Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Henryk85    1

Takie pytanie...czy zawsze podczas prac polowych używacie przedniego napędu?
Zauważyłam że czwórkę obrotowa mój ciągnie bez przodu równie dobrze.
Na większości filmów na YouTube widzę że blokadę podczas orki większość ma.
Takie pytanie z innej beczki.
Jak to ma się na spalanie i trwałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    332

Przód to prawidłowa asekuracja. Blokad używamy do ratunku. Ja blokuję tylko wtedy jak mam przejechać przez bagienko na moim polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    332

zawsze jest lepiej jak lepsza przyczepność tylko jak zdejmiesz moment na przód bo zazwyczaj kręci się szybciej to tył przestaje mieć tendencję do kręcenia jednym kołem. Do tego trzeba więcej powera bowiem w mechaniźmie przełożenie przez satelity zmienia przełożenie główne . Ciągnik jest ustabilizowany przodem. Jak mimo wszystko zaczyna stawać masz wiadomoś żeby zmniejszyć obciążenie. Tak mi się wydaje, że wciąż obciążona blokada to nic dobrego jeżeli się mylę to korygujcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    248

Jak może zmienić się przełożenie na głównej przekładni? Mechanizm różnicowy nic Ci nie zmieni, musi przekazać moment jedynie potrafi go rozdzielać na koło bardziej obciążone.

Jazda na blokadzie tylko i wyłącznie w razie konieczności.

Różnica w uciągu dla 4x4 będzie znaczna, nawet jak nie można odczuć poślizgu kół tylnych załączając przód ciągnik zwiększy prędkość. 

Co do trwałości to wiadome że więcej używasz = mocniej zużywasz. 

Odnośnie oszczędności to jeśli przy tej samej dawce paliwa ciągnik zwiększa prędkość znaczy tylko że więcej nim zrobisz na tym samym paliwie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Chodziło właśnie o te cięższe pracę typu orka.
Do lżejszych przód nie będzie potrzebny.
Chciałem opinię użytkowników jak używacie.
Blokady nie należy nadużywać? A dlaczego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Załóż sobie GPS i sprawdź jaką prędkością bedzie orał z przodem ,a  jaką bez. Wtedy zobaczysz jak naprawdę jest różnica. To będzie jakieś 1-1,5 km/h w uprawie to samo.

Tylko jak będziesz miał radar to wtedy zobaczysz jaki poślizg ma ciągnik z napędami.Różnica jest spora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Do orki używałem przodu ale poprostu zauważyłam że i bez niego ładnie sobie radzi.
Ale lepiej w takim razie go używać ma lżej ciągnik.
Czyli blokada sporadycznie ale widzę że ludzie oraja na blokadzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    267

Nie zauważysz na oko ile daje napęd.

Blokada tylko do problemów, np.  jak zaczyna się kopać.A jak robią filmiki to włączają blokadę bo szybszy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

a komu moze blokada szkodzic? zablokuje dyfer i ciągnie... kwestia mieć PROSTE pole a takich pewno nie uraczysz :P Nie włączać jej jak już jedno koło mocno buksuje a drugie stoi bo faktycznie może dojść do awarii sprzęgła. Jeśli elektronika sprawna to włączasz przy wjeździe na pole, wyłączasz jak skońćzysz i pasuje

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Niektórzy stwierdzaja ze uzywac tylko w najtrudniejszych warunkach.
Wlasnie z blokada wydaje mi się że idzie jak burza oczywiście w polu.
Np.z pola ściągnąć pełne przyczepy zboża też z blokada pójdzie chyba lepiej. Po łuku z blokada mogę jechać?
Sorki nie zauważyłam odp. Że tylko prosto można używać

Edytowano przez Henryk85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Uciąg jest duży nawet na tylnym napędzie. Oczywiście bez przesady. Mi na 4 klasie z pługiem 4x44 na około 27 cm głębokość MF 4255 ciągnął bez napędu jak z napędem z taką samą szybkością. Włączanie napędu w czasie jazdy praktycznie nic nie zmieniało. Opona tył 16,9 z ciśnieniem około 1,2. Oczywiście orzę z włączonym 4wd. Ale wtedy jakoś zapomniałem i dopiero na końcu pola się zorientowałem.

Nawet na suchym miękkim podłożu np w zabiegach uprawowych. gdzie mamy dobry uciąg. Używając przedniego napędu zmniejszamy ryzyko kolein. Przednie kola ciągnące mają mniejszą tendencję do zapadnia się niż przednie koła pchane.

