dominikl95

MF 698 a MF 1014 jaki lepszy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dominikl95    36

Nie wiem jaki kupić, najlepiej z turem nie mam pojęcia jaki jest lepszy. wiem ze 1014 ma więcej koni ale nie przeszkadza mi to więc dwa w stosunku do mocy mogą być. Czekam na komentarze :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Do modelu 698 bez problemu znajdziesz czesci do skrzyni  a duzo czesci pasuje o ursusa 5314. Do modelu 1014 juz nie jest tak prosto. Do silnika w jednym i drugim przypadku to nie problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

698 jest krotszy i bedzie bardziej zwrotny. I ma mozliwosc zalaczenia dodatkowo pompy podnosnika na tura co daju duzo szybsze dzialanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Trudno mi powiedziec ale w razie czego do 698 sa dostepne czesci skrzyni, ktora i tak nie jest awaryjna. A do 1014 jest juz z tym problem. No i kiedys ogladalem takiego 1014 to skrzynie byle slychac na wolnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

Tak posiadam takiego od 3 lat i polecam. Czesci w porownaniu do casa renault czy fendt sa o wiele tansze. Wyslałem Tobie prywatna wiadomosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    722

Potrzebujesz tyle mocy? Jeśli wystarczy Ci 80 KM to szukaj MF690 a jak chcesz cięgnik do tura to seria 3xx ponieważ ma inny przedni most w którym luzy nie wpływają  tak na trwałość przekładni głównej ( wał jest z boku ).

MF 698 to silnik Perkins A4.318 - z polskich ciągników niewiele pasuje ( Ursus produkował silniki A4.236 ( 66-72KM np. Ursus 5314) a bliźniaczą konstrukcją tego silnika jest A4.248 - ten sam blok, głowica i osprzęt).

MF 698T ma silnik AT4.236 czyli ten co w naszych Ursusach tylko z turbo i takiego bym szukał.

MF 698 ma tylny most jak nasze ursusy, skrzynia przeważnie to 12+4 ( bez wzmacniacza momentu na 3 dźwignie ), natomiast MF1014 ma inny tylny most co wiąże się z większym kosztem ewentualnej naprawy.

 

Swoją drogą do tura to oba się średnio nadają. 

Jak dużo ma być tej pracy z turem to obowiązkiem jest skrzynia z rewersem. No i wysokość tech MF-ów nie wszędzie wjedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominikl95    36

no dlatego może lepsze by była jakaś renault :-) do tura roboty z turem aż tak dużo by nie było jedynie wozenie balotow coś zepchnąć, załadować obornik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    722

Jak do takich prac to każdy będzie dobry:)

Tu ni chodzi o to że Renault, MF, JD czy DF.

Rozglądaj się za czymś dobrym jakościowo o możliwie najlepszym stosunku cena-jakość w częściach. 

MF - 690 jest już silnik podobny do tych z Ursusa i cały osprzęt silnika to na pewno będzie tańsze w naprawie niż MF698.

Ja mam MF 390. Nie mam najmniejszego problemu z częściami. Nawet jak coś poważnego mu się przytrafi to ma do wyboru różnej jakości i ceny części. Do skrzyni DF tego nie ma - co dostępne na rynku to drobie lub niedostępne i trzeba dorabiać.

MF serii 6xx nie ma żadnych odpowiedników w Ursusach. Silnik i tylny most tyle i aż tyle podmienisz z Ursusa. Skrzynia 12+4 bez wzmacniacza była montowana w Ursusach np. 4514 jako opcja choć nie wiem czy da się do niej coś z ursusa dokupić. 

Przedni most to w razie awarii droga naprawa - nie ważne w jakim ciągniku choć taniej będzie naprawić most Carraro stosowany w Ursusie niż w MF serii 6xx gdzie ceny są dość wysokie.

Nie wiem ile masz kasy na ten ciągnik i jak w okolicy z częściami ale patrz na stan a nie markę. MF ma super komfortowe jak na swoje czasy ciągniki czyli serię 3xxx która ma m.in. skrzynię 16+16 lub 32+32, EHR itp. Niestety ale to leciwe maszyny i każdy z tych elementów może wymagać naprawy. 

MF serii 3xx to chyba najlepsza seria do zakupu - najbardziej zbliżony do niej jest Ursus co wiąże się z dostępnością tańszych części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez misieq
      Ostatnio kupiłem orbitrol (byl po regeneracji) do swojego ciągnika i mam poważny problem. po zamontowaniu i odpaleniu ciągnika wspomaganie strasznie ciężko chodzi, momentami naprawde nie da się skręcic:( a gdy ciągnik jedzie to skręca ale trzeba też się troche nakręcic. Chciałbym zaznaczyc jeszcze ze nie jest to orginalny orbitrol przeznaczony do tego typu MF'a, ale "fachowiec" mowil, że ma działac bo sposób podłączenia przewodów jest taki sam i parametry też identyczne. Pomóżcie!!!
    • Przez Kerson
      Witam MF jak w tytule sytuacja tego typu że jadę wszystko git działa wrzucam 4 bieg ostatni półbieg (D) i po przejechaniu może 2km 3km zaczyna migać i pikac 1 ciągnik jedzie normalnie połówki redukuje normalnie wrzucę na 3 bieg przejadę 100m problem znika wrzucam 4 i znowu to samo ostatnio po zredukowaniu na 3 nie chciał wrzucić 4 i przestał jechać musiałem zgasić odpalić i było dobrze na chwilę jak wyżej
      Dodam że mam problem z odkręceniem obudowy od filtra oleju hydraulicznego który jest za kołem ktoś nie wiem czy na klej czy co zrobił ale nie ma jak ruszyć tego czy może być przyczyną tych objawów np zatkany przytkany filtr?
    • Przez Mf7480
      Siemka ma ktoś znaczenie kodów błędów mf 7480
    • Przez Pawel34
      Witam.Mam problem z hamulcami w Massey Ferguson 3090,w zimę hamulce są natomiast  w lato nie ma wogóle.Jaka może być przyczyna?
    • Przez Bartek931
      Witam wszystkich, dopiero dołączyłem i szukam porady mianowicie czy ktoś z użytkowników MF 135 ma schematy instalacji elektrycznej lub wie jak ją zdobyć. Potrzebuje do całkowitej odbudowy.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj