Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tak ale chciałem tu zaznaczyć że mogą wykorzystywać części ze starych ursusów. A poza tym sama modernizacja długo by trwała więc trzeba coś działać w stronę nowej lepszej skrzyni.

Opublikowano

czasami lepiej zrobić coś od zera niż coś modernizować na siłę,co to da że jest projekt skrzyni starego typu, części leżą na hałdzie  czy jak że lepiej je brać ? i co dalej będzie narzekanie że stara jest i źle zaprojektowane

Opublikowano

Proxima ma skrzynię przekładniową i tylny most z dawnej serii Major URI a silnik URIII i jest on pochodny od URII czyli u nas serii ciężkiej. Można by polemizować nad skrzynią Proximy Power bo ona pochodzi od Forterry i być może w niej jest coś z URII

Opublikowano

Macie problemy ja powiem w prost co im to da jak robią nowe ciągniki które mają bajery które człowiek pierwszy raz na oczy widział jak tu wiedziesz w bagniste pole z pługami i ci staje bo jak widziałem u mojego szwagra tego zetora proxime tylko 85 to koła wąskie jak w c 360 ;P I weź tu coś zrób wole coś mocnego starego co wszystko żeliwne, masywne i trwałe chociaż nie wszystkie były trwałe jeszcze takie coś walneli z tymi filtrami itp w tej unij każdy ciągnik który ma np. filtr cząsteczek to ma o 10-15km mniej a płacisz za moc która powinna być a jej nie masz... No i co wam tu powiedzieć.. Nie tylko Ursus jak i Zetor mają problem z wagą to dotyczy wszystkich ciągników wiem że tylko gadam o tej wadze w każdej odpowiedzi itp ale to jest najważniejsza rzecz bez wagi nie ma uciągu czyli w ciężkich pracach np. orka głęboka to nie dadzą sobie rady teraz robią te ciągniki by ładnie wyglądały może przez te emisje spalin by jakieś dźwięki jeszcze oddawały bo teraz to chodzą jak samochód i pracują jak samochód czyli nie na pole tylko do kościoła się powinno jeździć jak widzę taki kolega z sąsiedzkiej wsi kupił sobie fendt 712 vario z turem nowego i od nowości jeździ nim tylko do kościoła jak by się chwalić nim chciał i czy to jest mądre ? chyba nie.. To tyle z mojej strony pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam Case i powiem ze więcej tej marki nie chce miałem większe oczekiwania do niej:( Kolega ma Zetorki i powiem tylko tyle ze ja już sowje remontowałem a on Zetorków jeszcze palcem nie ruszył a godzin maja jeszcze raz tyle co moje. I podjełem decyzje ze w tym roku kupuje dwa Zetorki Forterre HSX i Proxime Power, wiec pod koniec roku cos na ich temat powiem. A i pala tyle co moje Case:)

Gość BestZetor
Opublikowano

Coś na temat nowych Majorów : http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/ciagniki/zetor-major-nowe-modele-61-i-75-km,63.html

Opublikowano

Tyle było hejtowania ze zetor 150KM i 4cyl i ze mała pojemnosc silnika a tu prosze ursus U-4150 też 150Km też 4cyl. i pojemnosc nawet ciut mniejsza od silnika zetora i co zetor wyżyłowany a ursus nie?

Opublikowano

Tyle było hejtowania ze zetor 150KM i 4cyl i ze mała pojemnosc silnika a tu prosze ursus U-4150 też 150Km też 4cyl. i pojemnosc nawet ciut mniejsza od silnika zetora i co zetor wyżyłowany a ursus nie?

 

Jak ktoś się dobrze zna to od razu powie że to złom bo ciągniki które dobrze pracują lubią paliwo a to przeżyje z 6 lat nawet i mniej i będzie silnik do regeneracji, robią 4 cylindrowy bo tańszy oni  dużo zaoszczędzą a rolnikom wcisną cenę kosmiczną tak zawsze jest i będzie że z rolnika jakąś za przeproszeniem pi**ę robią..

Opublikowano

No ale są już też inne czasy niż kiedyś, gdzie w samochodach z silnika 1.6 było 80-90 KM. Teraz z 1.2 można mieć spokojnie 100 koni i to samo jest z ciągnikami 

Opublikowano

Co nie znaczy, że to dobrze. Podnoszenie sprawności silnika jest OK, ale nie wysilanie. Silnik 4 cyl. i 150 KM jest trochę jak człowiek pod respiratorem - utrzymuje go przy życiu aparatura.

Opublikowano

Jeszcze nie tak dawno jak ciągniki 110-130 km zaczęły mieć 4 cylindry zamiast 6 to też bardzo dużo ludzi mówiło że to nie będzie mialo siły,że szybko się będzie zużywać bo są za bardzo wysilone itp.

Na wszystko potrzeba czasu,pojawi się więcej czwórek 150-170 km,zrobią kilka tysięcy godzin i ludzie zobaczą jak to pracuje to też się do nich przekonają.

Opublikowano

Pewnie tak. Jeszcze inną sprawą jest długość ciągnika i ciężar. 6 cyl. jest dłuższy przez co bardziej stabilny i lepiej dociążony ma przód w porównaniu do 4 cyl.

Opublikowano

No ale są już też inne czasy niż kiedyś, gdzie w samochodach z silnika 1.6 było 80-90 KM. Teraz z 1.2 można mieć spokojnie 100 koni i to samo jest z ciągnikami 

 

naprawdę wszystko będzie śmigać jak będzie mieć 150km w 4 cyl tylko że jak ktoś ma ciężką nogę to szybko się silnik zniszczy a w samochodzie nie dajesz gazu do pełna więc się nie zużywa szybko ciągnik który 150km powinien mieć 6 cyl był by wytrzymalszy ;)

Opublikowano (edytowane)

Mniejsza masa w 4 cylindrach jest dobra przy lżejszych pracach albo przy maszynach które nie obciążają mocno tyłu.Wtedy większa masa jest zbędna bo przez nią ciągnik ma ciężej i zawsze więcej spali.

A do cięższych prac zawsze można założyć na przód jakiś solidny obciążnik,dociążenie zawsze jest dużo łatwiejsze niż odciążenie.

Do tego przy 4 łatwiej się skręca i manewruje,mniej kasy idzie na wymianę oleju a to też się liczy.

Chociaż jak przeglądam dane nowego Deutza seri 6 to przy 4 cylindrowym silniku 158 km waży 6720 kg a w wersji 6 cylindrowej 158 km waży 6850.

Niech nawet będzie 200 kg różnicy to czy to jest jakaś znacząca różnica?

 

 

Edytowane przez Rolnik1111
Opublikowano

tylko mówisz o deutza a nie o ursusach i zetorach nowych tam to się waga zmniejsza i to o bardzo duże a i 4 cyl jest dobra do lekkich prac ale do ciężkich nie obciążyć można przód ale jakie silnik będzie mieć obciążenie nie pomyślałeś o tym ? lepiej mieć te 6 cyl bo mniej na regeneracie wydasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v