Skocz do zawartości
lernik

przedni naped

Polecane posty

lernik    0

Witam

Otóż niedawno kupilem ciagnik z przednim napedem i nie wiem jak mam go uzytkowac ;/ chodzi mi o to czy na polu podczas zawracania mam go wylaczac czy nie jest to konieczne??na asfalt wylaczam to na pewno>

prosze o pomoc

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris017    1

Przy zawracaniu nie musisz go wyłączać... I powiem ci jako doświadczenie na własnej skórze że podczas pracy w polu lepiej mieć włączony przedni napęd bo wtedy ciągnik mniej pali...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Igor03    2
Przy zawracaniu nie musisz go wyłączać... I powiem ci jako doświadczenie na własnej skórze że podczas pracy w polu lepiej mieć włączony przedni napęd bo wtedy ciągnik mniej pali...

 

zgadzam sie !!!!! bo jest lepszy uciag !!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrek4x4    28

czy to prawda że przednie koła idą minimalnie szybciej od tylnych? efekt skakania ciągnika na twardym podłożu przy włączonym napędzie, a czy zetor 5340 i 7340 różnią się przełożeniem w skrzyni biegów przy przekładni 10/2?

7340 ma z tyłu opony 34 cale, przód 24 (12,4/24 lub 13,6/24)

5340 ma z tyłu opony 28/30 cali, przód24 (11,2/24 lub 12,4/24)

 

z przodu koła podobnej wielkości,a z tyłu duża różnica ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113
czy to prawda że przednie koła idą minimalnie szybciej od tylnych?

 

TAK

 

efekt skakania ciągnika na twardym podłożu przy włączonym napędzie,

 

w normalnych waruknach NIE

 

a czy zetor 5340 i 7340 różnią się przełożeniem w skrzyni biegów przy przekładni 10/2?

7340 ma z tyłu opony 34 cale, przód 24 (12,4/24 lub 13,6/24)

5340 ma z tyłu opony 28/30 cali, przód24 (11,2/24 lub 12,4/24)

z przodu koła podobnej wielkości,a z tyłu duża różnica ;)

 

Wystarczy podmienić tryb napędzający przedni wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    28

aha, dzięki za odpowiedź bo to skakanie to u siebie zauważyłem jak ścięte drzewo ciągnołem kawałek asfaltem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31
aha, dzięki za odpowiedź bo to skakanie to u siebie zauważyłem jak ścięte drzewo ciągnołem kawałek asfaltem

tak na przyszłosc to na właczonym napedzie nie powinno sie po asfalcie jezdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    28

ja o tym wiem, ale to było na krótką odległość i ciągnik miał lżej z przodkiem, bo to drzewo miało 4 m3 objętości, wiem bo mam tartak i takie rzeczy dziadek wylicza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr6340    0
tak na przyszłosc to na właczonym napedzie nie powinno sie po asfalcie jezdzic.

 

Czemu nie wolno mieć włączonego napędu na asfalcie ? a na drogach polnych można mieć włączony napęd ?

 

Jeśli przy zetorze mam z tyłu 16,9 / 30 to jakie najszersze opony mogę do niego założyć z przodu (mam przy nim 11.2/24)

a czy można 12,2/24 albo 13,6/24 bez żadnych przeróbek typu ,, zmiana tryba"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Szerokość niema żadnego wpływu, liczy się tylko rozmiar felgi i wysokość profilu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

A dlaczego nie można używać przedniego napędu na asfalcie??? Bo spotkałem wielu ludzi, którzy jechali po asfalcie i mieli włączony przedni napęd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

@Marcin91!!! To ty nie wiesz dlaczego nie można?? :rolleyes: Nigdy się nie włącza przedniego napędu na asfalt bo moment opony zje przednie przy ciągniku... Chyba, że masz górę pieniedzy na opony i jesteś deb**em...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

Na polu przy zakrecaniu nie trzeba wylanczac napedu a na asfalcie nigdy nie jezdzic na napedzie bo kola na zmarnowanie a nie weim czy wszystkich stac na tygodniowa zmiane opon :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    6

Przedni napęd nie jest zsynchronizowany (na niektórych biegach zwłaszcza szybkich) i opony się zdzierają dlatego że przednie koła kręcą się wolniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280
@Marcin91!!! To ty nie wiesz dlaczego nie można?? :rolleyes: Nigdy się nie włącza przedniego napędu na asfalt bo moment opony zje przednie przy ciągniku... Chyba, że masz górę pieniedzy na opony i jesteś deb**em...