Blokady możemy użyć dla poprawienia trakcji i stabilności za w czasu. Tak zaleca instrukcja. Wbrew pozorom instrukcja masseya odradza stosowanie blokady w sytuacjach ekstremalnych. Nie pamiętam w tej chwili jak to dokładnie brzmiało. Teraz mam 4270 i na jednym szczególnie grząskim polu używam blokady i napędu 4x4 oczywiście np przy siewie na wiosnę. Robię całe przejazdy na blokadzie wyłączając ją na uwrociach. Mam blokowane hydraulicznie oba mosty i poprawia to trakcję, zimniejsza koleiny itd. Jeśli na uwrociu blokada się nie wyłączy od razu czuć to na kierownicy, którą wyrywa w przeciwną stronę niż chcemy skręcać i cały traktor nie chce skręcać. Wystarczy wcisnąć sprzęgło i hamulec i po kłopocie.

Jazda na blokadzie na miękkim polu nie stanowi większego problemu. Tak samo jak z włączonym napędem. Na miękkim podłożu naprężenia w układzie spowodowane różnicą w obrotach poszczególnych kół się niwelują  poprzez ich uślizg. Z blokadami nie możemy jeździć na twardym podłożu. Podobnie jak nie można po twardym szybko jeździć a w zasadzie w ogóle jeździć z włączonym przednim napędem. Przyczepność jest duża a zablokowane blokadami mechanizmy różnicowe i brak centralnego mechanizmu tworzą w układzie duże naprężenia i prowadzą do jego zniszczenia.

Opony powinny mieć jednakową wysokość bieżnika. Z przodu w żadnym wypadku nie mogą być z niższym bieżnikiem. Czy z na tyle małym ciśnieniem, które znacznie zmniejszy ich obwód. Bo to do prowadzi do zniszczenia przedniego mostu. Nawet od samej jazdy bez przedniego napędu a tylko hamowania na asfalcie.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Dzięki że podzieliliscie się opinią odnośnie używania przodu.
Mam jeszcze pytanie odnośnie guzika który znajduje się w rzędzie nad guzikiem od napędu i blokady.Mam tam na rysunku jakby amortyzacje narzędzia które jest zaczepione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

wątpie żeby do amortyzacji był przycisk poza EHR. A poza tym akumulatorów hydraulicznych pewno nie masz na wężach podnośnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Przy orce zawsze używam 4x4 i blokady. Jedno koła idzie w bruździe po twardym a drugie na zewnątrz po miękkim (czy to obornik czy to resztki pożniwne) a więc jak ma nie być uślizgu. Raz przy orce obornika wyłączyłem blokadę dla testu to różnicę naprawdę było widać. Nie na liczniku, bo ten zawsze pokaże prędkość ze skrzyni ale na GPS. Blokada mi w niczym nie przeszkadza bo na uwrociach sama się wyłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Przetestuję dokładnie jak to u mnie wygląda przy najbliższej okazji.

Jeszcze dokładnej odpowiedzi nie uzyskałem lub nie mogę znaleźć dokładnie do

czego jest to pokrętło duże obok pokrętła od głębokości.

Ponumerowane od 1 do 6 bodajże.

Podobno to współpracuje z głębokością ?

Ktoś to mi wytłumaczy w prosty sposób

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Dzięki że podzieliliscie się opinią odnośnie używania przodu.

Mam jeszcze pytanie odnośnie guzika który znajduje się w rzędzie nad guzikiem od napędu i blokady.Mam tam na rysunku jakby amortyzacje narzędzia które jest zaczepione?

 

Ten trzeci to od przyśpieszacza czy wzmacniacza jak kto woli może masz jedynie przycisk wstawiony anie podłączony wcale i tyle jeśli nie masz owego przyśpieszacza to tylko za zaślepkę robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Będę musiał to zbadać ten przycisk.
To pokretlo od siłowej i pozycyjnej jak się w praktyce stosuje?

 

Ktoś wcześniej pisał na ten temat ale jak to ma się w praktyce jak użytkownicy

to stosują

Edytowano przez Henryk85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Zamierzam dokupić przedni obciążnik jeden z zaczepem.

Mam komplet 10 oryginalnych ale nieraz trzeba wepchnąć przyczepę przodem i zonk.

Moje pytanie czy ten z zaczepem jest chudszy że tak powiem i wchodzi między te 10?

Czy jednego trzeba zastąpić tym z zaczepem?

Dodam że mam te po 45 kg jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ziuta5636
      Szukam fachowca do skrzyni mfa 3060 nie wchodzi drugi bieg podczas jazdy okolice opoczna Tomaszowa maz
    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez aga19892010
      poszukuje eurozłącza ,do króćców pomiarowych ciśnienia w skrzyni,sprzęgle  do massey ferguson 8140.może ktoś wie o jakich symbolach te eurozłącze kupić lub od czego dopasować
    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.