Skocz do zawartości

Polecane posty

lukbold    411

Pytanie do znawców elektryki, elektroniki... co trzeba dokupić aby zczytać z czujników MF 3060 prędkość jazdy, prędkość obr WOM? Pewno można gdzie ze szrotu wyrwać ten wyświetlacz datatronic ale domyślam się że tanio nie będzie.... marnują się te wyprowadzone koło sterownika autotronic kostki... zapewne licznik rowerowy działa na innej zasadzie niż te czujniki w traktorze? jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

datatronic i autotronic to dwie różne rzeczy

konkretnie o co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

A czy wyraźnie nie napisałem, że zastanawiam się w jaki sposób z czujników zczytać dane i pokazać je na jakimś dodatkowym wyświetlaczu? prędkość jazdy, obroty wom... taki bajer jeśli da się zrobić tanim kosztem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

armo    0

kiedyś kolego pisałem do firmy sprzedającej elektronikę m in wyświetlacze czujniki i odpisali mi że nie dadzą rady nic wymyślić na podstawie tych czujników z jednym kablem, oferowali własne instalacje z czujnikami w miejsce fabrycznych ale koszt chyba był spory i dałem sobie spokój, pamiętam że oferowali także obrotomierze elektroniczne z sygnałem z alternatora i nad tym się głównie zastanawiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

Prędkość, nawet takim rowerowym zrobi, licznik liczy obroty koła, a ty tylko wprowadzasz jego obwód (tak przynajmniej jest w większości) i masz prędkościomierz. Problemem może być jedynie, czy licznik obsłuży taką średnicę koła ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

właśnie nie obsłuży... 10 lat temu bawiłem się takim licznikiem. Zaczynał liczyć od jakiś 10km/h więc.... przylepiłem drugi magnes na felge ale to znów licznik szalał. daremne rozwiązanie. Trzeba by na obwodze koła te magnesy rozmieścic idealnie równo a potem wpisać obwód koła, który chyba doświadczalnie sie ustali. szkoda zachodu.

A w Mfie czujnik jest tylko zdaje sie działa na innej zasadzie niż ten w liczniku rowerowym (zmiana oporu elektrycznego wraz ze zmianą prędkości)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Pokaż mi ten czujnik, myślę, ze spokojnie mogłbym wykorzystać sygnał z niego do wyświetlania prędkości, lub sygnał który wystawia moduł autotronic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    28

właśnie nie obsłuży... 10 lat temu bawiłem się takim licznikiem. Zaczynał liczyć od jakiś 10km/h więc.... przylepiłem drugi magnes na felge ale to znów licznik szalał. daremne rozwiązanie. Trzeba by na obwodze koła te magnesy rozmieścic idealnie równo a potem wpisać obwód koła, który chyba doświadczalnie sie ustali. szkoda zachodu.

A w Mfie czujnik jest tylko zdaje sie działa na innej zasadzie niż ten w liczniku rowerowym (zmiana oporu elektrycznego wraz ze zmianą prędkości)

 

Mam założony licznik rowerowy, magnesy założyłem 3 na piaście tylnego koła, każdy przy szpilce więc są równo a obwód koła podzieliłem na 3 i taką wartość wpisałem w licznik i pokazuje dokładną prędkość tak jak na naklejce na szybie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

http://www.sklep.agrohandler.pl/czujnik-zmiany-obrotow-wom-massey-ferguson-p29281.html tu jest błąd w opisie choć wszystkie czujniki liczby obrotów w mfie wyglądają tak samo... różnia sie dlugościa ale mają po 540 Omów

Ten czujnik jest bezpośrednio połączony z autotronic i z tego co pamietam przed modułem ma kable rozgałezione takze wisi kostka która jest w niektórych wersjach podpieta do wyswietlacza na słupku (datatronic chyba go nazywają). Fajnie by było zczytac pedkośc WOM i jazde... 

