Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
malutki22_12

Zegary c- 362 od poloneza i prędkościomierz

Polecane posty

Witam

Zakładam ten temat, aby podzielić się moim pomysłem, Może zaczne od początku.

Kilka lat temu zepsuł mi się dwuwskaźnik, i wpadłem na pomysł że taniej będzie założyć zegary o żuka, przerobiłem tablice w której są umiejscowione zegary i miałem dodatkowo wskazanie ciśnienia oleju ( które później podłączyłem pod zbiorniki powietrza), i ładowanie. Wszystko pięknie działało, elektryczny czujnik temperatury wody też okazał się niezastąpiony. koszt tej przeróbki ok 20 zł bo zegary dostałem na szrocie. Po kilku latach bezproblemowej pracy wpadłem na lepszy pomysł. Otóż wymyśliłem sobie że założe zegary od poloneza. W polonezie jest prędkościomierz na linkie więc przełoże mechanizm i przerobie tarczę i będzie elegancko. Oprócz tego w polonezie jest elektroniczny obrotomierz i obmyśliłem że działa on na zasadzie impulsów, więc na półośce od strony nakrętki założe małą tarczę z magnesami, a na dekielku kontaktron( czujnik który zamyka obwód gdy w pobliżu jest magnes) w ten sposób zliczę prędkość obrotową półośki. A obrotomierz który po przerobieniu taczy, będzie wskazywał prędkość ciągnika :D Dodatkowymi korzyściami jest duża liczba kontrolek. Prace nad tą przeróbką juz zacząłem, tarcze już mam zaprojektowane i oddane do druku, będzie w ten sposób że same cyfry będą się podświetlać. Mechanizm obrotomierza ursusa zamontowałem w zegarach poloneza. I z moich wstępnych wyliczeń wynika że na półosi musi być 12 magnesów i trzba w obrotomierzu dolutować trzy kondensatory. Co do kosztów to są niewielkie:

  • Zegary ok 30 zł (akurat miałem więć mnie nic nie kosztowało)
  • druk tarczy 5 zł
  • magnesy 10 zł
  • kontaktron 2 zł
  • kondensatory 2zł

W sumie niecałe 50 zł, więc taniej niż kupić nowy dwuwskaźnik, A satysfakcja z pracy bezcenna. Co do mocowania, to wystarczy dorobić nową tą tablice co są zegary.

Na razie nie mam aparatu więc nie wstawie zdjęć z moich prac. Co sądzicie o moim pomyśle?

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

Pomysł fajny tylko jeszcze nie wiem jak rozwiążesz sprawę prędkościomierza. Z niecierpliwością czekam na fotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Noo nawet nawet :D Porób zdjęcia jak Ci to wychodzi :)

 

A z jakiego poloneza masz te zegary?? Z Borewicza czy z Caro?

Edytowano przez locke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zegary są z poloneza Caro. A oto i projekt tarczy e6aaf1db01b5a3fdm.jpg f13c3364bf6d616cm.jpg

początkowo tarcze miały byś wydrukowane na folii przezroczystej do drukarek w odbiciu lustrzanym, i podklejone białą folią która przewodzi światło. Ale z tego względu że skończył mi się atrament, oddałem to do druku do gościa który robii reklamy i ma to zrobić jak potrzeba.

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprócz tych przeróbek w ciągniku mam też świece płomieniową, podsufitke z półką w której jest radio, włączniki halogenów wycieraczek, zegarek. A najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest zamontowanie silniczka od wycieraczek od fiata 125p, dzięki temu wycieraczka zawsze zatrzymuje sie w jednym miejscu, oraz jest regulotor od 125p który załącza wycieraczkę co 5s, 10s, 15s itd.zamontowałem też elektryczne spryskiwacze od skody favorit. I z tego względu że ciągnik pochodził z SKR-u ktoś mu wyjął nagrzewnice, więc zrobiłem trzy stopniową na bazie tej od skody favorit. zrobiłem światła awaryjne z przerywaczem od 126p, a do kierunkowskazów zastosowałem elektroniczny od MF. Stacyjka od NYSY (odpalanie z kluczyka) . A przełącznik od kierunków od Stara 660 przy kierownicy ( dosyć uniwersalny i niezawodny). Obecnie robie te zegary, a później tapicerke na błotnikach. Może ktoś wie jak zrobić gaszenie z kluczyka, myślałem nad siłownikiem gaszenia od Lublina ale nie wiem. Ma ktoś może jakiś pomysł co z tym gaszeniem? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzę ze kolega planuje spore przeróbki dodaje moja wersje tylko ze ja mam cala deskę wstawiona z Poldka a w c362 powinno być jeszcze łatwiej bo już nie ma zbiornika w kabinie u mnie jest skrócony i kończy się równo z kabina (ale to sie zmieni) zdjęcie trochę nie aktualne bo z lewej strony tu gdzie widać czujnik ciśnienia jest oryginalny obrotomierz a czujnik wstawiony jest w zegary tez od Poldka tylko te kwadratowe w miejsce prędkościomierza i nie wiem czy takie wyskalowanie tych oryginalnych ci się uda

