Skocz do zawartości

Instalacja elektryczna łączona + alternator


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Chciałem zamontować alternator od poloneza, jakie części potrzebne? Co z regulatorem? Czy ktoś się bawił z tym przy c-360?

Zależy od wersji. Słyszałem że nowsze mają już regulator w szczotkotrzymaczu. Jeżeli tak to tylko dwa przewody - główny prądowy śruba m6 do plusa akumulatorów i mała wsówka do kontroliki ładowania - bez tego nie będzie ładować. W przypadku regualtora zewnętrznego - opisz - pomogę. Je robiłem wpinkę u sąsiada w przewód od diód od wzbudzenia - wstawiałem jedną diodę krzemową. Skutek - Ładowanie skoczyło z 13,8 do 14,5 Volta (Centra dopuszcza do 15,6 Volta). Akumulator prawie zdechły a po tej operacji kręcił całkiem raźne jeszcze ponad rok :o)

Opublikowano

Witam

Fabrycznie w moim ciapku jest plus na obudowie. czy zmieniając minusa na obudowe musze zmienic kable przy prądnicy czy przy regulatorze?

Opublikowano

Jak jest prądnica to nic nie czeba zmieniac silnik chwile popracuje i regulator napięcia sam przeżuci odwrotne ładowanie jedynie co trzeba przełączyc to przerywacz kierunkowskazów chodzi o mase

Opublikowano

sprecyzuj kolego, po co chcesz to odwracać? nie dokonca sie zgodze , że od tak mozna zmienic bieguny bez innych zmian w obwodzie, sa dwa rodzaje regulatorów, do instalacji z minusem na mase, i z plusem na mase.wystarczy spojrzec na symbole regulatorow

Opublikowano

Rozrusznika nie trzeba odwracać ale z prądnicą ten numer nie przejdzie. Nie szybciej zarzucić alternator? Chyba wszystkie bez wyjątku mają minus na obudowie ...

 

sprecyzuj kolego, po co chcesz to odwracać? nie dokonca sie zgodze , że od tak mozna zmienic bieguny bez innych zmian w obwodzie, sa dwa rodzaje regulatorów, do instalacji z minusem na mase, i z plusem na mase.wystarczy spojrzec na symbole regulatorow
Opublikowano

Jaki sens zmieniać bieguny na masie pojazdu? Jeśli zakładał byś alternator to taka zamiana jest wymagana. Ale skoro pozostajesz przy prądnicy to nie widzę sensu. Prądnica jak i jej regulator w ciapku jest przewidziany na plus na masie. jeśli chcesz zamieniać bieguny i pozostać przy prądnic to musiał byś matować taka z C-360 bo one miały minusa na masie. Ale w takim wypadku to się nie opłaca jedynie zakup alternatora bo prądnica nie ma sensu. zamieniając bieguny nie trzeba nic w instalacji zmieniać(oprócz prądnicy) światła, rozrusznik działają taka samo bez zmian.

Pozdrawiam mtracz.

Opublikowano
Jak jest prądnica to nic nie czeba zmieniac silnik chwile popracuje i regulator napięcia sam przeżuci odwrotne ładowanie jedynie co trzeba przełączyc to przerywacz kierunkowskazów chodzi o mase

Człowieku co ty mówisz?Wiesz jakie by się jaja porobiły jakby to przełożył.Jeden kumpel mojego ojca kiedyś jak zmieniał akumulatory w c330 tomu się wydawało że jest źle i przełożył minus na obudowę.Po takiej"przekładce" prądnica działała "w drugą stronę" to znaczy zamiast ładować rozładowywała.Po dwóch godzinach orki akumulatory tak siadły,że nawet kontrolki się nie chciały świecić i nadawały się do wyrzucenia.Może wydać się to niemożliwe,ale tak było.

Opublikowano

mam 40. w niej oryginalnie na masie jest plus, ale ja tego nie wiedziałem. kupiłem nowe akumlatory, wkładam a tu nie pasi. klemy na opak. kupiłem nowe założyłem tak jak według mnie ma być... czyli minus na masę i ? wszystko działało normalnie. nic nie siadło. powiem wam czemu. dla rozrusznika jest obojętna biegunowość. tak jest skonstruowany. prądnica do wytwarzania prądu potrzebuje pole magnetyczne. jeśli na wzbudzenie dacie minus to polaryzacja pola magnetycznego ma taki kierunek że na wyjściu musi być plus. i odwrotnie. jest to DOKŁADNIE to samo co silniczek w zdalnie kierowanym autku, tyle że większy. a mechaniczny regulator napięcia... a taki jest w 60 i 30 składa się z 2 lub 3 przekażników które do działania potrzebują tylko pole magnetyczne. bieguny w tym przypadki nie również nie mają żadnego znaczenia. tak samo MECHANICZNY przerywacz kierunkowskazów. bo na elektroniczny już ma. to tyle.