 

Sam autotronic to chyba tylko porównuje prędkość obrotową koła zębatego pompy z kołem zębatym WOM dla ustalenia poslizgu sprzegła WOM a pedkość jazdy potrzebuje do automatycznego rozłączenia przedniego napedu i dalej tych wartości sterownik nie udostępnia. Jak już cos kombinowac to trzeba sie podpiąć pod kostki czujników przed sterownikiem

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Mam rozumieć, ze wewnatrz jest wieniec i w momencie wykrycia zeba czujnik podaje 540ohm a gdy zeba wienca nie ma jest przerwa? Wiadomo ile zebów ma wieniec, lub ile impulsów na obrot? Myśle, ze na tym samym potencjale co moduł autotronic spokojnie by to chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raterro    1

hmm można by to zrobić na arduino, z systemem takim jak w rowerze, ale na powiedzmy 5, albo 6 magnesów, żeby dane były dokładne, i z arduino można pięknie na dowolny wyświetlacz LCD dać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

Mam rozumieć, ze wewnatrz jest wieniec i w momencie wykrycia zeba czujnik podaje 540ohm a gdy zeba wienca nie ma jest przerwa? Wiadomo ile zebów ma wieniec, lub ile impulsów na obrot? Myśle, ze na tym samym potencjale co moduł autotronic spokojnie by to chodziło.

 

czujnik umieszczony 1mm od koła zębatego.Te 540 ohm jest  w spoczynku. Później pójde do garażu i sprawdze czy ten opór sie zmienia w zależności od prędkości obrotowej kół zębatych... chyba że to ma jeszcze inną zasade działania i trzeba coś innego mierzyć... Ja elektronik nie jestem więc to są moje domysły

 

Tak jak pisał kolega wyżej.. przy 3 magnesach już licznik rowerowy działa ale... ja w zimie kiedyś ten czujnik urwał w śniegu wiec i jak już sie bawić to wolałbym te oryginalne czujniki wykorzystać

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Czujniki prędkości jazdy, obrotów WOM, obrotów silnika są indukcyjne. Nie ma problemu aby z ich wykorzystaniem zrobić wyświetlanie parametrów. Można do tego użyć mikrokontrolera z wyświetlaczem LCD, lub nawet układów cyfrowych z wyświetlaczami LED.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

kiedyś kolego pisałem do firmy sprzedającej elektronikę m in wyświetlacze czujniki i odpisali mi że nie dadzą rady nic wymyślić na podstawie tych czujników z jednym kablem, oferowali własne instalacje z czujnikami w miejsce fabrycznych ale koszt chyba był spory i dałem sobie spokój, pamiętam że oferowali także obrotomierze elektroniczne z sygnałem z alternatora i nad tym się głównie zastanawiałem

 

Co to za firma ?

Macie jakiś patent na obrotomierz??żeby zamontować od czegoś innego ,impuls z alternatora.

Ten z allegro za 60zł już miałem  wytrzymał rok czasy 300mth i się popsuł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

Czujniki prędkości jazdy, obrotów WOM, obrotów silnika są indukcyjne. Nie ma problemu aby z ich wykorzystaniem zrobić wyświetlanie parametrów. Można do tego użyć mikrokontrolera z wyświetlaczem LCD, lub nawet układów cyfrowych z wyświetlaczami LED.

No to na taką odpowiedź czekałem. Oszacuj koszty i wyceń włożoną prace i może bym kupił o ile cena nie będzie zaporowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Co do kosztów, to na razie trudno powiedzieć, ale myślę, że w kwocie 120-150zł powinienem się zmieścić. Chwilowo i tak mam sporo innej pracy, ale przy czasie postaram się opracować układ i wtedy mogę podać dokładne koszty. Spróbuję też zrobić jakoś prostą kalibracje, albo licznik impulsów , żeby nie trzeba było liczyć ilości zębów na kołach współpracujących z czujnikami, oraz uwzględniać przełożenia. Jeśli jesteś zainteresowany to możesz pisać na PW.

