Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

 

Mam pytanie dotyczące układu kierowniczego we władzimircu. mam luzy na 3/4 obrotu kierownicy :huh:. Jak sie jedzie po szosie to mozna sie poprostu zabic. W zaden sposób nie mozna nad nim zapanowac. Planuje przepobic układ kierowniczy tylko nie wiem dokładnie jak. Myslałem zeby wsadzic kolumnę od "szescdziesiątki". teraz moje pytania:

 

1. czy ktoś taką kolumne ma??

2. jakie trzeba przeróbki zrobic??

3. czy ta kierownica od 360 jest bilzej kierowcy??

4, czy są odczuwalne różnice po założeniu takiej kolumny??

 

Prosze o odpowiedz

Mile widziany kontakt z osobą która posiada taką kolumne w swoim władku

 

PS. Przepraszam za to ze napisałem tak byle jak ale sie spiesze ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.Tak sie składa że ja właśnie mam władka z kolumną od 360. Chyba z 10 lat. Jest super :huh: . Przeróbki trzeba napewno zrobić podstawę pod kolumnę bo są inne rostawy otworów. Trochę wyciąć podłogi, przedłużyć drążek kierowniczy i polikwidować wszystkie luzy na przegubach. Kierownica napewno bedzie bliżej kierowcy i niżej ;)

 

_____ Pozdrawiam _______

Opublikowano

"Przedłużyc drązek kierowniczy"

 

Grzego o który ci drązek chodzi?? Ten co łączy koła z kolumną tak??

 

PS. ile Ciebie koszt przeróbki wyniusł??

Opublikowano
Witam!!!

 

Mam pytanie dotyczące układu kierowniczego we władzimircu. mam luzy na 3/4 obrotu kierownicy :huh:. Jak sie jedzie po szosie to mozna sie poprostu zabic. W zaden sposób nie mozna nad nim zapanowac. Planuje przepobic układ kierowniczy tylko nie wiem dokładnie jak. Myslałem zeby wsadzic kolumnę od "szescdziesiątki". teraz moje pytania:

 

1. czy ktoś taką kolumne ma??

2. jakie trzeba przeróbki zrobic??

3. czy ta kierownica od 360 jest bilzej kierowcy??

4, czy są odczuwalne różnice po założeniu takiej kolumny??

 

Prosze o odpowiedz

Mile widziany kontakt z osobą która posiada taką kolumne w swoim władku

 

PS. Przepraszam za to ze napisałem tak byle jak ale sie spiesze ;)

 

Pozdrawiam

Najpierw skasowałbym luz na przekładni. Z prawej strony jest nakrętka zamknięta, tzn z dnem i po jej odkręceniu wkręt regulacyjny, nie pamiętam ale chyba poprzez wkręcanie kasuje się luz i kontruje tą nakretką

Opublikowano

POzdrO___

 

Tak chodzi o drążek do kolumny :)

A koszt to nie pamietam :) bo to były wtedy inne ceny, napewno koszt zakupu kolumny i troche spawania podstawy pod kolumna. I to chyba tyle :) Jesli masz sprzet: spawarke i wiertarkę to z podstawa nie ma problemu :)

A kolumna to nie wiem na dzień dzisiejszy ile stoi... :)

Opublikowano

Witaj.Myślałem nad tym problemem. Myśle żeby narazie nie kombinować z tym układem.Należałoby sprawdzić i wyeliminować wszystkie luzy

1.luz przegubów kierowniczych

2.łożysk w kołach

3.z kolumny wychodzi oś a naniej jest osadzone ramie na frezie [tam też często jest luz]

4.luz na zwrotnicy

5.po naprawieniu luzu należałoby w miarę dobrze ustawić ZBIEżNOść.

 

Wtedy sprawdzić jak zachowuje sie ciągnik, w kierownicy może być luz ale ciągnik może w miarę dobrze się prowadzić,i wtedy można myśleć o kolumnie.Podobny problem miał mój kolega,również zaczynalismy od luzu,ale on kolumny nie zmieniał.

A zdjęcia dzisiaj nie miałem czasu,ale postaram sie.

Opublikowano

Ja dopiero przerabialem ten problem. Robiłem kolumne, zwrotnice i drążki. Do drążków są takie reperaturki ale ich nie polecam. Lepiej podcinać stare końcówki drążków i powspawywać śróby a wnie powkręcać końcówki od c-360 bo pasują.

