Skocz do zawartości

Polecane posty

kodek7    0

Witam, Od niedawna jestem właścicielem ciągnika MF 4255 PowerShift z rewersem bez sprzęgłowym, bez EHR. Ogólnie maszyna sprawuje się znakomicie z wyjątkiem jednej istotnej rzeczy jaką jest system chłodzenia, bo nie ważne czy to w transporcie czy w orce wskaźnik non stop znajduje się tuż przy czerwonym polu. Mimo postojów temperatura tylko nieznacznie spada. Wykonywałem podstawowe operacje na chłodnicy jak czyszczenie na sucho- przedmuchiwanie sprężarką jak i na mokro- myjką ciśnieniową. Użyłem też specjalnego środka do czyszczenia chłodnicy od wewnątrz. Nie zapomniałem też o wyczyszczeniu filtru powietrza. Niestety efektu jak nie było tak nie ma... Co może być nie tak? Niesprawna chłodnica, Pompa wody? Jeśli ktoś ma pomysł, to proszę o pomoc
Dodatkowo jeśli ktoś ma rozpiskę co oznaczają poszczególne kontrolki w tym ciągniku i jakoś je udostępnił to byłbym wdzięczny. Mianowicie interesuje mnie co oznacza kontrolka taki trybek z ukośną kreska niczym przekreślony. Miga on na niskich obrotach z 3 innymi kontorlkami. Do tej pory byłem przekonany, że to od oleju hydraulicznego, jednak po uzupełnieniu go o 5l problem nie znikną.
Z góry dzięki z odpowiedź 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

kontrola z ukośna kreska czy pozioma - czerowan czy pomarańczowa , jakie jeszcze

 

może foto??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Sprawdź jeszcze napięcie paska klinowego. Czy dobrze napędza wentylator. Mycie chłodnicy myjką ciśnieniową jest nie zbyt odpowiedzialne. Popatrz teraz czy nie są pozaginane te drobne blaszki odpowiedzialne za odprowadzanie ciepła miedzy szotami/pionowymi rurkami.

Problemem może być też sam czujnik temperatury, który przekłamuje.To silnik turbo bez intercoolera. Jest obciążony termicznie. Więc używaj dobrego oleju i najlepiej na maksa. W tych silnikach olej chłodzi tłoki od spodu i ciepło oddaje poprzez wymiennik przy filtrze oleju do cieczy chłodzącej.

Co do kontrolek czerwony przekreślony trybik oznacza - sprzęgło może być uszkodzone przez brak oleju. Nie wolno jeździć. Czerwona dwa trybiki pulsuje i podaje kody błędów przekładni nawrotnej/rewersu. Błyski są w nie równych odstępach. Najpierw długie potem krótkie np 1 długi 1 krótki awaria mikroprocesora itd. Pewnie ci miga jeszcze czerwony trybik ze strzałkami po bokach i kropelką. Niskie ciśnienie oleju w przekładni. NO i do tego trójkąt, który miga zawsze gdy świeci się któraś czerwona lampka lub zaciągnięty jest ręczny.

Oczywiście nie oznacza to, że masz uszkodzone sprzęgła rewersu. Kluczowe są dwa trybiki i kod który podają.

Obok kontrolki ciśnienia oleju w skrzyni po prawej masz kontrolkę zapchanego filtra oleju przekładni - Czerwony trybik z pozioma kreską w środku i dwiema kropelkami. Nad nią jest kontrolka zapchania filtra powietrza. Kółko ze strzałką w dół w środku i poziomą kreską. To są najważniejsze reszty się można domyślić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kodek7    0

