Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie co to może być gdy jade po drodze ciągnikiem t-25 to mi coś huczy tak jak by strzelało tak jak by w tylnym kole z lewej strony czy jest to możliwe ze trzeba wymienić lużyska na pół ośce?olej w dzwonicach i skrzyni jest.

Opublikowano

co do strzelania w kole to miałem to samo, podczas jazdy coś strzelało czy też zgrzytało była po prostu popuszczona jedna śruba na obręczy koła, po wymianie śruby na nową wszystko ucichło:)

Opublikowano

Dużo trzeba rozbierać?I myślę że tylko od tyłu będę musiał rozbierać bo do skrzyni nie chce mi się zaglądać.

 

Jeszcze tego nie wymieniałem ale widziałem u sąsiada. Żeby nie spuszczać oleju ze skrzyni musisz wjechać tyłem na jakiś podest np. górkę żwiru tak aby ciągnik był mocno przychylony do przodu aby olej ściekł. Napisz jak wymienisz bo mi też delikatnie cieknie bo w lecie nawinęło trawy na wałek i pewnie uszkodziło te simeringi. Dobrze, że jest to tak zrobione, że można odkręcić tylko pokrywę i wymienić a nie trzeba skrzyni rozbierać.

Opublikowano

Mam kilka pytań do użytkowników tych ciągników (jako sympatyk). Czy belka narzędziowa (listwa) pasuje od c 330 tzn. czy mieści się między kołami i wchodzi w przeguby. Czy sprzęt (np pług) który przypina się do małych ursusów można przypiąć do T25, jaka jest średnica przegubów w które wchodzi belka narzędziowa. Czy można do niego przypiąć przyczepę - on nie posiada instalacji pneumatycznej. Były różne wersje tych ciągników - które omijać przy kupnie, na co mam zwracać uwagę (chodzi o rzeczy których nie widzi na pierwszy rzut oka osoba kupująca).

Opublikowano

Mam kilka pytań do użytkowników tych ciągników (jako sympatyk). Czy belka narzędziowa (listwa) pasuje od c 330 tzn. czy mieści się między kołami i wchodzi w przeguby. Czy sprzęt (np pług) który przypina się do małych ursusów można przypiąć do T25, jaka jest średnica przegubów w które wchodzi belka narzędziowa. Czy można do niego przypiąć przyczepę - on nie posiada instalacji pneumatycznej. Były różne wersje tych ciągników - które omijać przy kupnie, na co mam zwracać uwagę (chodzi o rzeczy których nie widzi na pierwszy rzut oka osoba kupująca).

 

Belka pasuje od C-330. Jest tylko nieco szersza, ale to nie przeszkadza żeby ją założyć. Kule "przegubów" maja taką samą średnicę jak w innych mniejszych traktorach czyli jak w większości traktorów. Maszyny polowe w większości przypadków pasują. Możesz mieć problemy np: z opryskiwaczem Akpilu przeznaczonym do traktorów klasy C-360 i większych. U mnie przeszkadzały błotniki i ogólnie wydaje się, że jest za blisko traktora. Poza tym sterowanie tym opryskiwaczem jest dostępne po otwarciu tylnej szyby, a jak wiadomo oryginalnie tylna szyba w t-25 się nie otwiera (zawsze można przerobić tak żeby się otwierała). Możesz też mieć problemy z maszynami napędzanymi od WOM. Ze względu na krzyżujące się łańcuchy belek trzypunktowego układu zawieszania narzędzi (TUZ). Ruscy rozwiązali ten problem poprzez zmianę miejsca zamocowania łańcuchów. Łańcuchy trzeba odkręcić z jednej strony belek i przykręcić do otworów we wspornikach do których są zamocowane belki. Otwory te znajdują się w najniższym miejscu wsporników. W ten sposób będziesz mógł używać kopaczki do ziemniaków, przewracarki pasowej do siana, kosiarki rotacyjnej, glebogryzarki i innych maszyn napędzanych od WOM. Ogólnie nie polecam pracy z glebogryzarką, gdyż maszyna ta nie ma zwykle fabrycznego sprzęgła przeciążeniowego, a T-25 kiepsko znosi nagłe szarpnięcia w momencie złapania przez glebogryzarkę kamienia. Można tej maszyny używać, ale raczej na świeżo zaoranym i niezbyt kamienistym polu. Ja mam swoim gospodarstwie oprócz t-25 też większe ciągniki, ale np. do kosiarki rotacyjnej i rozrzutnika obornika wolę używać t-25. Przy koszeniu przydaje się jego zwrotność (mam nieco podpiłowane ograniczniki) i niskie zużycie paliwa, a przy okazji szyby są tanie ;).

Przyczepę można do niego zaczepić, ale jeśli chcesz być w zgodzie z przepisami ruchu drogowego powinna to być najlepiej przyczepa z hamulcami hydraulicznymi, bo w taki mechanizm uruchamiania hamulców jest ten traktor fabrycznie wyposażony lub założyć instalację pneumatyczną.

