Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

8050 ma podwójną młocarnię ale ja bym to nazwał bębnem domłacającym, prosta a dobra rzecz. 8050 jest na półosi, napęd mechaniczny, oba sita żaluzjowe. Części bez problemu jeszcze dostępne. Wersja na hydrostacie to chyba 8080 i tam może i są zwolnice - nie wiem dla mnie był za duży. Niech też inni dopowiedzą. 

Opublikowano

Dzięki za odp. To nie wiedziałem ze 8050 ma tez podwójną młocarnie. W ogłoszeniach rzadko kto pisze o tym.  A jest jakieś oznaczenie które określa ze kombajn ma ten bęben domłacający. Dlatego pytam o te zwolnice bo ma kolegę który ma 1540 i ma problem co jakiś czas z tą półosią. Wiadomo kombajn kombajnowi się nie równa. 

8080 tez dla mnie za duży. 

Opublikowano

ja dowiedziałem się jak zacząłem je oglądać, w 8040 nie ma tego bębna z tego co pamiętam. Czy każdy 8050 ma to nie wiem bo ja widziałem jeden 8050 który kupiłem, 8040 nie miały a 8060 miały ale były zbyt zużyte żeby je brać

Opublikowano

@Nikita_Bennet ile jesteś w stanie wykosić ton w godzinę takim kombajnem? Mam taki sam sprzęt, jednak przetarty jest podajnik ziarnowy i często się zapycha niestety co ogranicza wydajność. Jeszcze pytanie, jakie obroty młocarni ustawiasz w poszczególnych zbożach? Po tym sezonie muszę gdzieś znaleźć do wymiany, bo regeneracja chyba nie wchodzi w grę zbytnio. U mnie także 8050 ma bęben domłacający, oba sita regulowane.

Opublikowano (edytowane)

Witam new hollandowców ,zagloda tu ktos jeszcze .Potrzebuje informacji od kogoś kto rozbierał przekladnie slimakową podajnika zboża .,Czy do wyciągnięcia podajnika trzeba rozbebeszac przekladnie.Bede wdzięczny za iformacje od kogos kto to robił .Starl sie ślimak.nh 8050

Edytowane przez szynszyl
Opublikowano (edytowane)

Witaj ,jestem w sumie w trakcie reanimacji  podajników zbożowego i kłosowego, przekładnię wyjmujemy  w całości bez rozbebeszania, jak to określiłeś, jeśli chcesz wymienić ślimak w podajniku zbożowym wyjmuje się go do góry ( w zbiorniku zbożowym odkręcasz mocowanie łożyska i wykręcasz slimak z rury), jeśli chcesz wyjąć cały podajnik ślimakowy -niema wyjścia wczesniej musisz wyjąć przekładnię.

Edytowane przez detom
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, detom napisał:

Witaj ,jestem w sumie w trakcie reanimacji  podajników zbożowego i kłosowego, przekładnię wyjmujemy  w całości bez rozbebeszania, jak to określiłeś, jeśli chcesz wymienić ślimak w podajniku zbożowym wyjmuje się go do góry ( w zbiorniku zbożowym odkręcasz mocowanie łożyska i wykręcasz slimak z rury), jeśli chcesz wyjąć cały podajnik ślimakowy -niema wyjścia wczesniej musisz wyjąć przekładnię.

Wyjąłem .Dziekuje że sie odezwałeś.A jak reanimujesz te  podajniki-, nowe ,używane czy jakiś inne sposoby.U mnie przeciera sie klosowy  w srodkowa blacha.

Edytowane przez szynszyl
Opublikowano

U mnie pod koniec żniw urwał sie łańcuch w p.zbożowym- troche obudowa pogieła sie i popękała poza tym z pospiechu nowy łańcuch (od bizona)założyliśmy odwrotnie. Teraz wycięliśmy uszkodzony fragment i wspawali wstawkę,podobnie  reanimowaliamy rurę idącą do zbiornika zboża mocno skorodowaną od dołu a podajnik zbożowy miał przetartą rurę poziomą na dole - dorobiona i wstawiona nowa. 

U Ciebie sporo dłubania... Wywiercić wszystkie zgrzewy,  dorobić blachę i wspawać, na wstępie proponuje dokładnie wszystko obmierzyć by później wiedzieć jak ustawic nową.Powodzenia😉

Opublikowano

jak reanimujecie ślimaki podajnika do zbiornika -w sprzedaży są ślimaki wstęgi na rure  fi 48 na 28 nie do wykonania  w Polsce. Czy nakladka z rury  fi 48  i slimak typowy z sklepu to dobry pomysł .Tak ą mam propozycje od producentów slimkow.

