Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich forumowiczów
tydzień temu kupiłem mf6180
96r. wczoraj podczepilem go do agregatu aktywnego chciałem zrobić pod warzywnik a tu problem wom nie chce ruszyć.
Przestawilem z tyłu na tylnym moście na 1000obr wom ruszył no to z powrotem ja na 540 obr zaczął się kręcić ale tak ze można by było reka złapać tak powoli znowu przelaczylem na 1000 i ok działa i znów na 500 zacząl normalnie działać wiec pojechałem na pole włączyłem wom / działa/bieg i opuszczenie a on pod obciążeniem się zatrzymuje jak zrobię go płyciej to zaczyna kręcić z powrotem .
problemem jest również to co zauwazylem ze jak jest włączony wom to nie ma żadnego biegu a jak włączę bieg i puszcze sprzęgło to dopiero po chwili chce ruszyć ale szarpie , po wyłączeniu wom sprzęgło wraca do normy i biegi działają .
Proszę o pomoc kolegów co to może być za przyczyną

Opublikowano

pomiar ciśnienia drugiej sekcji pompy prawde Ci powie.... jak włączysz ten WOM masz wspomaganie kierownicy? nie zapala się kontrolka cisnienia skrzyni jak włączysz WOM? a w ogóle na zgaszonym silniku po wciśnięciu sprzegła zapala Ci się ta kontrolka ciśnienia skrzyni? (czerwony trybik)

dziwne że na te 1000obr działa.... pod obiążeniem też działa?

Opublikowano

wspomaganie jest jak włączę wom nic się nie zapala a na zgaszonym to nie wiem po południu
na 1000 działa ale bez obciazenia
jak go kupowałem od gospodarza do gość wymieniał pompę hydrauliczna na nową ale kupił podrobe za 1 tys
zauważyłem również ze w oleju są opilki aluminium a olej był własny na nowy
co dziwne również podnośnik działa bez problemu


coś czuje ze się wpakowałem w wielkie G
dodam jeszcze ze ten ciagnik strasznie zaczął wyć jak się posłucha z tyłu tak jakby pompa hudrauliczna albo gdzieś w tych okolicach

Opublikowano (edytowane)

musisz wiedzieć czy masz autotronic sprawny bo wtedy Ci sygnalizuje spadek ciśnienia. Najlepiej pomierzyć ciśnienia. Niby można w ciemno stwierdzić że to własnie sprzegło WOM jest juz zużyte, nieszczelne ale czasem przyczyna problemów jest się w innym miejscu... np sprzegło przedniego napędu.

Gdy masz poslizg sprzegła WOM powinna zacząć migać kontrolka WOM i wom powienien sie zatrzymać.

Trzeba również sprawdzić czy czujnik obrotów WOM oraz silnika są sprawne bo one też mogą odłączyć WOM

 

Pompy bym nie podejrzewał bo twierdzisz że wspomaganie masz sprawne.. dokładnie nie pamietam ale na kierownice idzie 120-180bar a na elektrozawory a więc i szprzęgła już tylko 17bar.

 

Pompa faktycznie może wyć.. odkęc z tyłu korek wlewu oleju to będzei wyraźnie słychać dzwonienie.... pewno ta sama turecka co i moja ;/

 

A tak z ciekawości w jaki sposób stwierdziłeś to aluminium w oleju? specyficzny kolor czy co ?

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

wczoraj jak spuszczalem olej z siłowników od hydropaku żeby nie mieszać z olejem od starego Ursusa to odkreciLem przewody przy silownikach i puściłem olej przez wywrot z Masseya aż wypchalo ten jego olej i wtedy zauważyłem jak wziolem na palec
A jak sprawdzić te czujniki i gdzie one się znajdują

Opublikowano (edytowane)

no ale jaki ten olej jest? szary czy co?

 

Czujniki sprawdzić to jedno a czy ten cały sterownik skrzyni jest sprawny? jak nawet nie wiesz czy na zgaszonym po wciśnieciu sprzegła zapala sie kontrolka cisnienia skrzyni a to własnie jest taka "wstepna" diagnoza sprawności sterownika..

Czujnik prędkości obrotowej WOM masz za lewym siłownikiem podnośnika... Kostke rozpinasz i trzeba zmierzyć opór elektr tego czujnika.. 450 ohm. z tym że niedawno dowiedziałem się, że choć ten opór jest prawidłowy to nie przesądza to o sprawności tego czujnika.

Czujnik obr silnika masz w prawym deklu skrzyni kolo dużego filtra hydrauliki.... też musi miec 450 ohm....

