Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiście że są dostępne, nową kupisz także tylko już nowy typ czyli bez miejsca na montaż stacyjki, ale reszta jest taka sama.

A jeśli zastanawiasz się już nad kupnem nowej to może kolumna od c-360 są dość wytrzymałe, kręci się bardzo lekko i tylko trochę zabawy przy jej montażu.

Opublikowano

Witam,

podepne się pod temat bo nie ma sensu zakladanie kolejnego. Zacięło mi się łożysko w kolumnie i nie wiedziałem, które. Postanowiłem wyjąć kolumne i jak wyjąłem to okazało sie zu już jest dobrze to znaczy da się już obracać kierownicą i okazało się także ze łozysko które zblokowało znajduje sie u góry. tz niepotrzebnie odkreciłem kolumne. Mam teraz problem zyeby włożyć ją spowrotem. W jakiej pozycji się ją wsuwa tak zeby było dobrze? I drugie pytanie czy to prawda ze ilością podkładek miedzy kolumną a przekładnia likwiduje sie luz na kierownicy?

Opublikowano (edytowane)

Z prawejstrony przekładni jest nakrętka "zamknięta" , wygląda jak łeb śruby rozmiaru ok. 30mm. Odkręcasz ją i pod nią jest śruba regulacyjna, chyba na płaski wkrętak albo mały klucz. Kręcąc tą śrubą kasujesz albo zwiększasz luz. Najlepiej weź przód na podnośnik i reguluj do momentu wzrostu oporów na kierownicy. Może być tak, że do pewnego luz maleje a potem rośnie,znaczy to że bez demontażu przekładni nic dalej nie wskórasz. Zakończ regulację i tą nakrętką zakontruj

 

 

 

Tak się likwiduje luz.A kolumnie składaj w odwrotności do rozbierania.

Edytowane przez Piotruniu25
Opublikowano

Znaczy się kolego wyjąłeś tylko kolumnę a reszta przekładni została.

Tak jak wyżej tymi podkładkami reguluje się luz łożysk wałka pionowego, łożysk na których pracuje ślimak.

Żeby włożyć z powrotom musisz skręcić kołami(podnieś przód na lewarku) np. w prawo żeby w przekładni wałek poprzeczny zmienił położenie w tedy wkładasz wałek tylko uważaj na łożysko dolne. Jak będą problemy z dalszym włożeniem pokręć kierownicą i ruszaj drążkiem(kołami) w tedy ślimak zgra się z wałkiem poprzecznym. Jak usilnie nie będzie chciało dojść nie dokręcaj na siłę bo łożysko dolne mogło się przestawić i je popsujesz.

Żeby się ułożyło pokręć kierownicą, przy dokręcaniu także w tedy na pewno nic ie nie uszkodzi a od razu wyczujesz że coś nie tak np. za mały luz na łożyskach.

Opublikowano

ja mam rozłączony drązek kierowniczy zeby łatwo manewrowac nim zamiast krecic kołami. kombinuje i nie moge włozyc go na swoje miejsce. wchodzi troche i tak z 5 cm nie chce dojsc.

Opublikowano

No nie wiem czemu, musisz tym drążkiem mocno- daleko pchnąć do przodu, tak jak by miał skręcać w prawo to w tedy w przekładni odchyli się i ślimak powinien wejść, potem ruszasz drążkiem i kręcisz kierownicą żeby się zgrało.

Opublikowano

Może przeszkadzać wszystko to co ci tam wpadło :lol:

Łożysko leży na swoim miejscu?

Kolumnę wkładasz równo względem przekładni? Jak ślimakiem nie trafisz w dolne łożysko to na pewno nie złożysz.

No nie wiem co ci ma tam nie pasować, zrób zdjęcie środka przekładni.

Opublikowano

Witam. Nie będę zakładał nowego tematu, bo po co ?

 

A więc wyczytałem Tu że jakieś podkładki likwidują luz. O jakie podkładki chodzi ? Gdzie one są ?

Może mi ktoś wytłumaczyć ?

 

I tak przy okazji. Mam luz na przedniej osi, oś chodzi mi w przód tył słyszałem że tam też są podkładki, do likwidowania luzu. Czy to prawda ?

 

Nie założyłeś nowego tematu, jak ja to lubię :D

Moderator

Opublikowano

Zamieszczam zdjęcie z allegro, bo nie chce mi się iść do garażu.

 

19675214891.jpg

 

Chodzi o te 4 śruby, co przykręca się wałek ? Tam się podkłada ? Ile można podłożyć ? Czy luz będzie mniejszy ?

Opublikowano (edytowane)

Podkładki są pod tą rurą kierownicy, która jest mocowana na 4 śruby. Służą one do regulacji napięcia łożysk ślimaka, czyli luzu osiowego ślimaka, co przekłada się na luz kierownicy ale i opory kręcenia. Właściwy luz zazębienia przekładni reguluje się ta śrubą z boku przekładni - na rysunku pisze brak nakrętki. Nakrętka ta jest kontrą, zabezpieczeniem ustalającym ta śrubę.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Masz luz osiowy na ślimaku, to go kasuj. Luz tych łożysk kasuje się dobierając mniejsze grubości podkładek, a dołożenie podkładki zwiększy ten luz. Przeczytaj jeszcze raz to co wczoraj napisałem.

Opublikowano

Witam serdecznie. Znalazłem sporo tematów tego typu ale mało z nich zrozumiałem na mechanice się znam dosyć dobrze lecz w układzie kierowniczym w rusku jestem kompletnie zielony jedyne co w nim wymieniałem to zwrotnice lewego koła. Słyszałem o usuwaniu luzu we Władku za pomocą ujęcia jakichś podkładek czy mógłby mi ktoś wstawić tu jakieś zdjęcie kolumny i opisać krok po kroku jak usunąć te nieszczęsne luzy. Bym był potwornie wdzięczny :unsure:

Opublikowano

Na pierwszej stronie tego tematu jest zdjęcie kolumny będziemy na niej bazować.

Teraz pytanie gdzie masz ten luz, w jaki sposób się objawia.

Na boku przekładni masz śrubę regulacyjną do lepszego zazębiania ślimaka z łożyskiem wałka poprzecznego.

Jeśli masz luz na wałku pionowym tym z kierownicą to tam właśnie wyjmuje się podkładki.

 

A więc co u ciebie jest nie tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v