Skocz do zawartości
cichy303

MTZ AVTO Belarus bardzo słaby

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
cichy303    0

Witam 

 

jestem właścicielem mtz który od pewnego czasu jest bardzo słaby podczas jazdy przełączam na 6 bieg i cjągnik jakby stawał w miejscu dodawanie gazu nic nie daje jeszcze bardziej zwalnia. Podczas ciągnięcia przyczepy czy pługów jeśli dodam gazu to się zatrzymuje  muszę zmniejszyć gaz by w ogóle ruszył. Na biegu wstecznym jest wszystko ok.

była wymieniona tarcza sprzęgła

a niedawno dałem pompę do regeneracji koszt 600 zł założyłem i dalej ten sam problem 

 

co mogę jeszcze sprawdzić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kojot629    233

Ale silnik nie muli? jak silnik chodzi dobrze no to sprzeglo musi sie slizgac, zwlaszcza przy gwaltownym dodaniu gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

No właśnie opisz dokładniej trochę tj:

- podczas gdy dajesz "gazu" i ciągnik zwalnia to dusi silnik i schodzi z obrotów czy wkręca się na obroty i wtedy zwalnia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    797

Szczerze mówiąc to wygląda jak by sprzęgło ślizgało. Dodaje więcej gazu, więcej ",mocy" to bardziej ślizga i zwalnia, na niższym i wstecznym bo duże przełożenie ciągnie. 

Tylko nic nie pisze jak zachowują się obroty silnika. Powinien ryczeć jak wściekły a nie jechać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy303    0

dzięki wielkie 

 

okazało się że mieliście rację 

chciałem już go rozpoławiać ale mechanik powiedział mi że przez rewizje można ustawić sprzęgło i oczywiście tak zrobiłem

poluzowałem te 3 łapki oczywiście  bardzo mocno była dokręcone ustawiłem je  tak że by się lekko ruszają i teraz jest ok

 

pozdrawiam 

 

a teraz inne pytanie

 

jak mam przy rusku pompę oleju o wydajności 32l i chcę założyć taką o wydajności 100l ponieważ mam dużego tura i bardzo długo mi podnosi widły 

 

to czy jak zrobię taką zamianę to nowa pompa wejdzie mi?? co o tym myślicie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    581

określ, co znaczy "długo" ?? Zmiana pompy nic nie da, co najwyżej będzie się olej gotował. Poszukaj w układzie, gdzie masz przecieki. Pompę możesz wymienić, jeśli jest niesprawna, na taką samą. Pompa może być już zużyta i ma słabą wydajność, ale zajrzyj też do filtrów, sprawdź olej. Może zawór przelewowy w rozdzielaczu puszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

N jak założy pompę o dwa razy większej wydajności to na pewno przyśpieszy i to sporo tempo pracy tura.

Tyle że na moje oko to tą którą masz już umiera. Ona ma max wydajność około 50 litrów na minutę. Raczej nie narzekają na szybkość podnoszenia tura z pompami nsz-32.

Setką możesz sobie problemów narobić jak wspomniał wyżej kolega.

Ogólnie sprawdź stan całego układu pod kątem zużycia i nieszczelności.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy303    0

to bym musiał filmik nakręcić jak długo podnosi  po prostu czekam kilka chwil by podniósł widły rozdzielacze mam 2 przy kierownicy i z tyłu ten z tyłu nie wiem do czego jest 

a jak bym dał pompę teraz mam pompę NSZ 32  a jak bym dał NSZ 50 to by nie przyspieszyło ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    581

Jeśli na pompie NSZ32 podnosi wolno, a ona ma około 50l/min, to na NSZ50 też szału nie będzie. Masz problem z pompą, albo z rozdzielaczem. Na NSZ50 będzie ci gotować olej i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy303    0

to który rozdzielacz rozebrać ten pod kierownicą czy z tyłu??

 

opłaci się je regenerować czy kupić nowy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Kolega mówił o pompie o wydatku max 100 litrów czyli raz więcej to jak szału nie będzie? Na  takiej  to tur będzie latał. Czy hydraulika pozwala na taki duży przepływ to inna sprawa. na moje oko to pompa za duża.

Pompa nsz-50 ma 16 litrów większy przepływ. 30% większy przepływ to dużo. Już na niej będzie duża różnica w pracy. 

Zresztą sobie sam wydedukuj zajechana pompa ma przepływ słabszy ledwo o kilka litrów i już jest to odczuwalne. A co zrobi kilkanaście?

