Polecane posty

Witam.Ostatnio regulowałem zawory w moim mf 235.Po zdjęciu pokrywy zaworów i zmierzeniu szczeliny między dźwigienką a śrubą regulacyjną nie było żadnego luzu.Zdziwiło mnie to trochę bo nikt tam nie zaglądał przez 3900mtg.Wyregulowałem na 0,30 i po odpaleniu strasznie stukają dżwigienki.Spotkał się ktoś z czymś takim już?Wiem,że nowe mf-y miały po 50 mtg regulowane zawory i było to wliczone w serwis gwarancyjny jednak mój egzemptlarz chyba to przeoczył.Co mi poradzicie,żeby zrobić z tym fantem?Ustawić tak jak było bez żadnego luzu czy zostawić tak jak jest?Silnik chodzi normalnie,nie ma spadku mocy ale to klepanie jest wnerwiające przy dłuższej pracy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Landfarmer    3581

Skoro klepie coś jest nie tak luz zaworowy zostaw tak jaki powinien być i szukaj przyczyny klepania


Szef wszystkich szefów  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    124

Pewnie źle miałeś ustawiony wał. Zdejmij jeszcze raz pokrywe i kręć wałem aż na danym cylindrze będzie suw sprężania. Wtedy obydwa zawory są zamknięte a dźwigienki w górze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może to jest też przyczyną,bo na kole zamachowym nie mam znaków do ustawienia punktu GMP.Ale przed regulacja były zmierzone i było tam zero dosłownie luzu między śrubą a dźwigienką zaworową.Blaszka 0,05 szczelinomierza nie wchodziła.I to mnie głównie zastanawiało.W wolnej chwili jeszcze raz go rozbiorę i posprawdzam wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

W tych silnikach to nie musi być ustawiane GMP na każdy tłok tam się ustawia pierwszy tłok w GMP ustawia się cztery ale nie wszystkie po kolei a później pełny obrót i GMP i reszte nie mam instrukci bo tam jest opisane,a nie pamietam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wg instrukcji.1,2,3,5 a potem po obrocie 4 i 6.Bez regulacji chodził normalnie a teraz poklepuje ale najbardziej martwi mnie ten zupełny brak luzu na oryginalnych ustawieniach..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nojsze    59

Skąd pomysł mierzenia luzu między dźwigienką a śrubą - ja zawsze ustawiałem pomiędzy trzpieniem zaworu a dźwigienką . Luz ustawiaj jak masz luz na obydwu zaworach lub odkrę przewód od wtryskiwacza jak pojawi się paliwo troszkę cofnij wał do tyłu i ustawiaj luz 0,25 wydech , 0,20 ssacy na zimno . Luz zmierzy się pomiędzy dźwigienką z zaworem a nie trzpieniem regulacyjnym a dźwigienką. Stuka gdyż luzy sa za duże !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wg instrukcji a tam jest napisane,że luz reguluje się nie na dźwigience a trzonkiem zaworu a na śrubie regulacyjnej i dżwigience popychacza..To był mój odnośnik.Zaraz rozbiorę i posprawdzam ponownie bo mam chwilę czasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Przecież nie możliwe żeby przedtem nie miały luzu ,patrząc może coś za obserwujesz może te śruby przy regulacji obracając się robią jakiś błąd przy pomiarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No mnie to samego zdziwiło.Ale tam nie wchodził szczelinomierz na blaszce 0,05mm i mierzyłem to w kilku pozycjach wału.Mnie to zastanawia czy te silniki nie miały innych ustawień na okres docierania bo to jest oryginalny angielski silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

No w sumie to nie wiem czy jak się to zużywa to przyrasta czy ubywa luzu z tego wygląda że ubyło przez ten czas pracy ,może to normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyregulowane ssące na 0,25 wydechowe na 0,30 i jeszcze je lekko słychać ale już jest znacznie lepiej.Ale i tak na moje oko trzeba będzie w następnym roku wziąść głowicę na warsztat.Temat do zamknięcia.Dzięki za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez biszu
      Witam
      Tak jak w temacie robił to ktoś już u siebie w MF 698t i na co zwrócić uwagę przy demontażu montażu głowicy i innych elementów. 
      Pozdrawiam.
    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez Haczyk93
      Witam, mam problem z Mf255. Na każdym biegu szarpie. Jedzie tak jakby coś przeskakiwało i za chwilę łapał od nowa. Przy wyższych prędkościach aż cały przod podskakuje. Jakieś sugestie co to może byc ? Dodam że jest po remoncie skrzyni biegów i wymianie pompy podnosnika.
    • Przez HejoMatejo
      Dzień dobry,
      Mam okazję kupić przyczepę tandem ze zdjęcia. Waga przyczepy to około 3 tony, chciałbym ściągnąć zabudowę i mieć platformę do wożenia slomy/siana. Przyczepę chciałbym zaczepiać na dolny zaczep hitch i tutaj pytanie czy nie będzie za ciężka do MF 255? Jeździć będę głównie po asfalcie.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj