Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na zdjęciach wygląda jakby skrzynia wisiała tylko na "zawiasach" a to nie jest dobre rozwiązanie - konstrukcja skrzyni, nawet opuszczonej, nie ma odpoczynku po załadunku cały czas jest pod naprężeniem, parę przejazdów po nierównościach przy pełnym załadunku i pojawią się wypaczenia.

 

W burtach blacha jest dospawana do ramki punktowo to również nie świadczy dobrze - w konstrukcjach np. Pronarowskich burty są wykonane z jednego kawałka blachy, z którego wyprofilowane jest również jej obramowanie.

 

Rama też jakoś podejrzanie wygląda.

 

A do czego ma być ta przyczepa i z jakim ciągnikiem będzie współpracować? Czy musi być nowa (PROW itp.)? Bo za takie pieniądze mógłbyś znaleźć większą używaną po remoncie w bdb stanie ( np. poczciwa HL: http://olx.pl/oferta/przyczepa-rolnicza-hl-6011-brandys-hw-zaslaw-pronar-wieloton-niemka-CID757-IDd7231.html#3b22e70b7e;promoted)

Opublikowano (edytowane)

Za te 20 tyś to by kupił odremontowaną hl 6t z dolnym ryglowaniem, trójstronnym wywrotem, planteką i innymi bajerami jak u nowej.

Co zamierzasz przewozić tą przyczepą? Nie wystarczyła by jakaś d732?

Edytowane przez wojtek0508
Opublikowano (edytowane)

Szukam ostatniego zakupu na MR (niestety pieniążki się kończą a wiele rzeczy by się przydało), stąd rozważam między innymi zakup przyczepy wywrotki na trzy strony najlepiej nowa lub do 5 lat, można kupić używane starsze ale trzeba mieć wycenę rzeczoznawcy itd.... Dlatego zapytanie na forum jak oceniacie przyczepy z tej firmy, bo to chyba najniższa cena za nową przyczepę dwuosiową, a nie chcę czegoś co po dwóch wywrotach będzie już uszkodzone. Nie szukam czegoś dużego, bo przyczepę miałby ciągać 360 3P lub razem z drugą Proxima. Mam d-732 i jest to bardzo dobra przyczepa. Koła te małe to porażka (w d732 są zmienione na te większe i jest dużo lepiej), ale to jakby co da się pewnie zmienić w zamówieniu. Jest jeszcze takie coś w ofercie za 19 netto (koła 11,5): http://stalbud-makow.pl/przyczepa-ciezarowa-rolnicza-typ-prd-24/ czyli podróbka 732 z wywrotem tylko na boki. Co do używanej to jeśli już to zakupię na MR inną maszynę a wtedy mam już wolna rękę w poszukiwaniach np drugiej d732.

 

Edytowane przez Autofan
Opublikowano

Nie mówię, że zakup nowej przyczepy jest zły, ale ja bym te pieniążki przeznaczył na jakiś pług obrotowy czy tam jakiś sprzęt do pola, a przyczepę można ogarnąć do 10 tyś. Najtaniej chyba będzie kupić Ci może drugą d732 albo jakąś d46 przerobioną na wywrot. D47 to bym ci nie polecał. Te z makowa przyczepy to widziałem, bo to moje okolice. Można też przerobić rozrzutnik jednoosiowy 4t na kiper i koszt ok. 5-6 tyś z robocizną. Albo kup jakiegoś stara w kiprem (wyrejstrowanego) tak do 5000 tyś. Wywalasz budę, silnik, oś przednią na złom i dorabiasz dyszel. ;)

Opublikowano
wojtek0508 możliwości jest wiele, ale trzeba to jeszcze zarejestrować. mnie chodzi o opinie ludzi którzy zetknęli się z tymi przyczepami z linków. Powiedz coś więcej o tych przyczepach z Makowa. Jaka jest Twoja opinia?
Opublikowano

No jak chcesz zarejestrować no tylko fabryczna wchodzi w grę. Powiem szczerze, że nie zetknąłem z opiniami na temat tych przyczep. Jak pytałem znajomych to nikt nie ma, ani nikt nie zna kogoś kto by je miał. U nas każdy ma autosany, hl albo wieltony. Sądzę, że te przyczepki chyba słabo mu schodzą. Owszem stoi parę na placu taka jak ta na zdjęciu. Wymiary i parametry jak d732. Dobrze to mu schodzą wyroby metalowe typu: ceowniki czy profile.

Ja osobiście jak bym nową brał, to bym szukał jakieś pronarki 6-4 t albo metal fach. Ich ceny to od 26.500 zł.

