Skocz do zawartości
ferguson235

Ciągnik na GAZ

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

ferguson235    0

Słyszeliscie ze 4512 był protopowym ciągnikiem na gaz. Jesli nie to poczytajcie to co napisałem na dole i wypowiecie sie co o tym sądzicie. ;)

 

 

 

Ciągnik prototypowy z silnikiem dostosowanym do zasilania paliwem gazowym. Wersja podstawowa ciągnika 4512 z 4-cylindrowym silnikiem "Perkins" o mocy 44,1 kW, którego produkcję rozpoczęto na przełomie roku 1987/88 miała w średnich gospodarstwach zastąpić całkowicie C-360. Ciągnik 4512 był wówczas nowym produktem opartym na zespołach układu napędowego i hydrauliki Massey-Fergusona. Zespoły te oraz silnik sprawdzone w konstrukcjach MF dawały gwarancję dłuższej żywotności i mniejszej usterkowości oraz uczyniły ciągnik ekonomiczniejszym i wydajniejszym od C-360. Bezpieczna i bogato wyposażona kabina z regulowaną wentylacją i odrębnym układem ogrzewania oraz poziomem hałasu obniżonym do 86 dB, uczyniła miejsce pracy kierowcy komfortowym.

 

Silnik

 

4-cylindrowy, chłodzony cieczą o pojemności 3860cm3

 

moc znamionowa 47 kW

 

Napęd

 

sprzęgło suche, dwustopniowe

 

skrzynia przekładniowa dająca 8 przełożeń do przodu i 2 wsteczne

 

mechanizm różnicowy z blokadą mechaniczną

 

zwolnice planetarne

 

oś przednia wahliwa, nieresorowana

 

układ kierowniczy hydrostatyczny

 

hamulce wielotarczowe mokre

 

Układ agregowania

 

podnośnik hydrauliczny z pompą o wydajności podstawowej

26+19 l/min lub 26+32 l/min, z regulacją siłową , pozycyjną i szybkości reakcji

 

TUZ kat. II wg ISO, udźwig 2400 kg

 

WOM 540/1000 obr./min

 

zaczepy: górny zaczep transportowy, zaczep automatyczny do przyczep jednoosiowych oraz zaczep rolniczy wychylny

 

tekst zaczerpniety z www.ursus.com.pl

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja sądzę, że ciągnik na gaz się nie opłaca. Po pierwsze gdyby zbrakło gazu to by trzeba było go holować na stację paliw. PO drugie silnik by miał ciężko zapalić w zime...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

A dlaczego trzeba by było go holować?? ;) A jakos wózków widłowych nie holuja na stacje LPG. Wykorzystuje sie 11kg butle z propan-butanem takie jak do kuchenek gazowych. Zakładasz i jeździsz, a nawet możesz mieć zapasowe "karnistry" aby nie zabrakło na środku pola. :)

A odnosnie tego zapalania, to przecież silniki Diesla są juz zasilane gazem. Wspomniane wózki maja silnik np. od C-330 i stoja na dworze i palą zimą bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Ferdek07    62

w ciągniakch są wymienne butle na błotnikach, kiedyś znajomy miał okzaje jeździc saing yong musso z silnikem 2,9 l diesel przerobionym na gaz, problem w tym że taki silnik potrzebuje dużo przeróbek, musi być odprężony czyli jakaś podkładka pod głowice czy coś tam, do tego instalacja zapłonowa świece zapłonowe no i jest tylko na gaz więc koszty są duże a gaz drogi i nie opłaca się przerówka, kiedyś gaz kosztował 1/3 benzyny czy ropy to budowano takie cuda teraz nie ma to ekonomicznego sensu,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetor    3

no dawniej to gaz był po 1.15 a teraz chyba juz 2.20 ;/ .my jak mielismy auto benzynowe to był gaz bo jak sie dlugo jezdzi to jest to jeszcze opłacalne a w ciągniku to raczej sie nie opłaci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

helus89    7

ja o tym słyszalem i nawet mialem o tym ksiazeczke dolaczona do 4512 bo oj ciagnik jest wlasnie z tych doswiadczalnych ale on jest normalnie na lopke ;p a tat dostal tam kilka ksiazeczek o tym ale chyba juz wszystko poszlo do pieca ;/;/ (babcia) i te ciagniki nie byly testowane w polsce tyle pamietam byly eksportowane gdzies poza granice kraju i tam testowane w gospodarstwach :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Ferdek07    62
Ciekawe jak było z ilością spalanego gazu?

pisałem o terenówce musso 2,7d silnik chyba mercedesa przerobiona na gaz paliła tak do 20l g a na ropie podobno około 10l/100km więc i 4512 napewno mniej tego gazu nie spalał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coolman111    54
pisałem o terenówce musso 2,7d silnik chyba mercedesa przerobiona na gaz paliła tak do 20l g a na ropie podobno około 10l/100km więc i 4512 napewno mniej tego gazu nie spalał

 

Aha, czyli praktycznie 2x więcej. Przy obecnej cenie gazu temat lekko nie opłacalny :huh:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Laraks    22

