Skocz do zawartości
bimberpoludnie

Połowienie 1224

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
1224

Witam wszystkich. Od roku używam 1224 - bardzo fajny ciągnik. Przyszedł czas na lekki remont - chciałem wymienić mikropompkę i tarczki od wzmacniacza momentu. Ciągnik rozpołowiłem między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią, co trzeba wymieniłem i jest problem. Nie chce się zjechać spowrotem. Jak dochodzi do sieebie tak, że zostaje około 3cm szeliny - zaczyna coś go trzymać. Próbowałem ściągać śrubami - bez efektu - jedynie kolo zamachowe zaczyna się obracać z dużym oporem. Wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę) że wałek sprzęgłowy nie chce trafić we wielowpust tarczy sprzęgła. Co robić? Macie na to jakieś patenty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

kolego jak zciągałeś śrubami to masz problem, to powinno zejść się rękami. Najlepiej wyjedź przodem i posprawdzaj czy czego nie uszkodziłeś. Kręci się kołem zamachowym aż trafisz na,frezy możesz wymontować którąś pompe i obrócić napędem, chodź nigdy nie miałem aż takiego problemu, a jeśli ruszałeś sprzęgło to dobrze mieć stary wałek sprzęgłowy by ustawić tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna instrukcja napraw pisze o ściąganiu śrubami. Śrubami ściągam delikatnie - Jak tylko pojawił się opór przestałem ściągać i kręciłem kołem zamachowym. Nic to nie dało. Miałem już 3 próby i każda bez efektu. Sprzęgła nie ruszałem (mam taki zamiar jak złożę skrzynię pośrednią) - połowiłem go między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią sprzęgło z jego obudową nie ruszane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

vademecum    25

Na pośredniej połowiłeś ? Ja zawsze połowię na sprzęgle i później zdejmuję pośrednią, w mordeczke tam wystaje ponad pół metra wałka i rzeczywiście cza byłoby się zastanowić czym ruszyć. Tam są 2 pierścienie uszczelniające i łożysko, może to się skopało, ja proponowałbym zdjąć pośrednią z silnika i wrzucić na skrzynię a później zjechać, jest dużo łatwiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

12 nie rozpoławiałem ale 385 i miałem podobny problem, uszczelkę zmarnowałem, zacznij o tego jak masz 3 cm to napewno wałek sprzęgłowy w tarczę wszedł, wrzuć bieg, pokręć wieńcem(w 12 chyba jest otwór z prawej str żeby brecho wieńcem pokręcić?) i zobaczysz czy koła ciągną, napewno wałek w łożysko zamachu niewszedł, albo wałek wom w skrzynie. wom przez otwór z prawej strony sprawdzisz i kręcąc wieńcem frezy wałka z tuleją zgrasz a wałek sprzęgłowy w łożysko zamachu też kręcąc wieńcem powinien wskoczyć. A wałek sprzęgłowy stary/nowy? A i mierz odległości z każdej str i góra dół podczas zjeżdżania żeby równolegle było bo jak krzywo to i tydzień będziesz zjeżdżał. troche teoretyzuje bo to na podstawie 385 ale może okaże się pomocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    258

Nie raz tak rozpoławiałem i nie było problemu z  zjechaniem. Trzeba ściągnąć dekiel z prawej strony, ten mały na 7-8 śrub 12 i ręką włożyć dolny wałek w frez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sloneczniktv
      Część. Jakie są zmiany w ursusie 902, to seria produkowana dość krotko, ten ciągnik jest charakterystyczny, ma dużo mieszanych części z385 a 912. Mogę pytanie odnosi się do glowicy, korbowód, walu, pompy paliwa między silnikami 8401 a 8401.1. Proszę o trafne informacje a nie podział na stary i nowy typ gdyż z tego co przerobiłem to 902 jest ściśle pomieszana eheheh:) 
    • Przez MatiTM
      Witam!
      Potrzebuję instrukcji w ustawieniu początku wtrysku w ursusie 912. Dałem pompę do regeneracji gdzie przeszła kapitalny remont jak i również wszystkie wtryski. Założyłem tak jak była. Wydaje mi się ze ciągnik nie ma mocy, słabo wkręca się na obroty przy czym jest tak jakby metaliczny dźwięk. 
    • Przez denis914
      gdy ciągnik jest zimny słabo reaguje na dodanie gazu i niema mocy
    • Przez xzy
      Witam, mam problem z ursusem 6 cyl . Sprawa jest tego typu ze leci mi olej z kolektora wydechowego . 1 i chyba 2 od strony chłodnicy.  Do tego leci dym z odmy  . Tylko dym leci z odmy od razu jak odpalam  . Na zimnym silniku też .  Ciągnik został niedawno kupiony . I gość gadał że kiedyś tam robił głowicę w nim i nie ustawial  zaworów później .  Więc zawory są na pewno są do nastawienia .  Do tego ciśnienie na zimnym przy małych obrotach no tak niecałe 3 . Na dużych 4 . I przy 70 stopniach przy obrotach 600-700 jest już sporo poniżej jeden.  A na wysokich obrotach na ciepłym trzyma też 4 no może nie całe 4 .  Co to może być ? Czy wystarczy nastawić zawory czy może głowicę czy może jeszcze coś innego ? 
      Co ciekawe jest to co jest ale ciągnik ma siłę i nie jest mulowaty i do tego mogę jeszcze powiedzieć że ciągnik nie kopci
    • Przez chicken19
      Witam wszystkich.Mam pytanie do osób które trochę dłubią w pompach wtryskowych.W mojej 80-tce jest czeska pompa Motorpal.Chciałem wymienić symeryng na wałku napędowym pompy ale okazało się że pokrywka w której siedzi jest mocno uczczerbiona w gnieżdzie symeryngu i jest ryzyko że straci szczelność lub nawet symeryng wypadnie.Zamówiłem na jutro nową w Agromie ale mam mały dylemat.Między pokrywką a korpusem pompy nie ma żadnej uszczelki.Na schemacie również nie ma.Uważam że coś tam powinno być lub jest uszczelniane jakimś preparatem np typu hermetyk.Gdy odkręciłem pokrywkę wypadł mały oring może z 1 mm średnicy ale uważam że  nie wygląda na oryginalny no bo powinien mieć swoje miejsce w pokrywce lub korpusie tzn takie wyżłobienie a nie ma.Nie może tak sobie siedzieć byle jak.Ja bym stawiał na hermetyk ale dobrze jakby ktoś to mógł potwierdzić.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.