Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Solaris poznan zainstalowało do ciągnika ursusa instalacje gazową IV generacji .. zalety bardzo fajne zwiekszenie mocy o od 10 do 30 % .. spadek temperatury spalin ..

ON z gazem spala sie prawie całkowicie od 95 % czyli prawie wszystko .. lepsza praca slinika . mieszanka wynosi od 30 lpg do 50 % lpg a reszta to ON .. sam bym to załozył osobiscie tylko do stacji mam daleko

Opublikowano

Mam turbo, ale gaz dał taki efekt jakbym mu dołożył jeszcze jedno turbo..Zbiera się niesamowicie. Nawet jak do teścia pojechałem, a on o gazie nie wiedział, to szwagier w stodole usłyszał że ten ciągnik całkiem inaczej chodzi, duże żwawiej, aż wyszedł sprawdzić co zrobiłem. Zdziwili się bardzo.

Ja sam montowałem dałem za niego 2 tyś, przysłał mi z Uniejowa ten sam co S-Piotr przysyłał. Butla 60 litrów, sterowana ze stojanu alternatora, musiałem jeden kabel wyprowadzać, ale to coś podobnego jak w Polonezie, prosta, Na razie za mało zrobiłem żebym coś mógł o nim powiedzieć.

Raczej cichszy to nie jest, bynajmniej tak mi się wydaje.

Kopa do dostał dużego

Opublikowano

Na fb jest opisany ursus który przerobił Solaris .. Chce założyć instalacje IV generacji z całym zabezpieczeniem .. .. Bardzo chciał bym zobaczyć jak to się sprawuje bez i z gazem .. Więcej mocy to raz dwa spalanie trzy silnik mniej pi d*p.. Dostaje fakt teraz chcą 5 tyś cala instalacja plus diagnostyka czujnik w turbo i reszta

Opublikowano

@tomek73 pytam bo rozważam montaż do drugiego ciągnika (3320), tylko tylko ta z Solarisa za drogo wychodzi.Zastanawiam się jak steruje się dawką jeżeli masz tylko sterowanie z alternatora (obroty) i czy możesz sam przeregulować.

@Michalmeer zobacz do mojej galeri, a także do @Bigkoma on jest jednym z pierwszych i ma założoną w ursusie.

Mam podobne zdanie jak tomek ciągnik nie chodzi ciszej (Ares jest dobrze wyciszony, nie klekocze jak zetor), jak włączam gaz to silnik jest nieco głośniejszy i dużo żwawszy.

Opublikowano

Mój też jakby głośniej chodził.

W 3 popołudnia go założyłem, z alternatora ze stojanu jeden kabel wyprowadziłem i to jest sterowanie. A on na przewodzie doprowadzającym gaz do kolektora, ma śrubę regulacyjną i tam reguluję. Jak w polonezach. Prosto, jak za dużo to silnik nie równo pracuje.

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum.

Chcę założyć instalację gazową do silnika sw 680 turbo 240 km(taki sam jak w bizonie)instalacja ma być zwykła bez elektroniki i innych pierdół (tylko załącznik,reduktor i butla)i tu mam pytanie jak wyregulować dawkę LPG aby była optymalna do dawki ON(nie za duża ani za mała,podobno jak jest za duża to silnik będzie stukał). Jak wiadomo jest to silnik starszej generacji bez jakiś dziwnych czujników przekaźników,itp.Może ktoś z was ma założoną w c 360,80 albo innym starszym ciągniku.

Jak wygląda u was z awaryjnością silników po takiej modernizacji,może ktoś już robił remont?Mój motorek jest po kapitajce(1,5 roku temu) i mam pewne obawy,więc proszę opomoc uzytkowników takich pomysłów. Pozdrawiam Tomek:)

Opublikowano

Ja dzisiaj założyłem gaz do ursusa 914 i efekt super ciągnik jakby turbo dostał. Wzrost obrotów z lpg około 200 obr/min więcej niż na samej ropie, i żwawo się wkręca na obroty. Instalacja prosta jak konstrukcja cepa, zbiornik, parownik i regulacja dawki w zależności od położenia pedału gazu mechaniczna nie elektroniczna, wrzucę filmik na youtube,a jutro w pole testowanie w agregacie.

Opublikowano (edytowane)

Ciągnik został z litrazowany i tak na 1ha orki w tym roku sucho 10l ropy i 3.5-4l gazu, ciągnik zachowuje się jak by miał turbo reakcja na wciśniecie pedału gazu natychmiastowa, Przy gruberowaniu kartofliska ujeżdżone i w ogóle sucho, gruber 9łap lemken głębokość 25cm. Ciągnik miał ciężko, po wyłączeniu napędu stanął i kopał w miejscu.Bieg 1 szosowa zając, po wyłączeniu gazu ciągnik zwalnia mocno, ponowne włączenie powoduje wzrost prędkości jazdy. Jestem mega zadowolony, Następna instalacja będzie założona do nowszego ciągnika jak tego sprzedam.Ursus 914 de luxe z turem quice. Myślę nad zetorem forterra.

Edytowane przez pmichal56
Opublikowano

Co do doswiadczalnych Ursusów na gaz z poczatku tematu, co ciekawe kaki silnik tam siedział. Perkins w swojej ofercie miał silniki 3p i 4p na benzynę (zunifikowane z napedzanymi ON), może to te jednostki? Ich oznaczenia zaczynaja sie od litery G np G4.236. W takim silniku wystarczy najtansza instalacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v