@helus89 bylt testowane w polsce bo moj sor od pojazdow mowil ze jak byl na studiach to takiego testowali ale w tamtych czasach byl problem z tankowaniem gazu i traktor czesto sie wywraca a butle byly na blotnikach i wiecie co dalej. A butle byly by zamale do ciagnika. Nie prownajecie ciagnika do wozka widlowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

helus89    7

ja to co pamietam z tych ksiazek co tata dostal to bylo mniej wiecej tak: ursus rozpoczol prod. nowego ciagnika U4512 na licencij mf. jest to ciagnik wielofunkcyjny do srednich gospodarstw bla bla bla bla ale takze w tym ciagniku zastosowano silnik napedzany LPG lecz niejest on dlapolskich rolnikow lecz napodboj rynkow swiatowych czy jakosik tak :) moj 4512 jest z 1987r mial taka wielka tabliczke z przodu jazda doswiadczalna ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




Jackassiu    50

Dane techniczne podają że 80 litrów;)

 

BTW... W Tyskiej fabryce Fiata wszyskie ciągniki poruszające sie po terenie zakładu napędzane są gazem :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



lukas120    4

0dgrzeję stary temat

widziałem kiedyś ciężarówkę tankującą LPG

Co sądzicie o ciągniku w którym silnik jest niejako wspomagany gazem tzn pracuje normalnie na ON plus dodatek LPG co niby powoduje lepsze spalanie paliwa mniej zanieczyszczeń i cichszą pracę silnika i wzrost mocy 5-10%. Gaz w tym systemie jest podawany przed turbin a za pomocą wtryskiwacza sterowanego elektronicznie a proporcje gazy 20-30% w stosunku do paliwa są dobierane na podstawie badania na hamowni. z obliczeń na stronach internetowych wynikają duże korzyści tj. jak powiedzmy silnik zużywa 20l ON to po modyfikacji 15l ON i 3-4L LPG. Znajomy pracuje w dużej firmie i już widział parę tak przerobionych ciężarówek a kierowcy rzekomo chwalą sobie tak przerobione auta ze względu na dynamikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coolman111    54

Czyli "podobnie" jak samochodowa hybryda czyli silnik spalinowy i silnik elektryczny.

Dałeś przykład, że niech w standardzie spala 20l ON, a po przeróbce będzie 15l ON i 3-4l LPG, czyli dużego zaoszczędzenia nie będzie. Ile teraz kosztuje taka przeróbka jaką opisujesz? Wtedy możemy gdybać kiedy inwestycja się zwróci.

Ale dobrze, że temat odgrzany, bo jak pisaliśmy o tym w 2008 no ON chyba wtedy był na poziomie 3zł, a gaz 2zł. Teraz ON jakieś 5,8zł a gaz 2,8zł, więc może i byłoby sensowne przerobić traktora na gaz :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukas120    4

ceny tego zestawu są różne jakieś proste podciśnieniowe coś jak instalacja gazowa w starych samochodach gaźnikowych to 1500zł a takie elektronicznie sterowane 6-7tys plus jeszcze butla na gaz aczkolwiek znajomy w zakładzie ma wózki na gaz i zamiast montowania zbiornika mógłbym zakładać takie butle jak w widlakach chyba tak lepiej niż jechać 3-4 km na stacje paliw taki przelicznik ceny daje 18zł na godzinie pracy może nie dużo ale jak się o te 10-15% podnoszą parametry to już coś na początek myślę o takiej prostej instalacji z demobilu do starego zetora jak się sprawdzi to pomyśle o valtrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coolman111    54

A powiedz mi jak wygląda to wszystko od strony prawnej? Czy podobnie jak w autach, traktor musi mieć wbite, że jest przerobiony na lpg? Nie wiem, bo nie mam auta na lpg, ale coś słyszałem, że jest problem z używanymi instalacjami i nie można potem przejść przeglądu czy jakoś tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




lukas120    4

i tu się zaczyna problem bo instalacja kosztuje 6000 zł brutto ale na ciągniki rolnicze nie posiada homologacji i niestety nie można w takim wypadku wciągnąć jej w koszty tak samo nie odliczymy samego gazu a jest w nim 23% VAT a ostatnio kupiłem ON po 4,40 netto jeszcze odpis akcyzy chyba 0,95zł i wychodzi około 3,45 zł no LPG jest po powiedzmy 2,80zł więc ta instalacja będzie się długo zwracać można pomyśleć ekologicznie (muszę sprawdzić o ile stary zetor mniej kopci) i jakiś tiuning ale obiecane 20-30%to trochę bzdura gdzieś widziałem jakieś badania chyba ITS szacują wzrost mocy na max 16% i łączne zużycie paliw o 5% coś wspominają o lepszym dopalaniu paliwa chciałem ten tekst tu wkopiować ale teraz nie mogę go znaleźć przyznam że ten temat mnie interesuje ale myślę o jakiejś prostej taniej instalacji z drugiej strony zastanawiam się czemu jest taka rozbieżność w ceni jest to praktycznie ta sama instalacja 4generacji co w osobówkach a droższa o 150% co sądzicie jakby tak prostą instalacje taką polonezowską zaadoptować ona działa na podciśnienie a więc i dawkuje może ustawić na powiedzmy ubogą mieszankę i wyjdzie te potrzebne 1-4/h tylko jakiś tylko jakiś wyłącznik zebu nie gaz nie był podawany na obrotach jałowych bo rzekomo w starych silnikach po włączeniu LPG obroty rosną o 200obr/min a w takim razie w mojej valtrze by było zbędne 1000obr biegu jałowego no chyba że wtedy elektronika zmniejszyła by sama dawkę paliwa żeby silnik pracował na tych ustalonych 850 obr/min