Przy kupnie trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na stan tego traktora. Starszy, ale mało używany traktor może być lepszy od nowszego, ale za to zjeżdżonego. Ogólnie też polecam wersje t-25 z rewersem, tzn z drugą wajhą do zmiany biegów, którą się zmienia bieg z wstecznego na ten do przodu. Ale uważaj, bo stare wersje tego traktora miały też 2 wajchy, ale to było zupełnie inne rozwiązanie i o tym traktorze wiele nie powiem, bo takiego nie miałem. Silnik powinien się dość łatwo uruchamiać, chodzić równo, nie powinien kopcić, tzn może lekko kopcić zaraz po uruchomieniu zanim się rozgrzeje. Po rozgrzaniu nie powinno być prawie widać dymu z tłumika. Trzeba zwrócić uwagę jak się przełączają biegi, czy wszystkie wchodzą i nie ma za dużych luzów na wajchach. Jeśli wajcha od rewersu jest zbyt luźna tzn. bieg wchodzi niepewnie a wajcha lata na boki luźno to jest duże prawdopodobieństwo że zużyły się podkładki w rewersie i trzeba go podregulować. Sprawdź czy działa blokada. W tak małym traktorze to ważne urządzenie ;). Sprawdź też sprzęgło. Najlepiej ruszyć z dużego biegu np. z piątki. Powinno się udać ruszyć bez większego problemu i bez szarpania. Można odkręcić dekiel zakrywający dostęp do sprzęgła i zajrzeć jak się zachowuje np. łożysko. Czy podczas wciskania sprzęgła nie dochodzą jakieś dziwne odgłosy, albo jeszcze gorzej - widać iskry. Jeśli iskrzy sprzęgło do zrobienia. Sprawdź układ kierowniczy. Zwróć uwagę na luzy. Nie wszystkie luzy da się łatwo zlikwidować. Duży luz może być spowodowany zużyciem przekładni kierowniczej. Zwróć uwagę na przecieki. Co prawda w tym traktorze wycieki oleju się zdarzają, ale jeśli ktoś je na bieżąco usuwa traktor nie będzie wyglądał jak oblany przepalonym olejem. Na koniec sprawdź układ hydrauliczny. Zaczep na podnośnik jakąś ciężką maszynę, wyłącz silnik i poobserwuj jak szybko opada. Generalnie w nowym traktorze pług powinien się utrzymać w powietrzu przez kilka dni ;).

Na koniec. Najlepiej kupować taki traktor z kimś kto się na tych traktorach zna. Niektóre rzeczy po prostu słychać ;).

I jeszcze rada. Olej w pompie wtryskowej powinno się w tym traktorze wymieniać co około 30-50 mth. Jeśli pompa jest cała w ropie to najprawdopodobniej nikt nigdy nie wymieniał oleju. Taka pompa długo nie wytrzyma. Zapytaj jak często zmienia olej w pompie wtryskowej.

Opublikowano

Znaczna porcja istotnych informacji od Members - dzięki. Niewiele jest ofert sprzedaży tych ciągników, jeżeli są to w bardzo złym stanie technicznym. W jakich rejonach można kupić władimirca bezpośrednio od rolnika a nie od pośrednika.

Opublikowano

Ja mam sprawę z innej beczki. Chodzi o sprzęgło w t-25 od paru dni czuję, że pod obciążeniem ciągnik przestaje ciągnąć a po zatrzymaniu śmierdzi ze sprzęgła. Do tego jeszcze słychać jak lata łożysko oporowe te na sprzęgle słychać jak się tłucze w czasie jazdy.A teraz najgłupsze pytanie :lol: Orientuje się ktoś czy wytrzyma mi to do wiosny?

 

Na początku myślałem, że te odgłosy wychodzą ze skrzyni ale wystarczy trzymać ręką sprzęgło to czuć "wibrowanie" i nasila się wtedy gdy sprzęgło jest całkiem odciągnięte od łożyska. Biegi wchodzą ładnie wszystko tylko sprzęgło ciągnie. Odstęp między łapkami a łożyskiem ok 2-3mm tylko straszny luz ma łożysko...

Opublikowano

Jeśli całą zimę przestoi to do wiosny śmiało wytrzyma. :lol:

 

U mnie tak tarcza była zużyta aż mi nity wokół spustu na wałek općieło. B) Już rok minął jak mam nową tarcze i teraz nawet nie zawyje sprzęgł a silnik stanie,a wcześniej z przyczepą na 2 nie mógł się zebrać.Jak będziesz wymieniał tarczę to załóż wentylowaną.

Opublikowano (edytowane)

Koledze pewnie chodziło, że sprzęgło tak dobrze trzyma, że ciągnik zdusi, a sprzęgło się nie poślizgnie. I tak powinno być.

Na pewno masz coś nie tak bo łożysko oporowe jak się puści pedał sprzęgła to ma się już nie kręcić, a ty je słyszysz.

Odstęp łożyska od łapek ma być albo 2 albo 3mm , albo to albo to ustawione z dokładnością, bo przy takiej rozbieżności to na pewno nie będzie chodzić.

A skoro masz luz na łożysku to o ten luz masz większy skok sprzęgła czyli brakuje do pełnego wyprzęgania i dlatego sprzęgło ciągnie.

A tarcze masz już pewnie zajechaną(może zaolejoną) i dlatego się ślizga, może docisk słaby i też będzie zjadać tarcze.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Pewnie łożysko jest albo zużyte albo zatarte i łapki trą o łożysko w czasie wysprzęglania. Stąd wibracje i smród ze sprzęgła.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v