Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Co jest nie tak że Mój Władek na zimnym silniku dymi na niebiesko? Jak się troszkę rozgrzeje to tak dymi tylko przy dodawaniu gazu, a na równych obrotach nie dymi.

 

Przyczyna barzo prozaiczna --po prostu zimny przechłodzony silnik , sam przecierz napisałeś - jeśli nie ma

innych objawów  (branie oleju)  to nie ma się czym martwić

Opublikowano

Witam, mam pewien problem z zawieszeniem t25,wybiły się otwory zabezpieczające w przedniej belce, są jajkowate. Chodzi o te otwory po dwóch stronach belki w których są włożone bolce którymi reguluje się rozstaw przedniej osi. Lewa zwrotnica jest delikatnie pochylona i prze skręcaniu drążki zahaczaj a o siebie. Może ktoś rozwiercał czy w ogóle da się to rozwiercić? Oryginalny otwór chyba 18mm.

Opublikowano

Wszystko się da rozwiercić. T o nie jest wina tych luźnych bolców jak to nazwałeś, tylko to powinno być mocno skręcone śrubami, które są w tylnej części tej belki, wtedy sworznie nie złapią luzu. Ja maiłem podobną sytuację z prawej strony. Podczas remontu miałem samą belkę na wierzchu więc zrobiłem to na wiertarce stołowej. Dorobiłem grubszy sworzeń i jest git.

Opublikowano

Ok dzięki jak pożyczę wiertarkę na wiertło 20 to przewiercę a jak nie to dopiero na wiosnę wszystko rozbiorę i na stołowej. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie rozrusznika. Przerywa podczas odpalania z kluczyka, jeśli pale na zwarcie to kręci elegancko lub jak podepnę na chwile + pod małą śrubę  rozrusznika. Rozrusznik mam oryginalny, wymieniłem przekaźnik pod deską i przewód od niego do rozrusznika. Rok temu była wymieniana stacyjka wraz z całą instalacją. Czy możliwe, że to stacyjka przerywa?

Opublikowano

Problem jest ze spadkiem napięcia w instalacji w momencie sporego obciążenia akumulatora spowodowanego rozruchem.

Przy niskim napięciu zasilania przekaźnik rozłącza się, wyłączając rozrusznik. Brak obciążenia, napięcie w górę, przekaźnik załącza się ponownie uruchamiając rozrusznik i tak w kółko. Przy słabym akumulatorze problem się pogłębia.

Do sprawdzenia przewody głównoprądowe zasilające instalację. Poczynając od przewodu na włączniku elektromagnetycznym na jednej śrubie z przewodem plusowym z akumulatora, podpięte do amperomierza, na złączu pod deską przykręconą do skrzynki akumulatorów i do przekaźnika rozruchu.

Proponuje schemat w dłoń i przeanalizować układ rozruchu.

 

Opublikowano

Przecież jest podpisane WOM.

Prędkość obrotowa wałka WOM zależna od obrotów silnika.

Prędkość 540 a dokładnie 557 obr/min osiąga przy 1800obr/min wału silnika.

Przy 5 ma 500 przy 4 ma 400 itp. Mnożnik razy 100.

Skala z liczbami poniżej to obroty silnika, także mnożnik razy 100.

Opublikowano

Problem jest ze spadkiem napięcia w instalacji w momencie sporego obciążenia akumulatora spowodowanego rozruchem.

Przy niskim napięciu zasilania przekaźnik rozłącza się, wyłączając rozrusznik. Brak obciążenia, napięcie w górę, przekaźnik załącza się ponownie uruchamiając rozrusznik i tak w kółko. Przy słabym akumulatorze problem się pogłębia.

Do sprawdzenia przewody głównoprądowe zasilające instalację. Poczynając od przewodu na włączniku elektromagnetycznym na jednej śrubie z przewodem plusowym z akumulatora, podpięte do amperomierza, na złączu pod deską przykręconą do skrzynki akumulatorów i do przekaźnika rozruchu.

Proponuje schemat w dłoń i przeanalizować układ rozruchu.

 

Akumulatory prawie nowe i naładowane. Wszystkie  połączenia  wyglądają dobrze, instalacja jest nowa wymieniłem  też przekaźnik, włącznik  masy  wymieniony na dużo większy przekręcany na zewnątrz traktora (trochę to denerwujące bo czasami wskoczę do ciągnika i zapomnę go przekręcić). Problem z przerywaniem zniknął na jakiś miesiąc po rozpołowieniu ciągnika (było wymieniane łożysko oporowe, nie wiadomo czemu ciągle się zaciera) wyjmowany był rozrusznik i odłączane kable od alternatora. Po skręceniu rozrusznik działał a teraz znowu to samo. Morze te kable od alternatora mają coś do odpalania ?.

 

Opublikowano

U mnie kilka razy zauważyłem jak zaiskrzyło między podłogą a dźwignią odprężnika. Też się muszę przyjrzeć masie a szczególnie chyba tej plecionce między kolektorem ssącym a pomostem bo tamtędy przechodzi prąd z akumulatorów na silnik.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v