Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maciej2013    5

witam wszystkich forumowiczów
tydzień temu kupiłem mf6180
96r. wczoraj podczepilem go do agregatu aktywnego chciałem zrobić pod warzywnik a tu problem wom nie chce ruszyć.
Przestawilem z tyłu na tylnym moście na 1000obr wom ruszył no to z powrotem ja na 540 obr zaczął się kręcić ale tak ze można by było reka złapać tak powoli znowu przelaczylem na 1000 i ok działa i znów na 500 zacząl normalnie działać wiec pojechałem na pole włączyłem wom / działa/bieg i opuszczenie a on pod obciążeniem się zatrzymuje jak zrobię go płyciej to zaczyna kręcić z powrotem .
problemem jest również to co zauwazylem ze jak jest włączony wom to nie ma żadnego biegu a jak włączę bieg i puszcze sprzęgło to dopiero po chwili chce ruszyć ale szarpie , po wyłączeniu wom sprzęgło wraca do normy i biegi działają .
Proszę o pomoc kolegów co to może być za przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

pomiar ciśnienia drugiej sekcji pompy prawde Ci powie.... jak włączysz ten WOM masz wspomaganie kierownicy? nie zapala się kontrolka cisnienia skrzyni jak włączysz WOM? a w ogóle na zgaszonym silniku po wciśnięciu sprzegła zapala Ci się ta kontrolka ciśnienia skrzyni? (czerwony trybik)

dziwne że na te 1000obr działa.... pod obiążeniem też działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    5

wspomaganie jest jak włączę wom nic się nie zapala a na zgaszonym to nie wiem po południu
na 1000 działa ale bez obciazenia
jak go kupowałem od gospodarza do gość wymieniał pompę hydrauliczna na nową ale kupił podrobe za 1 tys
zauważyłem również ze w oleju są opilki aluminium a olej był własny na nowy
co dziwne również podnośnik działa bez problemu


coś czuje ze się wpakowałem w wielkie G
dodam jeszcze ze ten ciagnik strasznie zaczął wyć jak się posłucha z tyłu tak jakby pompa hudrauliczna albo gdzieś w tych okolicach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    413

musisz wiedzieć czy masz autotronic sprawny bo wtedy Ci sygnalizuje spadek ciśnienia. Najlepiej pomierzyć ciśnienia. Niby można w ciemno stwierdzić że to własnie sprzegło WOM jest juz zużyte, nieszczelne ale czasem przyczyna problemów jest się w innym miejscu... np sprzegło przedniego napędu.

Gdy masz poslizg sprzegła WOM powinna zacząć migać kontrolka WOM i wom powienien sie zatrzymać.

Trzeba również sprawdzić czy czujnik obrotów WOM oraz silnika są sprawne bo one też mogą odłączyć WOM

 

Pompy bym nie podejrzewał bo twierdzisz że wspomaganie masz sprawne.. dokładnie nie pamietam ale na kierownice idzie 120-180bar a na elektrozawory a więc i szprzęgła już tylko 17bar.

 

Pompa faktycznie może wyć.. odkęc z tyłu korek wlewu oleju to będzei wyraźnie słychać dzwonienie.... pewno ta sama turecka co i moja ;/

 

A tak z ciekawości w jaki sposób stwierdziłeś to aluminium w oleju? specyficzny kolor czy co ?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    5

wczoraj jak spuszczalem olej z siłowników od hydropaku żeby nie mieszać z olejem od starego Ursusa to odkreciLem przewody przy silownikach i puściłem olej przez wywrot z Masseya aż wypchalo ten jego olej i wtedy zauważyłem jak wziolem na palec
A jak sprawdzić te czujniki i gdzie one się znajdują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

no ale jaki ten olej jest? szary czy co?

 

Czujniki sprawdzić to jedno a czy ten cały sterownik skrzyni jest sprawny? jak nawet nie wiesz czy na zgaszonym po wciśnieciu sprzegła zapala sie kontrolka cisnienia skrzyni a to własnie jest taka "wstepna" diagnoza sprawności sterownika..

Czujnik prędkości obrotowej WOM masz za lewym siłownikiem podnośnika... Kostke rozpinasz i trzeba zmierzyć opór elektr tego czujnika.. 450 ohm. z tym że niedawno dowiedziałem się, że choć ten opór jest prawidłowy to nie przesądza to o sprawności tego czujnika.

Czujnik obr silnika masz w prawym deklu skrzyni kolo dużego filtra hydrauliki.... też musi miec 450 ohm....