 

Żebym wiedział to raczej bym się nie pytał... Zresztą ja nie mam ciągnika 4x4 tylko tak pytam z ciekawości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    28

z reguły ze zmianą szerokości wzrasta profil więc lepiej dobrać opone niskoprofilową, do twojego zetora bez problemu będzie pasować 320/70 r 24, bo ma ten sam profil, a szerokość jak 12,4 r24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Było to już przerabiane w temacie o rozmiarach opon czy jakimś podobnym i było tam szczególlowo, przypomne pokrótce.

 

Każdy przedni napęd idzie troche szybciej tak do 7% maksymalnie szybciej i zetory mają te same przełożenie i tak 7340 ma 12,4 przód przy kołach 16,9/30 jak i na 34', chociaż przy 34 ma już 13,6 czasami z przodu, ale 5340 ma 11,2 przód a 6340 ma już 12,4 są to równice mieszczące się w tych 7% błędu, a przód musi iść szybciej inaczej przy skręcaniu ciągnik szedł by prosto bo przednia oś idzie po większym łuku więc i szybkość musi być większa dlatego skręcając mocniej przednie koła były by przychamowywane, druga sprawa, to w polu przednie koła są mniejsze i szybciej łapią poślizg a poślizg jednego koła to spadek szybkości na wale a gdyby obie osie szły równo to każdy poślizg jednego przedniego koła automatycznie przychamowywał by tylną oś i tył musiał by wtedy pchać przód przez co bardziej wpadał by w poślizg niż bez napędu, w samochodach quatro jest inna zasada bo tam jest sprzęgło pomiędzy przednią a tylną osią a tutaj jest na sztywno i musi tak być żeby przó brał szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz15    2
Czemu nie wolno mieć włączonego napędu na asfalcie ? a na drogach polnych można mieć włączony napęd ?

 

Jeśli przy zetorze mam z tyłu 16,9 / 30 to jakie najszersze opony mogę do niego założyć z przodu (mam przy nim 11.2/24)

a czy można 12,2/24 albo 13,6/24 bez żadnych przeróbek typu ,, zmiana tryba"?

Nie powinno sie jeżdzić na włączonym przednim napędzie po asfaldzie i po drodze bo opony sie szybko żdzierają(sam wiem bo kiedyś nie mogłem wyłączyć i szybko się przydarły lekko) a wiekszych opon z przodu nie możesz założyć bo przedni napęd musi sie zgrywać z tyłem wiec jak założysz wieksze i włączysz przedni napęd to bedą zrywać ziemie bo bedą szybciej chodzić a czy szerszych nie możesz założyć to nie wiem ale myśle że tak bo to nie ma nic do tego.

No i też słyszałem że jak zakładasz opony nowe to powinny być zakładane wszystkie nie tylko np. z przodu lub z tyłu

Takie jest moje zdanie a jak sie myle to mnie poprawcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

a na włączonym przodzie nie wolno jeżdzić nie tylko ze względu na opony ale i na skrzynie u mnie w instrukcji pisze że tylko na miękkim terenie i do 15 km/h bo inaczej można uszkodzić most lub skrzynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

przedni naped zdajsie szybciej sie kręci , nie tylko opony się szybciej zużywaja ale też siądzie skrzynia z tej różnicy prędkości zwłaszcza przy różnym zużyciu opon a na cholerę przedni napęd na asfalt i nawet drogi gruntowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

przedni napęd to najlepiej uzywac przy orce i jakis ciezkich pracach polowych albo jak z jedziesz z przyczepa która jest bardzo naladowana i jedziesz po polu ;) takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56
Żebym wiedział to raczej bym się nie pytał... Zresztą ja nie mam ciągnika 4x4 tylko tak pytam z ciekawości...

 

Dobrze rozgrzeszam Cię... Kto pyta nie błądzi (podobno) ... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Nawet z wyłączonym napędem jazda po asfalcie szybko zjada przednie opony, zwłaszcza że ciągnik ma dobre obciążniki na przedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kluch369    9

a jak mmyślicie, czy w takich ciągnikach od 40 do 48KM jest konieczny napęd? Czy dopiero takim od 60KM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    28
a jak mmyślicie, czy w takich ciągnikach od 40 do 48KM jest konieczny napęd? Czy dopiero takim od 60KM?

 

czy konieczny to bym nie powiedział ale napewno przydatny, odczuje różnice ten kto się przesiądzie z ciągnika z napędem na jedną oś na taki co ciągnie na 4 koła. ile wygodniejsza orka kiedy nie trzeba używać blokady i ciągnika nie ściąga i się kieruje jak chce :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×