Skocz do zawartości
luki530

Instalacja elektryczna łączona + alternator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
luki530    0

Witam. Zastanawiam się nad zakupem tej instalacji elektrycznej http://www.sklepdlarolnika.pl/instalacja-elektryczna-laczona-c-360/824/produkt.htm oraz tego alternatora http://www.sklepdlarolnika.pl/alternator-c-360/1/produkt.htm czy jedno z drugim będzie współgrać? Czym różni się instalacją łączona od zwykłej? Czy taka instalacja zawiera wszystkie przewody takie jak do świateł itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam trzeba się spytać w sklepie z tymi instalacjami łączonymi czy jest tam miejsce na światła z przodu i z tyłu oraz pod gniazdo dla przyczepy dla upewnienia się.

Moim zdaniem to powinna być uwzględniona dla światła bo troszkę tego kabla jest na stronie podanym przez Ciebie.

Czym się różni od zwykłej, to ja myślę że od tej starej instalacji z prądnicą, z regulatorem zewnętrznym elektromechanicznym.

No i też z biegunowością, przy zamianie na alternator to mamy minus na masie ciągnika, a stara prądnica miała plus na masie ciągnika.

Chociaż są alternatory specjalnie z plusem na masie, ale ja to rzadko widuję dlatego że jest większość sprzętów elektrycznych czy elektronicznych do poprawnej pracy potrzebuje minus na masie.

Tak od siebie, czy nie wolisz sam założyć instalację elektryczną z lepszych kabli kupionych przez Ciebie i być może taniej by to wyszło?

Tak samo z alternatorem jak masz jakiś tam w domu luzem i sprawny (nie ważne od czego) to nie trzeba będzie kupować bo po co, chyba że przyjmią stary, a nowy kupisz za połowę tej ceny to rozumiem jeśli jest taka możliwość:).

Jeśli nie czujesz się na siłach z elektryką zakładając od podstaw to wtedy możesz kupić tylko upewnij się że dobrze kupujesz albo czy nie lepiej samemu bo schematów jest pełno:)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki530    0

Alternator miałem od poloneza i mi padł. Ciągnik ma 30 lat od nowości u mnie i nikt nigdy na elektrykę nie patrzył i doszło do tego że się wszystko popsuło nawet nie wiadomo kiedy. Co do zrobienia własnej to po prostu mi się nie chce. Czy te mają aż takie złe kable?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kubaguzik    133

ursus waryński wypuścił swoje instalacje przekrojami przewodów robione na oryginał i nie są jakoś b. drogie, może warto się nią zainteresować.
Na farmexpert takie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    217

Z tego co wyczytałem to łączona od zwykłej różnie się tym że zwykła jest pod prądnicę a łączona pod alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale kombinujecie. Instalacja łączona nazywa się tak dlatego, że wszystkie elementy połączone są wg. schematu. Oczywiście tylko teoretycznie, bo przy montażu i tak trzeba rozwalić wszystko i podłączać od nowa, bo nic nie pasuje. Natomiast w zwykłej są wszystkie elementy, ale połączyć trzeba samemu. 


Alternator miałem od poloneza i mi padł. 
To dlaczego go porządnie nie zregenerujesz, tylko kupujesz chińskie badziewie, które ledwo wytrzyma gwarancję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1892

ostatnio montowałem instalację gotową za 130zł, niby oryginał Ursus, jak dla mnie ok, przekroje w porządku, i w dodatku podłączona wg. schematu, a nie tak jak ta z linku, połowy kabli nie ma i nie podłączona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pedro2    350

Nie kupuj tego badziewia!! U mnie na starej były światła ale przy okazji remontu założyliśmy nową bo w stara stwardniała i kabelki się łamały. To była największa głupota, po dwóch latach jest tylko jedno światło z przodu szajs kabelki jak włoski, konektory śniedzieją i schodzą z kabli. Przybieram się do zrobienia całej instalacji, ale przy wskaźnikach, regulatorze i stacyjce może być trudno, więc szukam teraz człowieka który mi to zrobi od podstaw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież cena takiej instalacji mówi za siebie. Popatrzcie sobie na cenę 1 m przewodu Lgy. Wynosi ona w detalu 0,60-0,70zł. Hurtowo można kupić za 60% tej ceny, ale i tak sam materiał na taką instalację kosztuje 150zł. Więc jak ktoś sprzedaje w detalu za 130zł to na 99% taka instalacja jest produkowana w chinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian27545    6

Niedawno robiłem remont c4011, kupiłem sobie nową instalację łączoną i sam powywalałem przewody, które uznałem za zbyt małego przekroju. Koszty były trochę większe ale teraz mogę światła włączyć na cały dzień, i wszystko inne co mi się podoba i wiem, że nic się nie grzeje i nie zpali.

