Polecane posty

andrewk    77

Ktos probowal regenerowac wiskoze poprzez napelnienie olejem silikonowym ? Jezeli tak to jakiej lepkosci ? W zime chce sie zajac tematem, i jezeli cale wisko jest sprawne to uzupelnienie oleju duzo taniej by wyszo niz kupno nowej.

Edit.

A jest mozliwosc wuwalenia wisko i zrobienia tak aby wentylator krecil sie zgodnie z obrotami silnika ?

W serii 3xxx bylo visco czy zwykly wentylator ?

Edytowano przez andrewk

_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    147

W serii 3xxx wisko było  pod koniec produkcji.

Po drugie to wisko nie zmienia kierunku obrotów, i można je mechanicznie zablokować. Znajomy po prostu je przewiercił i wstawił śrubkę i ma na sztywno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    210

z tego co kojarzę to tam jest coś jak silikon który gęstnieje pod wpływem temperatury, przynajmniej w niektórych autach tak jest i wystarczyło uzupelnienie tego i działało jak nowe.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

master20002    210

A nie ma bicia?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Pisząc zgodnie z obrotami silnika chodziło mi o to same obroty na śmigle co na silniku w danej chwili. Mój błąd, że nie dopisałem dokładnie. Spróbuję przewiercić na sztywno.

 

 

master20002

 

Tam nie ma silikonu tylko olej silikonowy, który ma być neutralny na temperatury. Czyli ma zachowywać tą samą  lepkość np. od -20 do 120*C

Gdy wiskoza złapie temperaturę powinien bimetal się przesunąć i olej przepływa i to powoduje zazębienie. Tak wyczytałem gdzieś jeżeli chodzi o działanie.

 

Problem jest z dobrym doborem oleju więc najchętniej zrobię to na sztywno.


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    309

A skąd mam wiedzieć czy ma bicia. Bynajmniej nic mi to nie dało, wyrzuciłem termostat i też nie było różnicy. Dalej się  grzał, już wszystko robiłem co można, teraz chłodnica zostaje, albo tak jak w tym roku robiłem robota w nocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    15

Czy jest możliwość uszkodzenia wiskozy w drugą stronę tzn. od zapalenia silnika chodzi i silnik nie może złapać temp , czy to inna niesprawność że silnik ciągłe zimny ok. 60 st.C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

To, że się obraca nie znaczy, że się obraca z taka samą prędkością jak silnik. Troszeczkę zawsze się kręcic będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Dokładnie obracać się będzie zawsze. Sprawdź czy na zimnym wyłączonym silniku dasz rady pokręcić wentylatorem - powinieneś. Później test na gorącym rozgrzanym - nie powinno dać się obrócić.

 

Co do samego niełapania temperatury to wiskoza raczej ma za zadanie zbicie temperatury, a nie za jej trzymanie. Może kręcić się i na max obrotach ale póki termostat się nie otworzy na duży obieg i woda nie pójdzie na chłodnicę to raczej nic nie zbije. Sprawdź czy nie zaciął Ci się termostat w pozycji otwartej i nie masz ciągle dużego obiegu.


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    15

Termostat sprawdzony na zimnym zamknięty, tylko nie próbowałem kiedy się otwiera. Jeden z kolegów mówi że może tak być że już przy 35 st. C otwiera się i silnik pracuje nie dogrzany.


Termostat sprawdzony na zimnym zamknięty, tylko nie próbowałem kiedy się otwiera. Jeden z kolegów mówi że może tak być że już przy 35 st. C otwiera się i silnik pracuje nie dogrzany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

Sezon pomału się kończy. Wiskozy nie ruszałem. Miałem na początku ją przewiercić i zrobić na sztywno ale jakoś nie było czasu. Teraz wpadłem na pomysł aby zamontować wentylator z 3070. Silniki są te same, a różnica 2koni na korzyść 6150 polega właśnie na zamontowanej wiskozie. Szukałem wszędzie i nigdzie nie mogę znaleźć nr wentylatora. Jeżeli ktoś by posiadał to nie pogardzę :)


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    309

U mnie po przewierceniu w tym roku  zaczął sie tłuc, dostał luzu na śrubie, i niezbyt to ciekawie słychać. Teraz założyłem  nowe wisko i spokuj, a to że się niby grzał to nie była wina wiska, on tak ma, bo po podejściu wzkazówki na zegarze pod czerwone woda ma temperaturę 85", czyli dobrze.

 Co do regeneracji wiska to widziałem   w programie  101 napraw  w TV Turbo jak naprawiał   w BMW. Rozebrał, wyciągnął ten Bi metal  nalał specjalny olej kupionego chyba na allegro  złożył i było dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

AT4.236 i 1004-4TH to są te same silniki?? nie sadze ale pompa wody faktycznie ta sama 

http://agro-serwis24.pl/pl/p/Pompa-wody-Perkins-363859M1-41313237-4222002M91/3272 więc może i wentyl pasuje

 

w 3060 wentyl ma numer 3637340m1 i raczej będzie ten sam co w 3070

 

Mógłbyś zmierzyć jego średnicę. Znalazłem podobny wentyl ale ma średnicę 41cm,  a u mnie ma prawie 50cm.

 

Jak nie uda się znaleźć nówki sztuki to chyba spróbuję zregenerować, a jak nie wypali to pozostaje tylko nowa.


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysiek7
      Witam mam problem z MF 3095 przy podnoszeniu tura z ciężarem cały drży i jest takie uczucie jakby się rozłączała pompa ( pompa świeżo wymieniona bo było słabe ciśnienie ) czy to może być związane z komputerem pod kabina ?
    • Przez damianXXL
      Witam. 
      Mf 3060 dymi z odmy. Zaolejona również na wyjsciu. Oleju jest stan miedzy min/max. 
      W czym może być problem? Pierścienie już się kończą czy może zawory? Ciśnienia jeszcze nie badałem.
    • Przez RedPower
      Witam,
      zabrałem się za naprawę skrzyni biegów w mf 3065 ( 32x32) w celu wymiany zużytych synchronizatorów. Rozpołowiłem już traktor i zdjąłem dekiel w komorze w której znajduje się sprzęgło. Co dalej aby dobrać się dalej do skrzyni. Zielony element się cały rusza lecz nie chce wyjść.
      **************
      LINK DO RESZTY ZDJĘĆ: https://photos.app.goo.gl/7c1doGIDZBfkK29Q2
      **************


    • Przez K100
      Moze komuś się przyda
       
      1-1.....Nie podłączony jeden z elektrozaworów.
      1-2.....Zwarcie w cewce elektrozaworu podnoszenia
      1-3.....Zwarcie w cewce elektrozaworu opuszczania
      1-5.....Problem z przełacznikami podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      1-6.....napiecie zasilania za wysokie (pow 18V)
      1-7.....zwarcie w obwodzie 9,5 Voltowym.
      1-8.....problem z przełącznikiem podnoszenia /opuszczania
       
      2-2....problem z czujnikiem pozycji
      2-3....problem z czujnikiem głębokości
      2-4....problem z potencjometrem maksymalnej wysokości.
      2-7....napiecie zasilania za niskie(poniżej.10V)
       
      3-1...problem z prawym czujnikiem draftu(bolec mocujący prawą dolną belke podnosnika.)
      3-2...problem z lewym czujnikiem draftu
      3-4...problem z potencjometrem predkosci opuszczania
      3-6...problem z potencjometrem intermixa(ten z gałką na panelu ze skalą od 1 do 6,najbliżej diody samodiagnostyki)
    • Przez stolarz02
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.