Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możesz zmienić tryby w różnicowym tylko na takie same z zazębieniem skośnym z zetora. Nic innego tam nie wykombinuje, Chyba że ktoś policzy i wykona zestaw o innym przełożeniu niż orginalne pasujący do C-360.

Opublikowano

Możesz też przerobić jeden bieg. Jeden tryb to koszt 150/200 zł, hartowany. Na miejscu powinień raczej wszystko wyliczyć, trzeba podač aktualna prędkość na danym biegu, i jaką chcemy osiągnąć
co do kół to lepiej by przednie były szersze że względu na prowadzenie

Opublikowano

miałem duże koła, felgi 38 i nie było problemu z rozpędzaniem ani stabilnością, jestem sadownikiem i nie ciągam nim ciężkich rzeczy, ale musiałem te koła zmienić bo były za duże i szerokie do sadu, chciałbym teraz podobną prędkość osiągać lub nawet deczko szybciej

Opublikowano

Piątka to chyba bezpośrednie zazębienie? Czy nie lepiej dać dorobić talerz i trybo atakujące w różnicowym lub w reduktorze zamienić tryba od skrzyni i od tryba atakującego mechanizmu różnicowego oraz na wałku pośrednim tam? oczywiście mamy wtedy 4,28 raza większą prędkość niż na szosowych oczywiście nie wiem czy się to tam zmieści? po przełożeniu kolejności. Dodatkowo wtedy ludzie korzystając z 4x4 z wałka pośredniego musieli by albo zrezygnować albo inne przełożenie sobie zrobić. 

Opublikowano (edytowane)

Tak,z wałka I stopnia,którego zazębienie łapie pierścień przesuwny, ustalony na górnym wałku skrzyni,który przebiega do reduktora i do trybu atak.Nie da się tu nic przerobić.Zmniejszając koło talerzowe,dorabiając go, oraz  tryb atakujący,to dało by to nam większe obroty napędu.Nigdy nie zaglądałem do przełożeń zwolnic,może tam jest możliwość przeróbki? dorobienie innych trybów,ponieważ jak wiemy są dwa czy 3 rodzaje zwolnic,o ile się nie mylę szybsze zwolnice mają ząbek mniej?Chyba tam siedzą dwa tryby,pierwszy daje napęd na wałek napędowy koła,jego łatwo da się zmniejszyć,pozostaje wałek dajacy naped na koło?,ten wałek ma stały tryb,który trzeba byłby powiększyć,o ząbek więcej trybu wałka napędu zwolnicy c 4011,pozostaje pytanie czy w obudowie zwolnicy wystarczy miejsca?ursus-c-360-kolo-zebate-zwolnicy-obudowa

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Moim zdaniem zwolnice,to najprostsza i najtańsza droga do modyfikacji.

O ile zmieści się nieco większy tryb od strony wybrzuszenia zwolnicy (patrz obrazek),duży tryb obok niej trzeba byłoby zmnijszyć

Opublikowano

Czy tak tanio nie powiedziałbym. Musimy zmienić cztery tryby. A przerabiając skrzynie tylko dwa.
Do tego zwolnica jest bardziej obciążona cały czas.
A w skrzyni większe obciążenia tylko na 4 biegu- tu jedynym minusem było by że trzeba wrzucić z 3 na 5 bieg, a potem Na 4.
Ci co by chcieli przerobić skrzynie radziłbym spróbować włączyć trzeci bieg a potem piąty i zobaczyć czy silnik da radę. Lepszym pomysłem było by przerobienie drugiego biegu moim zdaniem

Opublikowano

Więc tak, krótko i na temat ;) C-4011 przy 2200 obr/min będzie jechać 27,48 km/h przy 2400 obr/min 29,98 km/h. To, że C-4011 z 3P poleci 40km/h to jak widać, trochę mija się z prawdą ;) W skrzyni nie da rady zrobić nadbiegu zamiast 4, ponieważ niemożliwe jest dodatkowe pomniejszenie trybu 4 żeby otrzymać wyższe obroty skrzyni. W zwolnice też się nie zaingeruje bo 12z półoś od C-4011 na styk przechodzi przez otwór. Jedynie mógłbyś poszukać jakiegoś ataku od szybkiego Zetora, ale wydaje mi się że nie warto się za to brać bo korpusy mogą być inne. Poza tym C-360 jest za małym ciągnikiem żeby go okiełznać przy 35-40 km/h. Jechałem Pronarem 1025 40km/h to miałem pełno w gaciach, co dopiero C-360...

Opublikowano

weź do swoich obliczeń duże koło na feldze 38 od 4512,co do niebezpieczeństwa ja latam NH sadowniczym o szerokości 120cm 42km/h, wszystko zależy od drogi i podczepionego sprzętu

Opublikowano

Czwarty bieg włącza się przez pierścień przesuwny na górnym wałku,przez który włączamy też 5 bieg,dlatego niemożliwe są tu żadne zmiany.Co innego 3,2 i jedynka,tu jest pole do popisu,zazębienie odbywa się na zwykłych trybach,im większa prędkość tym na dolnym wałku średnica trybu będzie większa i mniejsza dla górnego (patrz 3 bieg) i tu bym zwrócił szczególną uwagę,jak duży tryb dolny posiada 3 bieg,trzeba byłoby dużego dolnego trybu,myślę że co najmniej z 27 cm średnicy.Zamontował bym go,na pierwszym biegu, (mamy przecież terenowe) zwrócił bym uwagę na okienko w skrzyni od dołu,najlepiej w tym miejscu bym go ustalił,jeżeli tryb miałby wystawać poza ściankę skrzyni,w okienku można wyciąć otwór,obrobić blachą,pospawać.

Opublikowano

chłopaki kombinujecie u nas to tylko reduktor przerabiają i c 360 normalnie leci 35 km/h przy 2000 rpm tylko to jest już prędkość dosyć niebezpieczna jak zmienisz opony na większe to zyskasz te 5 km/h ja życzę powodzenia to jest prędkość zabójcza 

Opublikowano (edytowane)

chłopaki kombinujecie u nas to tylko reduktor przerabiają i c 360 normalnie leci 35 km/h przy 2000 rpm tylko to jest już prędkość dosyć niebezpieczna jak zmienisz opony na większe to zyskasz te 5 km/h ja życzę powodzenia to jest prędkość zabójcza 

 Reduktor na przyspieszaczu nie uzyskuje napędu z koła pośredniego,które można byłoby powiększyć,przeniesienie napędu reduktor podaje pierścieniowo łącząc wał napędowy skrzyni z wałkiem ataku koła talerzowego,więc to co napisałeś jest wymysłem.

 

EDIT. prawdopodobnie jedyne rozwiązanie to wałek I stopnia,jest on z zespolonym trybem,ten tryb napędza dolny wał (utrybiony) skrzyni biegów,od 1 do 4,z wstecznym włącznie,należałoby zrobić wałek I stopnia z większym trybem,a dolny zmniejszyć

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Prawdopodobnie jedyne rozwiązanie to wałek I stopnia,jest on z zespolonym trybem,ten tryb napędza dolny wał (utrybiony) skrzyni biegów,od 1 do 4,z wstecznym włącznie,należałoby zrobić wałek I stopnia z większym trybem,a dolny zmniejszyć

 

To chyba moim zdaniem byłby najrozsądniejszy pomysł do takowych modyfikacji, o ile możliwy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v