Edytowano przez marian27545

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1892

jak mam kupić gotowca, a potem większe pół robić od nowa, to wolę zrobić od podstaw całość, według schematu, i mam parę lat spokoju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

No i też z biegunowością, przy zamianie na alternator to mamy minus na masie ciągnika, a stara prądnica miała plus na masie ciągnika.

Chociaż są alternatory specjalnie z plusem na masie, ale ja to rzadko widuję dlatego że jest większość sprzętów elektrycznych czy elektronicznych do poprawnej pracy potrzebuje minus na masie.

 

Jeszcze nie widziałem C-360 z + na masie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Kolego ja kiedyś poleciałem na NOWY tani rozrusznik do ciągnika i po 3 miesiącach padł, po małej modyfikacji działa do dziś. Alternator w dobrym stanie kupisz na każdym szrocie co złomują auta (u nas kupowałem za 50 zł + 30 zł łożyska) i mamy "nowy" alternator solidnej konstrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    350

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/430958-alternator-c-360/ ja miałem coś takiego, po znajomości 40zł i działał pięknie. Do MTZa też mam ze szrotu, trochę nowszy, żebrowany ale za niego już 50zł musiałem dać. Daj sobie spokój z tymi "nówkami", na pewno masz w pobliżu szrot żeby coś sobie wybrać a jak nie to zagadaj z @elektrotechnikiem on coś ciekawego będzie miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Kup alternator z Poloneza, albo starszego Boscha np z VW Golfa II itp, sprawdź łożyska, szczotki, wymień co trzeba, wyczyść go i masz spokój na lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na temat zmiany prądnicy na alternator napisano już chyba wszystko. Poszukaj w dziale elektryka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daresw    1

Witam.

Najlepszy alternator to polski od żuka pasuje bez rzadnych przeróbek, a jak wymienisz łożyska to 20 lat pochodzi. Przy zakładaniu nowej instalacji i planowanej wymianie prądnicy na alternator można się zaopatrzyć w instalacje od 3p sa takie sprzedawane na allegro czy w składnicach. Instalacja od 3p różni sie chyba 1 lub 2 przewodami i jest przystosowana do podłaczenia alternatora, natomiast jak ja wymieniałem w swojej 60 instalacje to kupiłem zwykła i przerobiłem tylko podłaczenie do alternatora. Ogólnie Ci radze kup sobie zwyka łączoną załóż sam a podłaczenie do alternatora zleć elektrykowi weźmie za to na piwo a będziesz miał dobrze. Z alternatorami jest jeszcze taka sprawa że niektóre nie mają w sobie wlutowanych diod zapobiegających rozładowywaniu akumulatora i tak jeżeli nie masz tych diod to trzeba pamiętać by wyjmowac kluczyk ze stacyjki bo po nocy stania może nie odpalić. A jeżeli są diody to działa dużo lepiej od prądnicy i nie jest tak kłopotliwe. Druga sprawą jest to że zapewne wlwktryk bedzie miał konektory do zarobnienia przewodu oraz praski warto o to zadbać bo jak to przy pracy w polu czy w lesie może się przewód wyciągnąć a tak to nie ma możliwości. Mam nadzieje że pomogłem :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Jeszcze nie widziałem alternatora bez diod,ale być może mało w życiu jeszcze widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@daresw nic nie pomogłeś, a nawet wypisujesz kompletne bzdury. Tak jak kolega wyżej wspomniał, nie ma alternatora bez diod. Nie ma też czegoś takiego jak diody zapobiegające rozładowaniu alternatora. Alternator najwyżej może nie mieć mostka wzbudzania, ale można go tak podłączyć, że nic nie rozładuje akumulatora. W zasadzie powinieneś dostać ostrzeżenie, bo to podchodzi pod punkt 1.8 taryfikatora. Na przyszłość jak nie masz o czymś pojęcia nie pisz nic na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Na pewno będzie trzeba dołożyć sterowanie świecą płomienną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×