 

ogólnie takie diagnozowanie na forum nie ma szans się udać..... to musisz fachowca ściagnąć co Ci pomierzy ciśnienia, stwierdzi czy sterownik jest ok i wyjdzie czy awaria elektryczna, hydrauliczna czy mechaniczna

 

Tak się nie robi ale dla testu..... odłącz przewód od pierwszego od góry elektrozawora (hamulec WOM), podaj napięcie z akumulatora na drugi elektrozawór.... WOM ruszy omijając sterownik... jesli hydraulika i mechanika jest ok to bedzie działać

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli czujnik obrotów pto by padł to by migała kontrolka womu, jezeli przekaźnik sie nie kręci sterownik nie widzi jego pracy a dostaje informacje ze jest zalączony też powinien wyrzucić błąd

Edytowano przez Agrotech1111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

A czy pokazuje obroty WOM na wyświetlaczu, gdy wałek się kręci? Bo jeśli tak to czujnik jest dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    5

Witam ponownie kolegów
wiec tak kosz womu został naprawiony tuleja i uszczelniacze, wymieniłem od razu tarcze od ręcznego bo były przypalone a jedna nawet pęknięta była ktoś na ręcznym hamulcu jeździł
Kupiłem również nowa pompę hydrauliczna oryginalna bosch rextroth .,zalany nowym olejem i nowe wszystkie filtry .
No po pierwszej próbie na warzywniku z agregatem aktywnym WOM kręci
wczoraj na trafiła mi się mała robota u sąsiada na agregat żeby uprawiać pod trawnik wiec pojechałem po pół godziny pracy zaczęła mi mrugac kontrolka czerwona od zapchanego filtra hydraulicznego a po chwili już paliła się cały czas i od nowa wałek WOM zaczął się zatrzymywać jak go strzelilo to ciągnął ale więcej ciągnął niż stawał .
Musze szukać dalej przyczyny zatrzymywania się womu
czyżby nowy filtr hydrauliczny był już zatkany i brakowało by oleju w układzie i przez to się zatrzymuje wałek ?
czy też może przyczyną tkwi w elektronice ? .
proszę kolegów o porady co tu dalej robić gdzie szukać przyczyny
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

a skrzynie wyczyściłeś? w szczególności miejsce gdzie pompa zasysa olej? Nic nie zrobisz tylko filtr do śmieci jeśli kontrolka świeci... a po co ta pompa nowa była ? jakie ciśnienia? bo gadałes że wpomaganie kierownicy dobre

 

Przecieki możliwe na sprzegle przedniego napędu i speedshift..... bez konkretnych pomiarów na magistrali 17 bar nic pewnego nie stwierdzisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    5

tak wspomaganie wszystko działało ok była założona turecka pompa a ponoć one długo nie wytrzymują to kupiłem oryginalna jak juz rozebrane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej2013    5

witam ponownie pomoże ktoś problem ciągnie się od zeszłego roku ciągle ta sama przyczyną jest po włączeniu wom ciagnik szarpie ruszając a jak podlacze agregat aktywny to zatrzymuje się wałek tak jakby się ślizgal ostatnio mechanik jeden po pomiarze ciśnień stwierdził że są przecieki na sprzęgle wiec go rozebral i faktycznie były pierścienie uszczelniające wytarte .
zostało wszystko wymienione na nowe oringi uszczelniacze pierścienie teflonowe , po złożeniu jest cały czas ten sam problem co zawsze .
po prostu brakuje mi sił na to a w mojej okolicy nie ma porządnego co by się znał na tym mechanika od takich ciągników w kujawsko pomorskie

Może to wina trojdzialu pod maską. ?
Pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

mierzysz ciśnienie i włączasz, wyłączasz wszystkie funkcje.. znajdujesz przeciek i robisz.. proste. A trójdział... jak przytarty to też nie utrzymuje zadanego ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piechu    43
Napisano (edytowany)

Witam mam problem z womem w swoim massey'u 3070. Nie miałem z nim do dziś problemów. Wczoraj zaczepiłem agregat uprawowo-siewny aktywny (brona wahadłowa) Ojciec trochę robił agregatem Zgasił traktor bo akurat z ropą przyjechał. Jak zapalił próbował załączyć wałek i zaczęło zgrzytać. Po odłączeniu agregatu idzie włączyć przy podłączonym załącza się dopiero w opcji 1550 obroty silnika 1000 obroty wałka. Co mogło się stać i jak dobrać się do tego walka. Trzeba rozpoławiać lub podnosić kabinę ???. Z góry dziękuje za odpowiedź. Aha wałkiem mogę swobodnie kręcić ręką a tak nie było wcześniej

Edytowano przez Piechu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×