Wiadomo nowe to nowe.

Opublikowano (edytowane)

Odbiegają i to bardzo, to jednak stare u niektórych powiedzmy po remoncie.

Rzadko kto robi obrotnicę, sworznie na resorach, hamulce, różnie jest z  szczelnością. A już bardzo rzadko można spotkać z kiprem do tyłu i wszystkie burty otwierane  od dołu. Cena takiej przyczepy po remoncie u handlarza dochodzi do nowej.

Mam nowe i i wiem jak jest różnica, nawet nie ma co porównywać.

Zajrzyj sobie u nie w galerię i zobacz d 47 i ile by kosztowała ona u handlarza, a mnie wyniósł remont prawie 9 tyś, sam robiłem 4 miesiące, to trza by było jeszcze z 5-6 za robotę doliczyć i  za bazę z 5-6 tys.

Ale takiej to na pewno nie spotka się  do kupienia, tylko nowe. A ona  ma 35 lat teraz.

 

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

Może i faktycznie trochę źle napisałem. W normalnym użytkowaniu wielkiej różnicy nie będzie. Sworznie na resorach, obrotnica- owszem są ważne ale zależy jak na to wszystko patrzeć i jak rozporządzać budżetem. Dobrą D-732 bez problemu kupi za 10k i żeby nie MR to i tak byłaby tańsza od tej nowej o ok. 10000zł. Myślę że i szczelności i stopień zużycia byłby do zaakceptowania a różnica w cenie spora. Właśnie widziałem Twoją galerię, nie powiem D-47 zrobiona solidnie ale nie od dziś wiadomo, że remonty przyczep nie należą do tanich.

Opublikowano

Teraz  biorę się za remont HL 8011 też myślalem sprzedać i kupić coś fajnego, ale za 30 to żadna mi się nie podoba. Zwłaszcza że będę robił burty rozwierno uchylne, tak jak mają prototypy w Wieltonie, można je otworzyć jak normalne drzwi.

Przyczepa 74 rok ale ma porządne koła i  podwójne resory i raczej tylko to mnie trzyma  za remontem jej, a góra jest jeszcze dość zdrowa ale wygięta w pałąk, od przeładowania. Jest chyba nawet w galerii.

Opublikowano

Zgodzę się z kolegą tomek73 ja swego czasu chciałem sobie znaleźć drugą d732, ale niestety ich stan był daleki od ideału, a cena zbliżająca się pod 10 tyś. Jedynie skrzynie miały nowe, odmalowane, a luzy na kołach, opony do wymiany, obrotnica aż tłucze a zaczep tylni ma wielkie luzy. Także nie jest to takie łatwe, jak chce się przyczepę w bdb stanie. A takie co rokują na dobry stan są w wyższej cenie jak 10 tyś.

Opublikowano

Na zdjeciach wyglada jak zabawka moze do slomy by sie nadalo ale przy wiekszym obciazeniu moga sie niektore elementy pokrzywic Kup jakas uzywke teraz zima to troche czasu jest na poszukanie czegos ciekawego. Kup kilka szczotek do metalu zapros kumpli na piwo a pozniej zamknij ich w garazu i pusc z radia britney i powiedz ze poki nie wyczyszcza to nie wyjda z garazu he he a tak na serio to wypiaskowac i pomalowac i bedzie wygladac jak nowa. A dlaczego uwazam ze lepiej kupic uzywke ... Z tego wzgledu ze sa wykonane z lepszego materialu nie raz rozmawiajac z rolnikami to narzekaja na wykonanie Jeden kupil nowy talerzowy siewnik do qq i to dobrej firmy po paru pierwszych hektarach jechal prostowac niektore elementy robocze.

Opublikowano

Tak jak mówi kolega @Piechu używane przyczepy mogą być wytrzymalsze ale zależy to też od typu. Przykładowo autosany miały podział na 2 kategorie: rolnicze i ciężarowe. Jeśli chodzi o rolniczy "gatunek" to są one dosyć słabe i nie należy się wiele po nich spodziewać ale można je praktycznie kupić w cenie złomu. Ciężarowe są praktycznie powieleniem konstrukcji rolniczej ale ze wzmocnionych elementów, trzymają również cenę...

 

Sam posiadam d-47 rolniczą i wiem, że rama skrzyni jest bardzo miękka a że przyczepa swoje przeżyła to przy wywrocie prezentuje różne dziwne, niepożądane zachowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mariusz998
      Witam,
      Czy ktoś posiada przyczepę hakową.
      Zastanawiam się nad zakupem.
      Chciałbym poznać opinię na temat tego typu przyczep.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v