bimberpoludnie

Połowienie 1224

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
1224

Witam wszystkich. Od roku używam 1224 - bardzo fajny ciągnik. Przyszedł czas na lekki remont - chciałem wymienić mikropompkę i tarczki od wzmacniacza momentu. Ciągnik rozpołowiłem między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią, co trzeba wymieniłem i jest problem. Nie chce się zjechać spowrotem. Jak dochodzi do sieebie tak, że zostaje około 3cm szeliny - zaczyna coś go trzymać. Próbowałem ściągać śrubami - bez efektu - jedynie kolo zamachowe zaczyna się obracać z dużym oporem. Wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę) że wałek sprzęgłowy nie chce trafić we wielowpust tarczy sprzęgła. Co robić? Macie na to jakieś patenty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

kolego jak zciągałeś śrubami to masz problem, to powinno zejść się rękami. Najlepiej wyjedź przodem i posprawdzaj czy czego nie uszkodziłeś. Kręci się kołem zamachowym aż trafisz na,frezy możesz wymontować którąś pompe i obrócić napędem, chodź nigdy nie miałem aż takiego problemu, a jeśli ruszałeś sprzęgło to dobrze mieć stary wałek sprzęgłowy by ustawić tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna instrukcja napraw pisze o ściąganiu śrubami. Śrubami ściągam delikatnie - Jak tylko pojawił się opór przestałem ściągać i kręciłem kołem zamachowym. Nic to nie dało. Miałem już 3 próby i każda bez efektu. Sprzęgła nie ruszałem (mam taki zamiar jak złożę skrzynię pośrednią) - połowiłem go między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią sprzęgło z jego obudową nie ruszane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

vademecum    25

Na pośredniej połowiłeś ? Ja zawsze połowię na sprzęgle i później zdejmuję pośrednią, w mordeczke tam wystaje ponad pół metra wałka i rzeczywiście cza byłoby się zastanowić czym ruszyć. Tam są 2 pierścienie uszczelniające i łożysko, może to się skopało, ja proponowałbym zdjąć pośrednią z silnika i wrzucić na skrzynię a później zjechać, jest dużo łatwiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

12 nie rozpoławiałem ale 385 i miałem podobny problem, uszczelkę zmarnowałem, zacznij o tego jak masz 3 cm to napewno wałek sprzęgłowy w tarczę wszedł, wrzuć bieg, pokręć wieńcem(w 12 chyba jest otwór z prawej str żeby brecho wieńcem pokręcić?) i zobaczysz czy koła ciągną, napewno wałek w łożysko zamachu niewszedł, albo wałek wom w skrzynie. wom przez otwór z prawej strony sprawdzisz i kręcąc wieńcem frezy wałka z tuleją zgrasz a wałek sprzęgłowy w łożysko zamachu też kręcąc wieńcem powinien wskoczyć. A wałek sprzęgłowy stary/nowy? A i mierz odległości z każdej str i góra dół podczas zjeżdżania żeby równolegle było bo jak krzywo to i tydzień będziesz zjeżdżał. troche teoretyzuje bo to na podstawie 385 ale może okaże się pomocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    272

Nie raz tak rozpoławiałem i nie było problemu z  zjechaniem. Trzeba ściągnąć dekiel z prawej strony, ten mały na 7-8 śrub 12 i ręką włożyć dolny wałek w frez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
    • Przez bartosz55
      Widziałem kiedyś na ebay-u zetora 8145 (ursus 914) w angli z silnikiem pekinsa czy ktos z was montował taki silnik do swojego ursusa jak tak to jaki to był dokładnie silnik ? może jakieś fotki
    • Przez tobi0092
      Witam wszystkich forumowiczów .Mam problem w ursusie 1014 ,a mianowicie popychacz laski zaworowej tzw.szklanka spada w dół bloku co powoduje stuk w silnik poprzez zbyt duży luz zaworowy. Zaznaczam  ze zawory ustawione na luz 0.25 na ssacym i 0.3 wydechowy. Po wyciągnięciu laski z gniazda silą i ponownym ustawieniu zaworów problem się powtarza . Co może byc przyczyną takiego zachowania .Reszta szklanek pozostaje w swoim miejscu .Może ktoś się spotkał z takim problem i coś doradzi w tej kwestii.
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez Kobra66
      Witam! Może ktoś wie a moż posiada klucz którym można odkręcić nakrętkę od mocowania pompy wtryskowej od strony bloku silnika, albo podpowiedźcie czego do tej operacji używacie. Liczę na pomoc, pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.