Opublikowano

zlikwidowac luzy napewno cos da ale czy to bedzie efekt zadowalający?? a kolumna od 360 to by sie przydała bo duzo sie pracuje władkiem i wiecie po dniu roboty w polu rąk poprostu nie czuc :) Polikwiduje te luzy moze w tym tygodniu i zobacze jak sie bedzie prowadził. Ta kolumna od szescdziesiątki bardzo by sie przydała

 

A co do kolumny to lepiej kupic nową czy używaną w dobrym stanie??

Opublikowano

Kolumne najlepiej nową, tylko to jest koszt. Może byc tez uzywana jak w dobrym stanie jak nie ma luzu i sprawdzidz uszczelniac na walku zeby olej nie uciekal. :)

 

W wladku jest tak ze wymaga czestego smarowania na zwrotnicach i to moze byc przeczyna ciezkiego kierowania, jest to bład fabryczny bo zastosowano tulejki stalowe anie mosiężne ponieważ szybko się wyciera smar.Gdybyś wymieniał to na mosiężne,tak ma mój kolega ijest ok.Uprzedzam z góry że nie łatwo wyjąć stare tulejki

Opublikowano

Orginałne tulejki są utwardzane. Jak je wyjmowałem to na zimno nie szło nic. Wziołem więc całość i włożyłem do pieca. Jak sie rozgrzało do czerwoności to dopiero poszło ale i tak musiałem ze 40 razy przywalić. I wybijak musi być solidny, tak dobrany żeby przylegał do całej krawędzi tulejki. Byle czym sie nie wybije.

Opublikowano

Witam!!

Przepraszam ze nie pisałem ale miałem problemy z internetem.

 

Wiec powracjając do tematu to:

 

Luzy polikwidowałem i dajej jest pół obrotu kierownicy luzu:( sukałem kolumny od szescdziesiątki ale narazie nic nie znalazłem. Grzego zdjecia odebrałem

Opublikowano
Przekładnię też wyregulowałeś?

możesz dokładnie opisać jak to zrobić? słyszałem coś o jakiejś śrubie do kasowania luzu ale nie wiem gdzie ona dokładnie się znajduje

Opublikowano
możesz dokładnie opisać jak to zrobić? słyszałem coś o jakiejś śrubie do kasowania luzu ale nie wiem gdzie ona dokładnie się znajduje

Z prawejstrony przekładni jest nakrętka "zamknięta" , wygląda jak łeb śruby rozmiaru ok. 30mm. Odkręcasz ją i pod nią jest śruba regulacyjna, chyba na płaski wkrętak albo mały klucz. Kręcąc tą śrubą kasujesz albo zwiększasz luz. Najlepiej weź przód na podnośnik i reguluj do momentu wzrostu oporów na kierownicy. Może być tak, że do pewnego luz maleje a potem rośnie,znaczy to że bez demontażu przekładni nic dalej nie wskórasz. Zakończ regulację i tą nakrętką zakontruj

Opublikowano
Z prawejstrony przekładni jest nakrętka "zamknięta" , wygląda jak łeb śruby rozmiaru ok. 30mm. Odkręcasz ją i pod nią jest śruba regulacyjna, chyba na płaski wkrętak albo mały klucz.

U mnie ta śruba regulacyjna jest na klucz limbusowy. W sumie to ta regulacje niewiele warta jest bo im mniejszy luz na kierownicy sie ustawi tym ona ciężej sie później kręci.

Opublikowano
U mnie ta śruba regulacyjna jest na klucz limbusowy. W sumie to ta regulacje niewiele warta jest bo im mniejszy luz na kierownicy sie ustawi tym ona ciężej sie później kręci.

Bo już chodzi bez luzu w zazębieniu ślimak - rolka, kiedyś rozbierałem taką przekładnię i musiałem wymienić pęknięty ślimak i poprawić łożyskowanie rolki. Cudem techniki to nie jest , mam na myśli cały układ kierowniczy i resztę traktora. :D

Opublikowano

Ja wymieniłem w kolumnie wszystko. Luzu mam teraz około 15-20cm ruchu kierownicy. Jak go zmniejsze to dużo ciężej sie kręci. A najdziwniejsze jest to, że jak jade do tyłu to skręca sie ciężej niż gdy jade do przodu. I kto mi powie dlaczego tak jest? Chyba sie wezme i przerobie na orbitrol. Jak sie bedzie lekko kręcić to bedzie zupełnie inny traktor.

Opublikowano

witam w T 25 ten typ tak ma .Dobre rozwiązanie ten orbitrol ja mam starego zetora był bez wspomagania i właśnie przerobiłem go na orbitrol bez porównania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v