Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ma z tym żadnego problemu. Aczkolwiek przy takich prądach układ nie jest zbyt wydajny energetycznie i za bardzo nie opłaca się robić tego na regulacji liniowej.

Opublikowano (edytowane)

To nie jest jakiś mocny prostownik, dosłownie 3,8A w ładowaniu zasadniczym ale naładować taki akumulator to potrafi lecz trwa to dość długo  zależnie od stopnia rozładowania oczywiście. Jego główną zaletą jest cena bo działać działa, ma 3 lata gwarancji, a jak się o nim zapomni i nie odłączy na czas to akumulatora nie uszkodzi. Mając taki prostownik teraz wolę go odstąpić i kupić mocniejszy za drugie tyle, tego mam na myśli szukając w grupie tych procesorowych  http://www.hurt.com.pl/ladowarka-procesorowa-12v-24v-everactive-cbc-10,p15074.html

Edytowane przez Pigmei
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Cześć,

 

Mam w swoim C-328 akumulator 12V, 120Ah, 890A. Zastanawiam się nad prostownikiem do niego. Chodzi mi po głowie: http://test.j.pl/61/prostownik-automatyczny-ultimate-speed-lidl-test.html niby zastosowanie do aku 12V i do 120Ah. Miał ktoś okazje go próbować? Da radę czy lepiej zainwestować w coś mocniejszego?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Oczywiście, że da radę. Co z problem zamiast pół dnia ładować dwa dni?

Opublikowano

Każdy upiera się za jakąś super elektroniką jakby prostownik był głównym ładowania akumulatora, moje zdanie jest takie że jeżeli już akumulator przestaje trzymać i trzeba go podładowywać to czy to robił prostownikiem "transformator-mostek-żarówka" czy prostownikiem "super elektronicznym" to i tak akumulatorowi nie przywrócimy pełnej sprawności.

 

Może nieraz lepiej zadbać o instalację ciągnika niż ładować pieniądze w jakieś super prostowniki, jeżeli już coś to z dobrym rozruchem.

Opublikowano

Cała taka elektronika to zło które staje się elementem podrażającym produkcję i jest najbardziej podatną częścią na uszkodzenie w prostowniku transformatorowym.C czasem specyfika użytkowania pojazdu, tu ciągnika wymaga doładowywania akumulatora, Wszystko ma zalety i wady, a układ z żarówką  choć prosty, to umówmy się ,trochę z lamusa. Ten lidlowski to przyznaj sam  bardzo tani, prosty w użytkowaniu i cieżko za jego pomocą zaszkodzić akumulatorowi. Dla laików idealny  :)  a jak padnie po gwarancji to nawet go szkoda nie będzie.

Opublikowano

Kupiłem w Lidlu ten prostownik i nie mam zastrzeżeń. Ładował się prawie 13 godzin, ale po montażu ciapek odpalił bez problemu. Sprzęt za 59 zł i mogę polecić przynajmniej do takiego aku jak ja mam 12V, 120Ah, 890A

Opublikowano

Czy napięcie łądowania alternatora jest zalezne od od stanu naładowania akumulatora? Wstawilem  prawie rozladowany akumulator do 30 odpalilem na nim zmierzylem napiecie ładowania i wynosilo 13,10V czy tak powinno byc?

Opublikowano

Jeżeli z czasem będzie rosło do ok. 14V to jest OK pod warunkiem że na instalacji nie ma spadków,napięcie może też być małe bo alternator nie wyrabia prądowo gdyż akumulator rozładowany. Miałem taki przypadek że na alternatorze 14,4V a na akumulatorze 13, po poprawieniu połączeń wszystko wróciło do normy.

Opublikowano

Na wolnych obrotach jest OK.Jeśli na wyższych obrotach napięcie nie wzrasta do 14V przyczyny szukaj w wadliwej instalacji lub jeśli jest to altelnator z samochodu w źle dobranych przełożeniach na kołach pasowych.

Opublikowano

Co ma ginący prąd do tego, różnica wskazań napięcia na altku i na aku świadczy że mamy spadek napięcia spowodowany zbyt małym przekrojem przewodu lub nadłamaniem linki w przewozie lub/i złym stykiem na połączeniach elektrycznych. Obstawiam to ostatnie, oczyścić dokręcić zabezpieczyć i git.

Opublikowano

Z altka leci na śrubę przy rozruszniku przewód prądowy. Masz jeszcze drugi co leci poprzez kontrolkę ładowania do stacyjki. Pomiar napięcia na altku  na tym przewodzie prądowym w zakresie obrotów od biegu jałowego do 2400 obrotów sinika pozwala zorientować się wstępnie w jakim stanie jest altek.

Opublikowano

Witam ostatnio zaczęła świecić mi kontrolka ładowania w ursusie c 330m instalacja jest nówka sztuka. Regulator jest nowy do c 330 bo prądnica też jest od c 330. Problem występuje wtedy gdy jest poniżej 800 obr/min ale gdy dodam gazu na maksa to znowu się świeci proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobić. Liczę na szybką odpowiedź

   

Opublikowano
17 godzin temu, ZYLA napisał:

Coś z regulatorem. W instrukcji napraw są instrukcje do sprawdzania pradnicy i regulatora

ale regulator był wymieniany kilka dni temu a poza tym jest nowy

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v