 

http://www.agrofoto....-c-360-wnetrze/

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/322791-ursus-c-360/

Edytowano przez adrian07091994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ostatnio też się zastanawiałem jak do zwykłej c-360 zaadaptować takie zegary. Twój pomysł nawet fajny, tylko te wykończenie z prawej strony jakby dało się poprawić. Co do wyskalowania, to obrotomierzu będzie mechanizm orginalnego z c-360 w miejscu prędkościomierza, więc z tym nie ma problemu, a co do prędkościomierza to wyliczyłem wstępnie tak ok 4,27m ( zależy od stanu opon) taka odległość ciągnik pokonuje na 1 obrót kołem, czyli 20km odpowiada 4683obr więc 20km/h odpowiada 4663obr/h = 78 obr/min a potrzeba 4000obr/min wg przerobionej przezemnie skali więc jak dam na czujniku 12 magnesów to 78obr/min będzie odczytywane jako 78obr*12magnesów=936obr/min co skoryguje tymi kondensatoramix4 i potencjanometrem w obrotomierzu... (gdyby kondensator zwiększyć x2, nie trzeba by było tarczy przerabiać, ale by była lipa bo wskazówka by niewiele się podnosiła). Ewentualnie przyjmuje margines błędu ok 1%( na zużycie opon) :D myślę że powinno działać... może i ty kolego adrian07091994 zrobisz u siebie prędkościomierz ? :)

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skoro mówisz ze obrotomierz zmieścisz w tych zegarach to jak będziesz przerabiał ścieżki od zegara bo przecież oryginalny obrotomierz c360 jest większy od tego z poloneza bo mi się nie zmieścił ani do kwadratowych ani okraglych druga deska i cale zegary te nowsze lezą w garażu bo miałem tej zimy przerabiać ale odpuściłem za dużo komplikacji a teraz nie mam na to czasu ale kiedyś te deskę tez wywalę i zrobię cały pulpit od nowa po swojemu tak jak ma użytkownik rafal29 http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/184808-ursus-c-360/ a tak w ogóle po co ci ten prędkościomierz w c360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ten mechanizm wyjąłem z obudowy i jak to mówią jak się popieści to się i zmieści. Otóż już mam go dopasowany wyciąłem troche z tyłu obudowy i zrobiłem coś w rodzaju płyty redukcyjnej. obrotomierz znajduje się w miejscu dawnego prędkościomierza. Jak dorwe jakiś aparat to zrobie fotki. :D A prędkościomierz jest potrzebny troche dla bajeru i satysfakcji, ale i się przyda czasem, w te wakacje dużo km zrobiłem ciągnikiem ze słomą i po słome i nie ukrywam że by sie przydał w trasie... No i nie będzie pustej luki w zegarach :D

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i troche zrobione :)

2c4e973bf8abafafm.jpg9d6dca6cdc5775fdm.jpg78ded8653fa9464dm.jpge94d253186cc5c35m.jpg

Oceńcie jak wyszło :D Myśle że do wiosny się wyrobie ze efektem końcowym :D

Edytowano przez malutki22_12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wbar7777    0

witam. szukam foto od połączeń przewodów ursus c-330 do zegarów

bo wymieniłem tylko nie wiem jak połączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez userr888
      Witam
      Ostatnio zakupiłem zetorka 8045 w stanie bdb. Niestety miał zdekompletowany pulpit Kupiłem brakujące zegary i mam kilka pytań...
       
      1. W którym miejscu podłącza się do silnika linkę licznika motogodzin (tak wiem jestem nobem )
      2. Do czego służy ten zegar?
       
      http://www.fotosik.p...48c6b19af5.html
       
      3. Co to jest? Znalazłem to pod pulpitem... wychodzi z tego wiązka kabli ale za cholerę nie mogę dojść co to jest ;[
       
      http://www.fotosik.p...ad516b5369.html
    • Przez piotr_
      Witam,
      mam pytanie, może ktoś z was ma w swoim zetorze takie zegary:

      nie bardzo wiem jak się nimi posługiwać tzn. czy jak klikne na ikonke z traktorkie to powinno to wyswietlac czy wrocic spowrotem tam gdzie bylo i w jaki sposob mozna tuaj sprawdzic liczbę motogodzin, i jeszcze co to jest to 220 1/min?
    • Przez ukasz
      Planuje zamontować zegary od renault 19 do 330, o ile ze wskaźnikami temperatury, paliwa oraz kontrolkami niema problemu z dojściem co i jak trzeba podłączyć to ze wskaźnikiem ciśnienia oleju nie mogę (nie kontrolka). Sam wskaźnik jest dobry bo jak podłącze bezpośrednio pod niego masę, zasilanie a na trzeci masę przez potencjometr to ładnie pracuję. Jednak jeżeli zamiast potencjometru podłącze czujnik od r 19 to wskazówka albo jest z jednej strony albo z drugiej. Podłączając miernik do czujnika faktycznie sytuacja wygląda tak iż bez ciśnienia jest opór o jakiejś tam wartości, po przekroczeniu granicznego ciśnienia przerwało obwód. Wcześniej myślałem iż czujnik ten będzie tak jakby proporcjonalny ale nie. Teraz moje pytanie wie ktoś jak to jest rozwiązane? Śledząc ścieżki ze wskaźnika sygnał "przebiega" przez jakiś układ, niebezpośrednio do kostki. Wiec czy ciśnienie jest z jakiegoś innego czujnika, a ten jest tylko do kontrolki? Czy jeszcze jakoś inaczej jest to rozwiązane
    • Przez pAvCiO3oo9
      Witam. Mam pytanie do użytkowników tego modelu. Mianowicie czy jest jakiś sposób, by ciągnik pokazywał prędkość jazdy w kph zamiast w mph?
    • Przez darekwrzesinski
      Witam
      Mam problem w moim Dominatorze 68 z prędkościomierzem. Dokładnie chodzi o to że jak mam włączone obroty młocarni i przełączę na prędkościomierz wskazówka spada automatycznie na zero. Szukałem czujnika ale nie mogę go zlokalizować. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
×