Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Akurat pompy wtryskowe Zetorów (szczególnie Majorów) nie są zbyt wytrzymałe. Nie wiem skąd to się bierze (w końcu to pompy rzędowe), ale są nadwrażliwe na jakość paliwa.

Niestety porównanie nowego Crystala do serii U Ursusa nie ma sensu, bo ta seria nie istnieje. Do tego to, co Ursus pokazał nawet do Zetora ma daleko. Może nie technicznie (bo części są markowe), ale wykończenie, kabina, opcje wyposażenia - to już chyba Belarusy są lepiej dopracowane w tym zakresie. Oczywiście U-4150 był tylko prototypem, więc praktycznie tematu nie ma.

Crystal Traktor to marka ciągników, a Crystal Zetora to model - jest różnica. Skoro np. samochód Warszawa mógł się tak nazywać, jak stolica i miasto nie protestowało, to chyba w przypadku Crystala nie ma też problemu.

Sam Zetor Crystal jest dowodem na rozwój firmy. Idą do przodu, wprowadzają kolejne modele. Nie komplikują sobie i użytkownikom ciągników życia. Ciągnik jest na podzespołach mniejszych Zetorów (np. jeśli w kabinie Proximy kierowca się mieści i ma niezły komfort to po co budować od nową kabinę do większego ciągnika?). Dzięki temu produkcja jest tańsza i właściciel nowego ciągnika nie musi szukać części, bo te są już od dawna na rynku.

Ursus niestety idzie w drugą stronę i już oferuje 2 kompletnie inne serie ciągników i zamierza dorzucić trzecią - jakby chociaż kabina nie mogła być ta sama.

Crystal Traktor przez kiepską reklamę (o ile ta istnieje w naszym kraju), kiepski design (dużo rolników kupuje wzrokiem) i brak silnej marki (Crystal jest praktycznie DF-em w polskim wdzianku) ma znikomą sprzedaż w Polsce. Zetor Crystal mając ww. trzy elementy z łatwością może wyprzedzić polskie Crystale i Ursusy serii U.

Taka jest prawda... :(

Opublikowano

Dla Pronara ciągniki nie są priorytetem i ich reklama ostatnio też zanikła. Do tego duże Pronary są tak popularne jak Crystale. Zetor i tak prędzej się od nich sprzeda, o ile rolnik nie będzie chciał zachodniego ciągnika. W przedziale takiej mocy jest spora konkurencja i Zetor będzie wygrywał raczej prostotą i (powinien) ceną, ale jakość, wyposażenie, komfort będą daleko za np. JD, MF, itd.

Opublikowano

Bełkot, tego nie da się czytać. Więc teraz pewne fakty:

Zetor w 1968 rozpoczął produkcję serii CRYSTAL.

W roku 1998 skończył się 30 letni okres ochronny dla używania nazwy Crystal na ciągnikach

Słowacka firma HTC czyli właściciel Zetora w 2014 zarejestrowała nazwę "ZETOR CRYSTAL" a niedawno także "ZETOR SUPER"

Nikt w Polsce nie zarejestrował nazwy Crystal jak można wyszukać na stronie: http://www.wipo.int/branddb/en/

Jak na razie Ursusy U-4150 jak i U-6150 to ciągniki widmo. Każdy o nich słyszał ale nikt ich nie widział.

Nowy Zetor Crystal dzieli przekładnię i tylny most z Forterrą HD

@FINN skąd wiesz o tej skośnookości w Zetorach?

 

Kiedyś czytałem w jakimś czasopiśmie rolniczym, chyba RPT  , że wykupili udziały w Zetorze i jakimiś dyrektorami od czegoś tam są jacyś Young i Yang... ;) Od tamtej pory Zainteresowanie Zetorem bardo gwałtownie spadło  ;)

Opublikowano

Zetor Crystal wydaje się być ciekawym ciągnikiem. W końcu mamy 6 cylindrowego Zetora - szkoda tylko że nie jest to silnik Zetora ale z drugiej strony zamiast tworzyć jakiś wynalazek kupili silnik od renomowanej firmy. Teraz można będzie powiedzieć ( oczywiście w dużym uproszczeniu) że Zetor ma silnik od Fendta, bo Fendt też ma silniki od Deutz AG.

