Skocz do zawartości
bimberpoludnie

Połowienie 1224

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
1224

Witam wszystkich. Od roku używam 1224 - bardzo fajny ciągnik. Przyszedł czas na lekki remont - chciałem wymienić mikropompkę i tarczki od wzmacniacza momentu. Ciągnik rozpołowiłem między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią, co trzeba wymieniłem i jest problem. Nie chce się zjechać spowrotem. Jak dochodzi do sieebie tak, że zostaje około 3cm szeliny - zaczyna coś go trzymać. Próbowałem ściągać śrubami - bez efektu - jedynie kolo zamachowe zaczyna się obracać z dużym oporem. Wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę) że wałek sprzęgłowy nie chce trafić we wielowpust tarczy sprzęgła. Co robić? Macie na to jakieś patenty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vademecum    25

kolego jak zciągałeś śrubami to masz problem, to powinno zejść się rękami. Najlepiej wyjedź przodem i posprawdzaj czy czego nie uszkodziłeś. Kręci się kołem zamachowym aż trafisz na,frezy możesz wymontować którąś pompe i obrócić napędem, chodź nigdy nie miałem aż takiego problemu, a jeśli ruszałeś sprzęgło to dobrze mieć stary wałek sprzęgłowy by ustawić tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fabryczna instrukcja napraw pisze o ściąganiu śrubami. Śrubami ściągam delikatnie - Jak tylko pojawił się opór przestałem ściągać i kręciłem kołem zamachowym. Nic to nie dało. Miałem już 3 próby i każda bez efektu. Sprzęgła nie ruszałem (mam taki zamiar jak złożę skrzynię pośrednią) - połowiłem go między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią sprzęgło z jego obudową nie ruszane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


vademecum    25

Na pośredniej połowiłeś ? Ja zawsze połowię na sprzęgle i później zdejmuję pośrednią, w mordeczke tam wystaje ponad pół metra wałka i rzeczywiście cza byłoby się zastanowić czym ruszyć. Tam są 2 pierścienie uszczelniające i łożysko, może to się skopało, ja proponowałbym zdjąć pośrednią z silnika i wrzucić na skrzynię a później zjechać, jest dużo łatwiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukaskurp    7

12 nie rozpoławiałem ale 385 i miałem podobny problem, uszczelkę zmarnowałem, zacznij o tego jak masz 3 cm to napewno wałek sprzęgłowy w tarczę wszedł, wrzuć bieg, pokręć wieńcem(w 12 chyba jest otwór z prawej str żeby brecho wieńcem pokręcić?) i zobaczysz czy koła ciągną, napewno wałek w łożysko zamachu niewszedł, albo wałek wom w skrzynie. wom przez otwór z prawej strony sprawdzisz i kręcąc wieńcem frezy wałka z tuleją zgrasz a wałek sprzęgłowy w łożysko zamachu też kręcąc wieńcem powinien wskoczyć. A wałek sprzęgłowy stary/nowy? A i mierz odległości z każdej str i góra dół podczas zjeżdżania żeby równolegle było bo jak krzywo to i tydzień będziesz zjeżdżał. troche teoretyzuje bo to na podstawie 385 ale może okaże się pomocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Nie raz tak rozpoławiałem i nie było problemu z  zjechaniem. Trzeba ściągnąć dekiel z prawej strony, ten mały na 7-8 śrub 12 i ręką włożyć dolny wałek w frez.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×