W każdym razie nie zmienia to faktu że jak dla mnie to nie jest to potrzebne. Wystarczy podleczyć to co masz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    581

Ja własnie w tym kierunku - zbyt duży przepływ będzie dławiony przez rozdzielacz i olej się będzie grzał. Moim zdaniem wystarczy doprowadzić do porządku to, co jest fabrycznie, czyli pompa NSZ-32 i orginalny rozdzielacz. Znaleźć, co niedomaga. Dołożenie kilku złotych do NSZ-50 może się okazac nie tylko niepotrzebnym, ale nawet szkodliwym na dłuższą metę dodatkiem.

Próbowałeś przełaczyć TUR-a pod inne wejście w rozdzielaczu ? Podnośnik ma prawidłowy udźwig i podnosi relatywnie szybko ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Sprawdź czy regulator przy siedzeniu ci zamyka. Spróbuj pociągnąć dźwignią przy siedzeniu do tyłu i wtedy podnosić. Jak będzie różnica to ten rozdzielacz z regulatorem do ustawienia lub wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy303    0

przy siedzeniu po prawej stronie jest wajcha jak wezmę ją całkiem do tyłu to wspomaganie przestaje działać 

ma ktoś moze jakies informacje który rozdzelacza za co odpowiada może jakiś schemat hydrualiki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Masz jakieś cudo albo nie umiem czytać. Piszesz o wspomaganiu kierownicy, że przestaje działać?

Wspomaganie miało niezależny od podnośnika układ. Co do rozdzielacza przy kierownicy to odpowiada on za wyjścia zewnętrzne. Były też wersje gdzie prawą dźwignia sterowałeś podnośnikiem. Tylny rozdzielacz to dla mnie zagadka jeśli chodzi o podłączenie itd. Ale tylny odpowiedzialny jest za prędkość podnoszenia (jest na nim mały dynks :P  który ma może ze 180* obrotu.) za pomocą tylnego regulujesz wysokość TUZ-a. 

Ale o jakim wspomaganiu piszesz...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy303    0

przy moim ruskim jest wspomaganie kieronicy i jak tą wajchę dam na opór to wspomaganie kierownicy przestaje działć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    581

Daj fotki tego twojego belarusa, bo coś mi się nie chce wierzyć w to, co piszesz. W MTZ-tach są 2 oddzielne pompy, jedna do wspomagania, a druga do podnośnika i hydrauliki. Nie ma fizycznie możliwości w orginalnym układzie, aby wspomaganie nie działało gdy działa hydraulika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

To jest litwin LTZ, czyli władek na sterydach, tam jest jedna pompa i dzielnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    225

z daleka bym nie zobaczył różnicy ale z bliska to całkiem inny ciągnik niż mtz


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy303    0

a ja cały czas myślałem że to MTZ to jak radzisz wymienić z tyłu ten reduktor??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy303    0

Witam 

 

może mi ktoś powiedzieć jak zamontować ten regulator na  5 otworów 

chodzi mi o te króćce z lewej i prawej strony do czego one są??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez Razzor
      witam poszukuje sklepu / lub jeśli ktoś ma linek sterowania rozdzielaczem hydraulicznnym firmy nordhydraulic zamontowanym w belarus 820 linki montowane na sworzeń. nigdzie nie mogę znaleźć
    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie jak działa hamulec wom w mtz i jaką on pełni funkcje ?
    • Przez Ezekiel
      Dzień dobry, do wiosny chcę zakupić traktor. Modele jakie mnie interesują to mtz 82 i case international 845 xl, 844 xl. Chciałbym poznać opinie na temat tych modeli, jak jest z awaryjnością, jakie są ceny części? Czy może lepiej wybrać inny traktor w cenie do 35 tyś o mocy 80-85km?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , drodzy koledzy i koleżanki mam problem z Pronarem 82 SA ... mianowicie ostatnio podczas wykonywania podorywki coś się zchrzaniło z silnikiem , jechałem normalnie na prawie maksymalnych obrotach i było okej aż nagle na uwrociu zdjąłem nogę z gazu i zauważyłem że silnik nie pracuję tak jak powinien i co ok. 2-5 sekund puszcza chmurę niebieskiego dymu i tak jakby na mocy stracił ponieważ podczas ruszania z dwójki drogowej na żółwiu ma problem się na pusto zebrać . Ma przepracowane 4000 mtgh i wcześniej (tak od 2400 mtgh) stopniowo coraz to bardziej zaczynał kopcić na czarno jak ruska lokomotywa bez obciążenia ( na pusto pod lekką góreczkę ) . Miał ktoś kiedyś taką przygodę ze swoim mtz`tem ?
      Dodam że na postoju na bardzo wolnych obrotach co 5 minut tak jakby na chwilę nie pracował na wszystkich garach i po chwili wydaję dźwięk jakby ciągnął 20t i szaro siwy dym 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.