 

W końcu zetor w ciągu ostatnich kilku lat zrobił coś na czym np. mi bardzo zależało mianowicie wprowadził rewers ehr do Forterry, zrobił większy rozstaw osi w Forterze hsx i jeszcze większy w Forterze HD. Dodatkowo w końcu wprowadzili amortyzowaną oś i amortyzowaną kabinę. No i w końcu weszli w segment ciągników ponad 150 konnych.

 

Zwróćie uwagę na rozstaw osi Zetora Crystala - to jest 284 cm. Dla porównania NH T6.155 (6 cyl) ma 263 cm - ponad 20 cm mniej. NH T7 do modelu 210 ma rozstaw osi 273 cm a od modelu T7.220 jest to 288 cm. Tak więc na tle w tym przypadku niebieskiej konkurencji Zetor wypada w tym aspekcie bardzo dobrze. Tutaj Zetor mnie pozytywnie zaskoczył, bo im większy rozstaw osi tym większa stabilność ciągnika oraz większy uciąg - wadą Forterry jest krótki rozstaw osi i ciągnik często tracił uciąg bo skakał.

Ciekawe jak wypada porównanie masy Zetora Crystala z podobnej mocy ciągnikiem konkurencji.

Opublikowano (edytowane)

Poczekajmy do września zobaczymy czy Ursus czy zetor będzie lepszy. Po drugie któryś z kolegów pisał że Ursus wprowadza kilka serii i się cofa to zetor również się cofa ma 4 serie. Poza tym zetor wprowadzał kilka lat ten ciągnik więc nie wiem czego czepiacie się ursusa. Gdy zetor wprowadzał swój ciągnik kilka lat nikt nic nie mówił. Ursus trochę się spóźnił a wy już gadacie poza tym nie wiem był gdzieś filmik o dużych traktorach ursusa ale nie wiem czy to prawda że one wejdą do produkcji. Zaraz będzie napisane że chwalą się tym modelem U-4150 jest na stronie i w katalogach a niema go w produkcji a ja słyszałem że na jesień wszystkie ciągniki C, seria U mówi się tu o ciągniku 150 km że wejdzie do produkcji. 

 

Znalazłem filmik tylko te ciągniki są na afrykę a to przypadkowo na facebooku ale gdzieś jeszcze był taki filmik

 

https://www.facebook.com/video.php?v=1091519280861905&set=vb.211432502203925&type=2&theater

Edytowane przez Graham
Opublikowano

Mnie z kolei ciekawią dwie rzeczy.

Dlaczego nie wprowadzili własnej szóstki, mieli opracowaną dla prototypu Maxterra.

Oraz czy podzespoły wytrzymają te 160KM bo o ile skrzynia byłe wiele razy modernizowana i możemy założyć, że była już dostosowana pod większą moc, jak i nowy szerszy tylny most dla Forterry HD jest dostosowany do podnośnika o tyle przekładnia główna (mechanizm różnicowy) jak i zwolnice planetarne są chyba nadal te same co w UR III gdzie gdy ta seria była prezentowana w 1991 roku max moc tej serii była 95 KM.

Opublikowano

Dlaczego nie użyli własnej 6? Zapewne dla tego że nie spełnia ona wymogów norm emisji spalin, a zakup gotowego silnika wychodzi taniej jak opracowanie silnika spełniającego normy obecne i przyszłe.

Opublikowano

Powinni zrobić jakiś system co po 100 godz samoistnie by się dezaktywował i pracował jak stary, dobry diesel  :) Dalej to przecież ciągnik używany więc normy go nie obowiązują. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam takie pytanie. Dlaczego ursus i zetor nie produkują już tych swoich przednich mostów. Moim zdaniem są to jedne z najlepszych mostów do tura?

Edytowane przez Graham
Opublikowano (edytowane)

O Maxterrze to zapewne trzeba zapomnieć, choć jak dla mnie lepiej się ona zapowiadała w 2009, jak ten w 2015...

Swoją drogą cena Forterry 150HD w wersji Limited Poland wynosi 315 000 ;) jakby to kogoś interesowało...

Edytowane przez bobcat2250

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v