Wszystko mnie to ciekawi a zima się skończyła i czasu brakło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adi4512
      Zamierzam założyć do mojego 4512 przedni napęd, więc poszukuje takiego w dobrym stanie. Jeżeli ktoś z użytkowników AF ma na sprzedaż lub wie kto ma to prosił bym o kontakt na PW bądź na GG 12251578, albo jeśli możecie to wstawiajcie linki
       
      Z góry dziękuje, adi4512
    • Przez Agro3512
      Witam. Mam U 3512 Agro.Kabina fajna ale bez radia i troche mi się nudzi przy robocie. Planowałem wstawić radio,
      ale ta kabina jest cała wytapicerowana nawet na dachu.Zastanawiam się nad zakupem głośnika Bluetooth,ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie.Jeśli tak to powiedzcie jaki głośnik kupić by go było słychać w ciągniku na wys obrotach.
    • Przez janioigienio
      Witam,
      Od zakupu mojego ursusa 3512 denerwuje mnie podłoga z której źle jest wsiadać i wychodzić z ciągnika. Mam pomysł aby pedały które są wciskane w dół przerobić tak aby były wciskane do przodu tak jak było to w nowszych 3512 z komfortową kabiną. Czy możliwe jest dokupienie pedałów i części aby to przerobić ? Proszę o komentarze, Pozdrawiam . 
    • Przez kris14
      Witam.
       
      Mrozy nie odpuszczają, więc skusiłem się na zakup grzałki do mojego MF 255.
       
      Paczka przyszła szybko, grzałka o mocy 600W, polskiej produkcji, [oklaski dla firmy za "obszerną" instrukcję montażu :lol: ]
      W domu podłączyłem sobie grzałkę na chwilkę żeby zobaczyć czy działa- w 2s mocno się nagrzała- to mi wystarczyło żeby zobaczyć że działa prawidłowo.
       
      Na AF znalazłem informacje gdzie to zamontować- korek w bloku po stronie gdzie jest rozrusznik.
       
      Przystąpiłem do montażu.
      W pierwszej kolejności musiałem wymontować alternator- ukłony dla ułomnych konstruktorów którzy wymyślili alternator przy sprężarce i do tego przykręcany w ten sposób!!! :wacko:
       
      Z wybiciem korka nie było większych problemów.
       
      Montaż samej grzałki też przebiegał w miarę gładko- należało ją wbić młoteczkiem i gra.
      Połączenie jest szczelne, nic nie cieknie.
       
      No to składamy ciągnik z powrotem- znowu ten nieszczęsny alternator! I tutaj następna niespodzianka- nie można zamontować alternatora ponieważ przeszkadza w tym gniazdo grzałki, nosz kurw.... ;[
      Szukałem jakiś informacji w internecie, pytałem znajomych czy mogę lekko te gniazdo odgiąć, zdania były różne, ale postanowiłem zaryzykować bo ciągnik musi być złożony i musi palić. Delikatnie przez dźwignie odgiąłem gniazdo w dół, na tyle aby można było zamontować alternator i podpiąć wtyczkę. Zmontowałem wszystko. Potem zalałem układ płynem, odpowietrzyłem [odpaliłem ciągnik] i popracowałem trochę- nic nie cieknie, jest ok.
       
      Przyszła znowu mroźna noc: -20st. Dzisiaj bez żadnych uprzedzeń poszedłem w południe podłączyć kabelek do grzałki żeby ładnie się nagrzało, minęła godzina- poszedłem zobaczyć czy się nagrzał płyn- spuściłem z bloku trochę- zimny.
       
      Pomyślałem że to może wina wtyczki że coś nie łączy, poprawiłem połączenie, minęła następna godzina, sprawdzam- znowu zimne. Grzałka nie grzeje!
       
      Moje pytanie jest następujące: W którym etapie montażu mogło dojść do uszkodzenia grzałki? Przy wbijaniu? Przy doginaniu jej aby pasowała do pozostałego osprzętu?
       
      Proszę o pomoc
    • Przez piterxxx
      Witam.
      Mam do sprzedania kompletną przednią oś do U3512 wraz ze wspornikiem kołami, błotnikami, drążkami kierowniczymi no i mechanizmami przekładni kierowniczej. Sprzedam  w całości lub na części, cena do uzgodnienia.
      Wszystko do konca dobrze działało, bez luzów. 
      Oś została ponieważ zamontowałem przedni napęd i wspomaganie.
      Zainteresowanych proszę o wiadomość na priv.
      Tel. 606 347 727
×