Skocz do zawartości

Polecane posty

andrewk    72

Ktos probowal regenerowac wiskoze poprzez napelnienie olejem silikonowym ? Jezeli tak to jakiej lepkosci ? W zime chce sie zajac tematem, i jezeli cale wisko jest sprawne to uzupelnienie oleju duzo taniej by wyszo niz kupno nowej.

Edit.

A jest mozliwosc wuwalenia wisko i zrobienia tak aby wentylator krecil sie zgodnie z obrotami silnika ?

W serii 3xxx bylo visco czy zwykly wentylator ?

Edytowano przez andrewk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

W serii 3xxx wisko było  pod koniec produkcji.

Po drugie to wisko nie zmienia kierunku obrotów, i można je mechanicznie zablokować. Znajomy po prostu je przewiercił i wstawił śrubkę i ma na sztywno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    157

z tego co kojarzę to tam jest coś jak silikon który gęstnieje pod wpływem temperatury, przynajmniej w niektórych autach tak jest i wystarczyło uzupelnienie tego i działało jak nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrewk    72

Pisząc zgodnie z obrotami silnika chodziło mi o to same obroty na śmigle co na silniku w danej chwili. Mój błąd, że nie dopisałem dokładnie. Spróbuję przewiercić na sztywno.

 

 

master20002

 

Tam nie ma silikonu tylko olej silikonowy, który ma być neutralny na temperatury. Czyli ma zachowywać tą samą  lepkość np. od -20 do 120*C

Gdy wiskoza złapie temperaturę powinien bimetal się przesunąć i olej przepływa i to powoduje zazębienie. Tak wyczytałem gdzieś jeżeli chodzi o działanie.

 

Problem jest z dobrym doborem oleju więc najchętniej zrobię to na sztywno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

A skąd mam wiedzieć czy ma bicia. Bynajmniej nic mi to nie dało, wyrzuciłem termostat i też nie było różnicy. Dalej się  grzał, już wszystko robiłem co można, teraz chłodnica zostaje, albo tak jak w tym roku robiłem robota w nocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    5

Czy jest możliwość uszkodzenia wiskozy w drugą stronę tzn. od zapalenia silnika chodzi i silnik nie może złapać temp , czy to inna niesprawność że silnik ciągłe zimny ok. 60 st.C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

To, że się obraca nie znaczy, że się obraca z taka samą prędkością jak silnik. Troszeczkę zawsze się kręcic będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    72

Dokładnie obracać się będzie zawsze. Sprawdź czy na zimnym wyłączonym silniku dasz rady pokręcić wentylatorem - powinieneś. Później test na gorącym rozgrzanym - nie powinno dać się obrócić.

 

Co do samego niełapania temperatury to wiskoza raczej ma za zadanie zbicie temperatury, a nie za jej trzymanie. Może kręcić się i na max obrotach ale póki termostat się nie otworzy na duży obieg i woda nie pójdzie na chłodnicę to raczej nic nie zbije. Sprawdź czy nie zaciął Ci się termostat w pozycji otwartej i nie masz ciągle dużego obiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    5

Termostat sprawdzony na zimnym zamknięty, tylko nie próbowałem kiedy się otwiera. Jeden z kolegów mówi że może tak być że już przy 35 st. C otwiera się i silnik pracuje nie dogrzany.


Termostat sprawdzony na zimnym zamknięty, tylko nie próbowałem kiedy się otwiera. Jeden z kolegów mówi że może tak być że już przy 35 st. C otwiera się i silnik pracuje nie dogrzany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    72

Sezon pomału się kończy. Wiskozy nie ruszałem. Miałem na początku ją przewiercić i zrobić na sztywno ale jakoś nie było czasu. Teraz wpadłem na pomysł aby zamontować wentylator z 3070. Silniki są te same, a różnica 2koni na korzyść 6150 polega właśnie na zamontowanej wiskozie. Szukałem wszędzie i nigdzie nie mogę znaleźć nr wentylatora. Jeżeli ktoś by posiadał to nie pogardzę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

U mnie po przewierceniu w tym roku  zaczął sie tłuc, dostał luzu na śrubie, i niezbyt to ciekawie słychać. Teraz założyłem  nowe wisko i spokuj, a to że się niby grzał to nie była wina wiska, on tak ma, bo po podejściu wzkazówki na zegarze pod czerwone woda ma temperaturę 85", czyli dobrze.

 Co do regeneracji wiska to widziałem   w programie  101 napraw  w TV Turbo jak naprawiał   w BMW. Rozebrał, wyciągnął ten Bi metal  nalał specjalny olej kupionego chyba na allegro  złożył i było dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    72

AT4.236 i 1004-4TH to są te same silniki?? nie sadze ale pompa wody faktycznie ta sama 

http://agro-serwis24.pl/pl/p/Pompa-wody-Perkins-363859M1-41313237-4222002M91/3272 więc może i wentyl pasuje

 

w 3060 wentyl ma numer 3637340m1 i raczej będzie ten sam co w 3070

 

Mógłbyś zmierzyć jego średnicę. Znalazłem podobny wentyl ale ma średnicę 41cm,  a u mnie ma prawie 50cm.

 

Jak nie uda się znaleźć nówki sztuki to chyba spróbuję zregenerować, a jak nie wypali to pozostaje tylko nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
×