 

@konrad82

Nie ma również problemu aby zrobić obrotomierz współpracujący z alternatorem. W alternatorze jeśli nie posiada zacisku "W", należy wyprowadzić zacisk z jednej fazy, przed prostownikiem. Do tego sprawdzić przełożenie kół pasowych między silnikiem, a alternatorem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Winio    1

Zdradź jakieś szczegóły, jaki koszt, jak podłączone, gdzie kupiłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

produkcja, dystrybucja marian3p

A podłaczenie banalne...do fabrycznej  kostki koło autotronica + zasilanie trzeba sobie znaleźć i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    411

Kolejna odsłona Datatronic w wersji uproszczonej

post-120-0-63777600-1468867177_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez malutki22_12
      Witam
      Zakładam ten temat, aby podzielić się moim pomysłem, Może zaczne od początku.
      Kilka lat temu zepsuł mi się dwuwskaźnik, i wpadłem na pomysł że taniej będzie założyć zegary o żuka, przerobiłem tablice w której są umiejscowione zegary i miałem dodatkowo wskazanie ciśnienia oleju ( które później podłączyłem pod zbiorniki powietrza), i ładowanie. Wszystko pięknie działało, elektryczny czujnik temperatury wody też okazał się niezastąpiony. koszt tej przeróbki ok 20 zł bo zegary dostałem na szrocie. Po kilku latach bezproblemowej pracy wpadłem na lepszy pomysł. Otóż wymyśliłem sobie że założe zegary od poloneza. W polonezie jest prędkościomierz na linkie więc przełoże mechanizm i przerobie tarczę i będzie elegancko. Oprócz tego w polonezie jest elektroniczny obrotomierz i obmyśliłem że działa on na zasadzie impulsów, więc na półośce od strony nakrętki założe małą tarczę z magnesami, a na dekielku kontaktron( czujnik który zamyka obwód gdy w pobliżu jest magnes) w ten sposób zliczę prędkość obrotową półośki. A obrotomierz który po przerobieniu taczy, będzie wskazywał prędkość ciągnika Dodatkowymi korzyściami jest duża liczba kontrolek. Prace nad tą przeróbką juz zacząłem, tarcze już mam zaprojektowane i oddane do druku, będzie w ten sposób że same cyfry będą się podświetlać. Mechanizm obrotomierza ursusa zamontowałem w zegarach poloneza. I z moich wstępnych wyliczeń wynika że na półosi musi być 12 magnesów i trzba w obrotomierzu dolutować trzy kondensatory. Co do kosztów to są niewielkie:
      Zegary ok 30 zł (akurat miałem więć mnie nic nie kosztowało)
      druk tarczy 5 zł
      magnesy 10 zł
      kontaktron 2 zł
      kondensatory 2zł

      W sumie niecałe 50 zł, więc taniej niż kupić nowy dwuwskaźnik, A satysfakcja z pracy bezcenna. Co do mocowania, to wystarczy dorobić nową tą tablice co są zegary.
      Na razie nie mam aparatu więc nie wstawie zdjęć z moich prac. Co sądzicie o moim pomyśle?
    • Przez pAvCiO3oo9
      Witam. Mam pytanie do użytkowników tego modelu. Mianowicie czy jest jakiś sposób, by ciągnik pokazywał prędkość jazdy w kph zamiast w mph?
    • Przez darekwrzesinski
      Witam
      Mam problem w moim Dominatorze 68 z prędkościomierzem. Dokładnie chodzi o to że jak mam włączone obroty młocarni i przełączę na prędkościomierz wskazówka spada automatycznie na zero. Szukałem czujnika ale nie mogę go zlokalizować. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez PiotrChyliski
      Witam. Gdzie w Massey'u 8160 znajduje się czujnik prędkości? Padł mi cały sterownik i kupiłem drugi. Wszystko jest jak powinno i wszystko mi działa oprócz tego, że na czwartym biegu mogę jechać maksymalnie 25-30km/h na półbiegu B. Po wrzuceniu C kontroli A,B,C,D migają i automatycznie zrzuca mi na półbieg B. Z tego co wyczytałem mam komputer zaprogramowany na niższą prędkość. W poprzednim sterowniku miałem ograniczenie do 40km/h. Na chłopski rozum pomyślałem, że odepnę prędkościomierz lecz nie mam zielonego pojęcia gdzie on się znajduje. Według schematu doczytałem się, że jest to ta puszka plastikowa pod schodami z lewej strony. Odpiąłem ją od sterownika lecz nadal pokazuje mi prędkość. Jazda z rozrzutnikiem 25km/h jednak mnie nie satysfakcjonuje. Ktoś pomoże?
       
    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie przestal dzialac predkosciomierz elektryczny i wskazowkowy. Obroty i motogodziny dzialaja. Co moze byc przyczyna ?
      Temat przeniesiony do odpowiedniego działu
×