obornika wyłączyłem blokadę dla testu to różnicę naprawdę było widać. Nie na liczniku, bo ten zawsze pokaże prędkość ze skrzyni ale na GPS. Blokada mi w niczym nie przeszkadza bo na uwrociach sama się wyłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Przetestuję dokładnie jak to u mnie wygląda przy najbliższej okazji.

Jeszcze dokładnej odpowiedzi nie uzyskałem lub nie mogę znaleźć dokładnie do

czego jest to pokrętło duże obok pokrętła od głębokości.

Ponumerowane od 1 do 6 bodajże.

Podobno to współpracuje z głębokością ?

Ktoś to mi wytłumaczy w prosty sposób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    148

Dzięki że podzieliliscie się opinią odnośnie używania przodu.

Mam jeszcze pytanie odnośnie guzika który znajduje się w rzędzie nad guzikiem od napędu i blokady.Mam tam na rysunku jakby amortyzacje narzędzia które jest zaczepione?

 

Ten trzeci to od przyśpieszacza czy wzmacniacza jak kto woli może masz jedynie przycisk wstawiony anie podłączony wcale i tyle jeśli nie masz owego przyśpieszacza to tylko za zaślepkę robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Będę musiał to zbadać ten przycisk.
To pokretlo od siłowej i pozycyjnej jak się w praktyce stosuje?

 

Ktoś wcześniej pisał na ten temat ale jak to ma się w praktyce jak użytkownicy

to stosują

Edytowano przez Henryk85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Zamierzam dokupić przedni obciążnik jeden z zaczepem.

Mam komplet 10 oryginalnych ale nieraz trzeba wepchnąć przyczepę przodem i zonk.

Moje pytanie czy ten z zaczepem jest chudszy że tak powiem i wchodzi między te 10?

Czy jednego trzeba zastąpić tym z zaczepem?

Dodam że mam te po 45 kg jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mtz_820
      Nie da sie przełączyć na żółwia lub zjająca i nie kiedy tak jakby blokowało ciągnik i w tedy świeci sie kontrolka od skrzyni biegów, co to może być? Kontrolki od tych przełożeń się zmianiają... Może byc tego winą przedni napęd?
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.