Opublikowano

Witam czy ktoś może mi podpowiedzieć jaką średnice powinno mieć koło pasowe napędu sieczkarni w 8040.to przykręcane do silnika .Ponieważ kupiłem sieczkarnie biso ale nie było tego koła .

Opublikowano

Ja mam inne pytanie. Wie ktos gdzie kupię czujnik polozenia siłownika przyspieszacza? Bo wgl go nie mam. 

Opublikowano

Czy podpowie mi ktoś czy dobrze mam ustawiony kąt wtrysku w new holland 8060 silnik ford 2715e. Zdjęcie 1 to znacznik na pompie a 2 zdjęcie to koło zamachowe. Na pompie wydaje mi się że jest napisane 24 st. (słabo widoczne). Pompa i wtryski po naprawie. Pali dobrze ale kopci trochę na siwoniebiesko jakby nie spalał dobrze. 

IMG_20200707_185538.jpg

IMG_20200707_185808.jpg

Opublikowano

Porównaj numery pompy z tymi w tabeli, napisano tam, że na 23 stopnie trzeba ustawić i wtryskiwacze na 205 atm tj. 207 bar. Myślę, że 1 stopień różnicy nie ma tu znaczenia, będzie lepiej odpalał. Być może to wina wtryskiwaczy, może zostały źle wyregulowane.

1115206146_fordseria2700.jpg.3a75bd6626a9e6c632772b3b1e56547d.jpg

  • Thanks 1
Opublikowano

Dzięki, zobaczę czy jakaś różnica będzie przestawiając o ten 1 stopień.

Ale ogólnie robię to dobrze ustawiając stopień na kole zamachowym kiedy pompa ma ta dziurkę w znaczniku? W sensie to i to musi być zgrane?

Wcześniej ustawiłem na oko jak 1 wtryskiwacz zaczynał podawać paliwo ale doszedłem że jest w pompie ten znacznik (praktycznie zgrywał się z tym co ustawiłem na oko).  Wcześniej silnik był po szlifie i po naprawie ciężko palił i się grzał. Jak złożyłem po regeneracji pompę na znaki poprzednie to kąt wychodził ok 35 st. Ciężko palił i kopcił mocno. Musiałem przestawić o jeden ząbek koło na pompie bo na otworach nie dało się przesunąć żeby zejść do 24.st. 

Opublikowano

Dobrze. Znaki mają się zgrać. Dokładniej byłoby na specjalny kolek wkładany w otwór znacznika pompy ale ciężko to dorobić. Dość fajnie widać w otworze więc myślę że dużego błędu nie popełnisz. 

A i pamiętaj żeby cofnąć około 1/4 obrotu silnikiem w przeciwnym kierunku do obrotów silnika. I wtedy powoli kręcić zgodnie z kierunkiem obrotów silnika aż znak na kole zamachowym pokaże 23 stopnie i wtedy sprawdź jak wygląda znacznik pompy. Dzięki temu unikniesz błędu jaki mogą dawać luzy na kołach rozrządu. 

  • Thanks 1
Opublikowano

i nam się zachciało usunąć jeden drobny przeciek i jest lipa.

Zdjęliśmy pompę paliwową i teraz nie może odpalić i jest biały dym wg mnie.
Jak ustawić kąt wtrysku bo zapewne się przestawił?

silnik 2723E, 5,958L, pompa minimec

U nas żniwa dopiero się zaczynają, Ci co wjechali w rzepaki na razie dali na luz więc mam te 4-5 dni tylko na przygotowanie kombajnu i przyczep (a trochę tego w kombajnie już zrobione). 

Opublikowano

Masz tak jak "tokarz" znaki na kole zamachowym i znacznik na kole pompy? Jeśli tak to ustaw to tak jak on. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że silnik nie pali z bardzo błahego powodu, może ustawiasz pompę w suwie wydechu 1 cylindra, a nie w suwie sprężania. Obróć wałem silnika pełen obrót i wtedy ustaw na znaki zamach i pompę. Jak się uda to flaszeczkę możesz wysłać pocztą (żartuję).

Opublikowano (edytowane)

na razie odkręciliśmy te trzy klapki od strony szajby/pasków klinowych i tam nic nie widać ;(
Gdzie szukać tych znaków na kole zamachowym?

Oznaczenie na tabliczce pompy P5542

-----------edit-----------
znaleziona klapka - w okolicy pomp hydraulicznych.

 

-----------edit2-----------
chyba ogarnięte-pali.

Edytowane przez Nikita_Bennet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v