Dzieki za odpowiedz. Sprawdziłem dzis chlodnice i blaszki są ok, napiecie paska również w normie olej zmieniony na żniwa wraz z filtrem ale nadal problem nie znikną:-\ czujnik faktycznie troche klamie, bo gdyby faktycznie wskazywał właściwą temp. silnik zatarbym juz dawno w scierniskowcu. Jednak nie pokoi mnie ze jednak temp jest tak wysoka, ponieważ w poprzednim slabszym fergusonie 3050 temperatura nie znacznie osiagala pelne zielone pole... Tutaj temp nie powinna przekraczać 80 stopni, a dochodzi do ok 100. Czyżby moze zamontowany jest termostat albo cos w ten deseń? Moze to wina pompy wodnej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Mierzyłeś temperaturę, czy wnioskujesz po położeniu wskazówki, że dochodzi do 100? Bo to dwie różne rzeczy. Mi w 4270 padł czujnik temperatury przed awarią wskazywał gdzieś do połowy. W trudnych warunkach przy orce zeszłego roku kreskę wyżej niż połowa. Teraz po wymianie nowy pokazuje normalnie kreskę wyżej niż połowa a gdy orałem w upały dochodziło na połowie między ostatnią kreską a początkiem czerwonego. Kilka razy odkręcałem korek nawet bardzo ciśnienia nie było nie mówiąc o gotowaniu. I już przestałem się tym przejmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kodek7    0

Z tą temperatura 100 stopni to może większa sugestia wskaźnikiem. Dziś pracowałem nim cały dzień w agregacie i wskaźnik temperatury utrzymywał się tak tuż przy czerwonym polu. Również odkręcałem kurek i podobnie jak u Ciebie hubertuss nie było żadnego ciśnienia, a woda po sprawdzeniu, że tak powiem na czuja (zmoczyłem palec :) co prawda gorąca no ale te 80-90 stopni to myśle, że jeszcze norma. Przy nawracaniu bądź dosłownie chwilowej przerwie (regulacji agregatu itp.) temperatura spadała niemal do tej przed ostatniej kreski i przy pracy ponownie mkneła do czerwonego pola. Jednak ten wskaźnik trochę "kuje w oko" gdy spogląda się na niego a on jest tuż na granicy;/. Czyli z tego co widzę te ciągniki po prostu tak mają i nie należy się tym przejmować? Jeszcze dla pewności podczas pracy zmierzę temperaturę termometrem i wtedy bd wiedział dokładnie.

Dzięki wszystkim za pomoc :) 

Btw. Ma ktoś może rozpiskę tłumaczenia kodów błędów oraz jaki olej hydrauliczny lejecie i ile litrów do tego typu ciągnika, bo ja używam Agrol ale zdaje się, że gdy się nagrzeje staje się bardzo rzadki i czasem zapala mi kontrolka od ciśnienia oleju (trybek z kropelką i strzałkami) i rewers nie zawsze ze mną współpracuje (szczególnie na małych kawałka pól, gdy jest co chwilę używany).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Ja używam fuchs agrifarm stou 10w40. Mogą być oleje z grupy stou lub utto 10w40 lub 10w30. Agrol nie koniecznie, chociaż z agrolu jest kilka różnych olejów więc może mają i stou.

Filtrów się nie wymienia jedynie się czyści. Filtr pompy podnośnika jest pod spodem. Dekielek na 3 śrubki jak w 255. Filtr metalowy, wyczyścisz, wcześniej trzeba spuścić olej. Filtry hydrauliki są za prawym tylnym kołem. W okolicach pompy hydrauliki. Jeden w podłużnej okrągłej obudowie za dekielkiem na chyba 2 śrubki. Drugi odśrodkowy pod obudową z owalnym wierzchem przykręconym na środku jedną śrubą. Przy dokręcaniu tej śruby należy dokręcić delikatnie tylko tyle, aby nie ciekło nie wolno mocno.

Podaj e maila to ci wyślę foty z opisami kodów rewersu i ehr z instrukcji po polsku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kodek7    0

Ja używam agrolu utto 10w30. Tylko ile litrów powinienem tam go wlać, bo na tej miarce ciężko określić czy jest w normie czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezes561    0

Ja używam fuchs agrifarm stou 10w40. Mogą być oleje z grupy stou lub utto 10w40 lub 10w30. Agrol nie koniecznie, chociaż z agrolu jest kilka różnych olejów więc może mają i stou.

