Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, po wczorajszym kuligu massey stanął . caly czas pali bezpiecznik od zegarów i zmiennika. podjedzie sie ze 100 metrów i pali caly czas wiązki przejrzałem nic nie widac żadnych przetarć. zastanawia mnie czy wilgoć mogła by wpłynąć na to . jesli miał ktoś podobny temat lub ma pomysł na usunięcie awarii zapraszam do dyskusji

Opublikowano

Jeśli masz schemat elektryczny jeszcze raz sprawdź, czy wspomniany bezpiecznik jest tylko od zegarów, czy jeszcze coś jest podpięte doń. Może to coś innego robi zwarcie. Czy zakładasz bezpiecznik o odpowiednim prądzie, taki był oryginalnie?

 

Chcesz rozwiązać problem, czy dyskutować? :D

Opublikowano

dyskutujac rozwiazac problem. schematu zadnego nie mam od instalacji . bezpiecznik siedzial 10a popalilem wszystkie to teraz 15 zalozylem . dany bezpiecznik jest od zegarów i od zmiennika jazdy czyli jak bezpiecznik walnie to nie mam biegów bo manetka nie dziala

 

 

Opublikowano

Dyskutując merytorycznie może coś zyskasz, ale wątpię, bo wcześniej lub później dyskusja schodzi na dalszy plan, gdy górę przejmują uczucia, wybujała duma, brak podstawowych wiadomości, niezdolność do merytorycznej dyskusji, itd...

Spróbuj założyć bezpiecznik, ale wcześniej rozłącz kabel idący do zmiennika, może to on robi zwarcie.

Jeszcze lepiej, gdybyś umiał posługiwać się miernikiem i pomierzyć układ.

Opublikowano

bezpiecznik pali tylko podczas jazdy . gdy dzwignie z prawej strony ustawie na luz a na zmienniku dam np do przodu to moze chodzic caly dzien. a z garazu wyjade 100 metrow i koniec. miernikiem mierzylem wszedzie wychodzi 12.20v

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie: czy ruszanie na przemian zmiennikiem przód-tył nie spali bezpiecznika? Jeśli tak, to trzeba szukać przyczyny w desce rozdzielczej.

Pytałem o mierzenie, ale bardziej chodziło o pomiar oporności.

Jeśli chodzi o wynik pomiaru napięcia to jest za niskie. W grę wchodzi słaby akumulator lub upływ prądu poprzez tzw. "pożeracz prądu". Może się to dziać zarówno na postoju, jak i podczas jazdy.

Przyczyna awarii może leżeć także po stronie słabej izolacji, któregoś z przewodów.

 

Odłącz klemy z akumulatora i zmierz na nim napięcie. Nie może być niższe niż 12,5 V. Taki akumulator nadaje się do podładowania lub wymiany.

Lepiej żeby zabrał się za to elektryk samochodowy, który sprawdzi spadki napięć.

Opublikowano

Więc manetka rewersu jest ok. Skoro na luzie i załączonej jeździe do przodu nic się nie dziej. Może problem z czujnikiem prędkości i jego okablowaniem. Ewentualnie problem z czujnikami przy lewarku lub kablami. Trzeba zaprosić elektryka. Tylko nie wiem czy każdy samochodowy się podejmie. Ewentualnie spróbuj pojechać z wypiętym licznikiem. Odłącz wiązkę. Zakładanie większego bezpiecznika to głupi sposób. Można narobić większych szkód. Nie miga ci żadna kontrolka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v