Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam . Chciałbym  zapytać jaka jest wasza opinia na temat instalacji wodorowej w Ursusie 4514 ? http://allegro.pl/hho-generator-wodoru-ursus-zetor-ciagnik-rolniczy-i5904924105.html#thumb/8   i http://allegro.pl/hho-generator-21-zestaw-bus-ciagnik-3-5l-i5904923038.html . Widzę że to jest do pojemności 3,5 L a Ursus 4514 ma 3865 cm3 . Napisałem do sprzedającego czy może to zrobić żeby była do takiej właśnie pojemności jak ma 4514. Jeśli będzie taka opcja to jakie jest wasze zdanie na temat założenia takiej właśnie instalacji ? 

Opublikowano

Też się zastanawiam żeby to zamontować w case pojemność 4.4l tylko taki zestaw on jest do 7l http://allegro.pl/generator-hho-tir-bus-traktor-palnik-gazu-i5886823945.html produkuje 1.5l gazu na minute przy obciążeniu 20A. Napisał mi zeby zwrocić uwagę przy doborze, zbyt nie obciążać i jak będę brał suchy to będę przepłacał bo on może pracować do 60A a po co taki skoro zbyt będzie obciążone, to ma być dodatek do paliwa.

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem coś takiego Alkohol izopropylowy to stosują lub "Na 1,5l wody 4 łyżki NaOH i do tego około 0,5l spirytusu taka mieszanka nie zamarznie do - 20stC." Ale i tak trzeba kontrolować.

 

Edytowane przez Rafalk1990
Opublikowano

Wszystko fajnie tylko zeby rozłożyć wodę na tlen i wodor potrzeba więcej energii elektrycznej niż pozyskamy ze spalenia tych gazów. Do tego sprawność silnika spalinowego jest dość niska i pracy (mocy pozyskamy jeszcze mniej)   tak ze to urządzenie pobierze więcej enegii niż odda ze spalania w silniku spalinowym. Jedynym plusem jest to ze wodor i tlen szybko sie spala szybciej niz mieszanka paliwowo powietrzna, więc przy podaniu wodoru i tlenu w silniku nastąpi leprze dopalanie paliwa co da  trochę mocy a co za tym idzie oszczędnosci, tylko że to znikome efekty.Kiedyś z ciekawości kupilem do samochodu taki generator ale szybko go wyrzucilem, bo  efektów nie widzialem

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz całkowitą rację. A mnie to zastanawia, że ludzie jeszcze w takie bajki wierzą.

Opublikowano

LPG wyjdzie troche drożej ale chyba ma to wiekszy sens z tego co czytam. Nawet tu na forum ktoś się chwalł oszczędnościami... Zresztą jeśli floty samochodowe to instalują, to może i warto się zainteresować

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jakby to tak rewelacyjnie działało, to w sieci można by znaleźć mnóstwo wyników testów na hamowni, a tym czasem nie ma nic takiego. Są tylko jakieś bezsensowne wyliczenia nie podające nic konkretnego.
 

Wróćmy do emulatora, jego zadaniem jest oszukanie komputera ECU w samochodzie przeznaczonym do zamontowania generatora HHO.

Oto cytat z pewnej strony. Na tym właśnie polega cała idea pracy takiego wynalazku. Dlatego nie ma to racji bytu. Natomiast w silniku ciągnika 4512 wodór teoretycznie mógłby poprawić proces spalania ON (podobnie jak LPG) dając jakiś tam wzrost mocy. Jednak cała to moc (a nawet więcej, bo ani silnik, ani alternator, ani samo urządzenie do elektrolizy nie ma 100% sprawności) zostałaby zużyta na wyprodukowanie wodoru, czyli wychodzimy ze stratami w spalaniu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To jest to, co napisałem powyżej. Dzięki wodorowi nastąpiło efektywniejsze spalenie ON i stąd wzrost mocy, a nie z tych śladowych ilości wodoru.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Raczej z 52 do 53. Jak ktoś mi pokaże rzetelny wykres z hamowni to mogę przyznać rację. A tak to są tylko bajki, jak ta z orką pługiem czteroskibowym, czy trzymetrową talerzówką. Bajki, bajki, bajki...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może i tak być uwzględniając sprawność instalacji wodorowej.

Opublikowano

witam jestem tu nowy zainteresowała mnie taka instalacja po artykule w gazecie rolniczej po zapoznaniu siś z tematem zrobiłem taką instalację do ursusa 4512 zrobiłem generator o wymiarach 20 na 20cm z 13 blach cele suche zrobiłem to na NAOH stężenie roztworu dałem takie żeby nie brało powyżej 25A bo grzeje sie alternator produkcja wodoru plus minus około 2L 

NO I kicha niema wzrostu mocy ani miniejszego spalania jedynie to na pewno to stracone pieniądze 

żadnej zmiany głosu silnika .nie wiem może za mała produkcja gazu aby palił mniej musi wzrosnąć moc a ja nic takiego nie zauwarzyłem

 

a wiem bo miałem go przy radłach na motogodzinę spalił mi 10 l

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No przecież wcześniej już o tym pisałem, że to nie ma najmniejszego sensu. Niepotrzebnie traciłeś czas i pieniądze.

Opublikowano

jeszcze poeksperymentuje nie mam nic do stracenia wezmę  podłącze dwa generatory sprobuję  z podwujna dawką wodoru

zrobiłem trzy generatory to dam mu ile zechce o wynikach poinformuje

dzwoniłem do gościa z gazety rolniczej to mi powiedział że 60tka paliła 6 a teraz pali mu 4l na motogodzine 

coś wtym jest gość był wiarygodny. dlatego nidaje mi to spokoju

Opublikowano

Dodatek wodoru korzystnie wpływa na spalanie oleju napędowego, ale moim zdaniem lepiej dostarczyć wodór z paliwem LPG, robienie wodoru z wody jest zbyt energochłonne i mało wydajne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v