Filtrów się nie wymienia jedynie się czyści. Filtr pompy podnośnika jest pod spodem. Dekielek na 3 śrubki jak w 255. Filtr metalowy, wyczyścisz, wcześniej trzeba spuścić olej. Filtry hydrauliki są za prawym tylnym kołem. W okolicach pompy hydrauliki. Jeden w podłużnej okrągłej obudowie za dekielkiem na chyba 2 śrubki. Drugi odśrodkowy pod obudową z owalnym wierzchem przykręconym na środku jedną śrubą. Przy dokręcaniu tej śruby należy dokręcić delikatnie tylko tyle, aby nie ciekło nie wolno mocno.

Podaj e maila to ci wyślę foty z opisami kodów rewersu i ehr z instrukcji po polsku.

Witam mozna opis kodów bledow rewersu i ehr do MF 4355? E-MAIL prezes515@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez kraker
      Witam, mf 3080 zaczął ciężko odpalać. Przy mrozie dochodzącym do -20, gdy stał na podwórku, to po kilku dniach stania zapalał po podgrzaniu świecy od sztycha. Lecz ostatnio trzeba długo pokręcić żeby zapalił. Świeca wymieniona i grzeje, przewody od zbiornika do pompki zasilającej szczelne i czyste, zbiornik wyczyszczony, pompka zasilająca wymieniona, filtry paliwowe wymienione, pompa jest ok, sprawdzana u pompiarza, gumki uszczelniające na końcach rurek pozakładane. Niby wszystko powinno być ok, ale trzeba za długo kręcić jak jest zimny. Tak jakby mu brakowało paliwa przed rozruchem. Już nie mamy pojęcia gdzie szukać przyczyny?
    • Przez marek3080
      Czy ktoś może ma jakieś porównanie jak jest z mocą ww ciągników jeśli chodzi o transport? Odstawialiśmy pszenicę do młyna. Dwie przyczepy 4t w sumie było na nich 12,5 t pszenicy. Pierwszy skład zaciągnął MF. Drugi skład MTZ 82 bez przedniego napędu. Nie kierowałem ja tylko mój teść i mówi ze Ferguson w porównaniu do ruska jest jakiś słaby, mułowaty.
      Tam gdzie ruskiem jechał 9 i słabł włączał reduktor i rwał do przodu a MF zdychał na 4 bez przyspieszacza konieczna nawet redukcja na 3. Podobnie jak zrobił się korek za nim i wyprzedza go tir; MFa wyprzedzają bez problemu, ciężko jakoś nabiera obrotów a z ruskiem mają już co robić. Po prostu rozpędza się znacznie szybciej. Na koniec: rusek trasę robi w 55 minut a MF 1 godz 10 minut. Odcinek 25 km.
      MF 3080 skrzynia 16/16 rok 91
      MTZ 82 bez przedniego napędu rok 91.
      Ten rusek taki mocny czy MF taki słaby. Odpowiedzi mile widziane.
      Pozdrawiam
    • Przez sam22
      mam ciągnik mf3060 od kilku lat, teraz kupilem prasę JD 590 i zayważtłem, że działa tylko jedno wyjście hydrauliki w jednej parze a w drugiej nie działa żadne. Może ktoś wie co się mogło stać. Piszcie!
    • Przez daras77
      Witam wszystkich i z góry przepraszam jeżeli jest już taki temat ale wróciłem teraz z pola i przyznam że jestem trochę przestraszony.Opiszę krótko co jest grane otóż;pojeżdziłem trochę moim ferdkiem z gruberem i jak się rozgrzał zauwarzyłem że przy podniesionym podnośniku zapala mi się kontrolka od ciśnienia w skrzyni po chwili gaśnie i załącza się przedni napęd.Jak wracałem do domu niby wszystko było ok.ale jak wjechałem na podworko sprzęgło i ciągnik jakby przychamował,potem cofam i znowu lampka od ciśnienia i załączył się przód.Co mogło się s.....? Jest już ciemno więc nic nie sprawdzałem,ale raczej spał spokojnie nie będę.Czekam na jakieś sugestie i z gory wielkie dzięki
×