 

ogólnie takie diagnozowanie na forum nie ma szans się udać..... to musisz fachowca ściagnąć co Ci pomierzy ciśnienia, stwierdzi czy sterownik jest ok i wyjdzie czy awaria elektryczna, hydrauliczna czy mechaniczna

 

Tak się nie robi ale dla testu..... odłącz przewód od pierwszego od góry elektrozawora (hamulec WOM), podaj napięcie z akumulatora na drugi elektrozawór.... WOM ruszy omijając sterownik... jesli hydraulika i mechanika jest ok to bedzie działać

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Jezeli czujnik obrotów pto by padł to by migała kontrolka womu, jezeli przekaźnik sie nie kręci sterownik nie widzi jego pracy a dostaje informacje ze jest zalączony też powinien wyrzucić błąd

Edytowane przez Agrotech1111
Opublikowano

Witam ponownie kolegów
wiec tak kosz womu został naprawiony tuleja i uszczelniacze, wymieniłem od razu tarcze od ręcznego bo były przypalone a jedna nawet pęknięta była ktoś na ręcznym hamulcu jeździł
Kupiłem również nowa pompę hydrauliczna oryginalna bosch rextroth .,zalany nowym olejem i nowe wszystkie filtry .
No po pierwszej próbie na warzywniku z agregatem aktywnym WOM kręci
wczoraj na trafiła mi się mała robota u sąsiada na agregat żeby uprawiać pod trawnik wiec pojechałem po pół godziny pracy zaczęła mi mrugac kontrolka czerwona od zapchanego filtra hydraulicznego a po chwili już paliła się cały czas i od nowa wałek WOM zaczął się zatrzymywać jak go strzelilo to ciągnął ale więcej ciągnął niż stawał .
Musze szukać dalej przyczyny zatrzymywania się womu
czyżby nowy filtr hydrauliczny był już zatkany i brakowało by oleju w układzie i przez to się zatrzymuje wałek ?
czy też może przyczyną tkwi w elektronice ? .
proszę kolegów o porady co tu dalej robić gdzie szukać przyczyny
pozdrawiam

Opublikowano

a skrzynie wyczyściłeś? w szczególności miejsce gdzie pompa zasysa olej? Nic nie zrobisz tylko filtr do śmieci jeśli kontrolka świeci... a po co ta pompa nowa była ? jakie ciśnienia? bo gadałes że wpomaganie kierownicy dobre

 

Przecieki możliwe na sprzegle przedniego napędu i speedshift..... bez konkretnych pomiarów na magistrali 17 bar nic pewnego nie stwierdzisz

Opublikowano

witam ponownie pomoże ktoś problem ciągnie się od zeszłego roku ciągle ta sama przyczyną jest po włączeniu wom ciagnik szarpie ruszając a jak podlacze agregat aktywny to zatrzymuje się wałek tak jakby się ślizgal ostatnio mechanik jeden po pomiarze ciśnień stwierdził że są przecieki na sprzęgle wiec go rozebral i faktycznie były pierścienie uszczelniające wytarte .
zostało wszystko wymienione na nowe oringi uszczelniacze pierścienie teflonowe , po złożeniu jest cały czas ten sam problem co zawsze .
po prostu brakuje mi sił na to a w mojej okolicy nie ma porządnego co by się znał na tym mechanika od takich ciągników w kujawsko pomorskie

Może to wina trojdzialu pod maską. ?
Pomocy

Opublikowano

mierzysz ciśnienie i włączasz, wyłączasz wszystkie funkcje.. znajdujesz przeciek i robisz.. proste. A trójdział... jak przytarty to też nie utrzymuje zadanego ciśnienia.

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z womem w swoim massey'u 3070. Nie miałem z nim do dziś problemów. Wczoraj zaczepiłem agregat uprawowo-siewny aktywny (brona wahadłowa) Ojciec trochę robił agregatem Zgasił traktor bo akurat z ropą przyjechał. Jak zapalił próbował załączyć wałek i zaczęło zgrzytać. Po odłączeniu agregatu idzie włączyć przy podłączonym załącza się dopiero w opcji 1550 obroty silnika 1000 obroty wałka. Co mogło się stać i jak dobrać się do tego walka. Trzeba rozpoławiać lub podnosić kabinę ???. Z góry dziękuje za odpowiedź. Aha wałkiem mogę swobodnie kręcić ręką a tak nie było wcześniej

Edytowane przez Piechu
Opublikowano

Witam 

 

Po remoncie skrzyni(wymianie synchronizatorow) przestał działać WOM. Przed remontem działał bez problemu. 

 

W tym momencie przy dźwigni na 540 nie załącza się wcale ale pokazuje obroty na liczniku. Kiedy przełączy się na 1000 wałek ruszy o w momencie staje. 

 

Poradzi ktoś coś? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v