Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od roku używam 1224 - bardzo fajny ciągnik. Przyszedł czas na lekki remont - chciałem wymienić mikropompkę i tarczki od wzmacniacza momentu. Ciągnik rozpołowiłem między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią, co trzeba wymieniłem i jest problem. Nie chce się zjechać spowrotem. Jak dochodzi do sieebie tak, że zostaje około 3cm szeliny - zaczyna coś go trzymać. Próbowałem ściągać śrubami - bez efektu - jedynie kolo zamachowe zaczyna się obracać z dużym oporem. Wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę) że wałek sprzęgłowy nie chce trafić we wielowpust tarczy sprzęgła. Co robić? Macie na to jakieś patenty?

Opublikowano

kolego jak zciągałeś śrubami to masz problem, to powinno zejść się rękami. Najlepiej wyjedź przodem i posprawdzaj czy czego nie uszkodziłeś. Kręci się kołem zamachowym aż trafisz na,frezy możesz wymontować którąś pompe i obrócić napędem, chodź nigdy nie miałem aż takiego problemu, a jeśli ruszałeś sprzęgło to dobrze mieć stary wałek sprzęgłowy by ustawić tarcze

Opublikowano

Fabryczna instrukcja napraw pisze o ściąganiu śrubami. Śrubami ściągam delikatnie - Jak tylko pojawił się opór przestałem ściągać i kręciłem kołem zamachowym. Nic to nie dało. Miałem już 3 próby i każda bez efektu. Sprzęgła nie ruszałem (mam taki zamiar jak złożę skrzynię pośrednią) - połowiłem go między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią sprzęgło z jego obudową nie ruszane.

Opublikowano

Na pośredniej połowiłeś ? Ja zawsze połowię na sprzęgle i później zdejmuję pośrednią, w mordeczke tam wystaje ponad pół metra wałka i rzeczywiście cza byłoby się zastanowić czym ruszyć. Tam są 2 pierścienie uszczelniające i łożysko, może to się skopało, ja proponowałbym zdjąć pośrednią z silnika i wrzucić na skrzynię a później zjechać, jest dużo łatwiej

Opublikowano

12 nie rozpoławiałem ale 385 i miałem podobny problem, uszczelkę zmarnowałem, zacznij o tego jak masz 3 cm to napewno wałek sprzęgłowy w tarczę wszedł, wrzuć bieg, pokręć wieńcem(w 12 chyba jest otwór z prawej str żeby brecho wieńcem pokręcić?) i zobaczysz czy koła ciągną, napewno wałek w łożysko zamachu niewszedł, albo wałek wom w skrzynie. wom przez otwór z prawej strony sprawdzisz i kręcąc wieńcem frezy wałka z tuleją zgrasz a wałek sprzęgłowy w łożysko zamachu też kręcąc wieńcem powinien wskoczyć. A wałek sprzęgłowy stary/nowy? A i mierz odległości z każdej str i góra dół podczas zjeżdżania żeby równolegle było bo jak krzywo to i tydzień będziesz zjeżdżał. troche teoretyzuje bo to na podstawie 385 ale może okaże się pomocne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v