Opublikowano

Witam trzeba się spytać w sklepie z tymi instalacjami łączonymi czy jest tam miejsce na światła z przodu i z tyłu oraz pod gniazdo dla przyczepy dla upewnienia się.

Moim zdaniem to powinna być uwzględniona dla światła bo troszkę tego kabla jest na stronie podanym przez Ciebie.

Czym się różni od zwykłej, to ja myślę że od tej starej instalacji z prądnicą, z regulatorem zewnętrznym elektromechanicznym.

No i też z biegunowością, przy zamianie na alternator to mamy minus na masie ciągnika, a stara prądnica miała plus na masie ciągnika.

Chociaż są alternatory specjalnie z plusem na masie, ale ja to rzadko widuję dlatego że jest większość sprzętów elektrycznych czy elektronicznych do poprawnej pracy potrzebuje minus na masie.

Tak od siebie, czy nie wolisz sam założyć instalację elektryczną z lepszych kabli kupionych przez Ciebie i być może taniej by to wyszło?

Tak samo z alternatorem jak masz jakiś tam w domu luzem i sprawny (nie ważne od czego) to nie trzeba będzie kupować bo po co, chyba że przyjmią stary, a nowy kupisz za połowę tej ceny to rozumiem jeśli jest taka możliwość:).

Jeśli nie czujesz się na siłach z elektryką zakładając od podstaw to wtedy możesz kupić tylko upewnij się że dobrze kupujesz albo czy nie lepiej samemu bo schematów jest pełno:)

Pozdrawiam

Opublikowano

Alternator miałem od poloneza i mi padł. Ciągnik ma 30 lat od nowości u mnie i nikt nigdy na elektrykę nie patrzył i doszło do tego że się wszystko popsuło nawet nie wiadomo kiedy. Co do zrobienia własnej to po prostu mi się nie chce. Czy te mają aż takie złe kable?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale kombinujecie. Instalacja łączona nazywa się tak dlatego, że wszystkie elementy połączone są wg. schematu. Oczywiście tylko teoretycznie, bo przy montażu i tak trzeba rozwalić wszystko i podłączać od nowa, bo nic nie pasuje. Natomiast w zwykłej są wszystkie elementy, ale połączyć trzeba samemu. 


Alternator miałem od poloneza i mi padł. 
To dlaczego go porządnie nie zregenerujesz, tylko kupujesz chińskie badziewie, które ledwo wytrzyma gwarancję?
Opublikowano

ostatnio montowałem instalację gotową za 130zł, niby oryginał Ursus, jak dla mnie ok, przekroje w porządku, i w dodatku podłączona wg. schematu, a nie tak jak ta z linku, połowy kabli nie ma i nie podłączona

Opublikowano

Nie kupuj tego badziewia!! U mnie na starej były światła ale przy okazji remontu założyliśmy nową bo w stara stwardniała i kabelki się łamały. To była największa głupota, po dwóch latach jest tylko jedno światło z przodu szajs kabelki jak włoski, konektory śniedzieją i schodzą z kabli. Przybieram się do zrobienia całej instalacji, ale przy wskaźnikach, regulatorze i stacyjce może być trudno, więc szukam teraz człowieka który mi to zrobi od podstaw...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przecież cena takiej instalacji mówi za siebie. Popatrzcie sobie na cenę 1 m przewodu Lgy. Wynosi ona w detalu 0,60-0,70zł. Hurtowo można kupić za 60% tej ceny, ale i tak sam materiał na taką instalację kosztuje 150zł. Więc jak ktoś sprzedaje w detalu za 130zł to na 99% taka instalacja jest produkowana w chinach.

Opublikowano (edytowane)

Niedawno robiłem remont c4011, kupiłem sobie nową instalację łączoną i sam powywalałem przewody, które uznałem za zbyt małego przekroju. Koszty były trochę większe ale teraz mogę światła włączyć na cały dzień, i wszystko inne co mi się podoba i wiem, że nic się nie grzeje i nie zpali.

Edytowane przez marian27545
Opublikowano

No i też z biegunowością, przy zamianie na alternator to mamy minus na masie ciągnika, a stara prądnica miała plus na masie ciągnika.

Chociaż są alternatory specjalnie z plusem na masie, ale ja to rzadko widuję dlatego że jest większość sprzętów elektrycznych czy elektronicznych do poprawnej pracy potrzebuje minus na masie.

 

Jeszcze nie widziałem C-360 z + na masie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v